Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met speed

Stoppen met speed

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
x
xMychoiceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve mensen,

Ik moet het volgende echt even ergens kwijt.
Ik weet niet wat ik moet doen.
Gebruik al 4 jaar drugs, meestal 1 keer per maand, pilletje of lijntje.
Soms jointje. Maar nu gebruik ik sinds een aantal maanden speed.
Ik maak er ruzie om met mensen en merk zelf dat ik erg last heb van stemmingswisselingen.
Ik wil echt graag stoppen, maar ik durf het niet.
Zit de hele dag al in mijn hoofd; zal ik het door de WC spoelen of niet?
Ik weet dat ik morgen zo graag wil, en ik dan niets meer heb.
De stap om weer nieuwe te halen is voor mij niet zo moeilijk, dat lukt me wel.
Maar datgene wat ik in huis heb...Wat moet ik doen? Wel of niet, wel of niet?
Ik zit er mee dat ik over 2 week met mijn familie op vakantie ga naar het buitenland,
dan moet ik sowieso stoppen. Maar ben bang dat ik me dan heel klote ga voelen op vakantie.
Daarom denk ik dat het beter is om nu te stoppen. Maar..
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoewel soms makkelijker gezegd dan gedaan, komt het er gewoon op neer dat als je wilt stoppen je gewoon de daad bij het woord moet voegen, oftewel gewoon doen.

Kijk ff naar Lebbis, misschien raakt ie precies iets waardoor je voldoende motivatie krijgt... http://www.youtube.com/watch?v=1XF95-0SHaU
x
xMychoiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel voor je reactie!
Dat filmpje zit wel wat in inderdaad.
Ik vraag mezelf; misschien denk ik er ook wel te moeilijk over, misschien kan ik wel gewoon stoppen en moet ik me er niet druk over maken. Ik weet dat je er zelf 100% zelf achter moet staan.
Wanneer weet je of je er zelf 100% achter staat? Ik wil wel, maar ik vind het eng.
Ik ben bang dat ik heel erg last weer krijg van eetbuien. Dat belemmert mij het meest.
Maar het is slecht, maar zo dubbel.
In het filmpje dat je stuurde, zeiden ze dat als je gelukkig bent je zelf makkelijker kan stoppen.
Ik ben nu niet gelukkig, maar als ik stop zal ik dat ook niet zijn. Misschien wel beter.
Ik weet niet in hoeverre mijn stemmingswisselingen en onzekerheid nu afhangen van de speed.
Misschien wordt het dan wel erger als ik stop, maar misschien ook niet.
Misschien denk ik ook wel te veel na.
Sorry mensen hoor voor het gezeur.
IK moet het gewoon van me af typen, uit me hebben.
Ik zou niet weten waar ik dat anders zou moeten doen..
Maar ik weet dat als ik het niet door de wc spoel nu, ik morgen toch wel weer pak. Ook al neem ik me voor van niet.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hoeft je niet te excuseren. Maar besef je dat, als je stopt, je jezelf iig trots kan gaan voelen dat je bent gestopt. Verder ga ik er niet op in. Enerzijds niet omdat ik naar bed moet en anderzijds om niet teveel aandacht te besteden aan je verslaving, want dat zijn we nu aan het doen.

Je moet gewoon stoppen.
x
xMychoiceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dankjewel.
Ik doe het gewoon.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goedzo. Inderdaad gewoon doen en vooral volhouden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."