Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn vriend in een afkickkliniek voor zijn cocaineverslaving

Mijn vriend in een afkickkliniek voor zijn cocaineverslaving

6 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
ElienLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Mijn vriend in een afkickkliniek voor zijn cocaineversla

Hey Nikita,

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Ikzelf zit in een soortgelijke situatie.
Mijn vriend is vanaf vandaag voor 6 maanden naar een afkickkliniek gegaan. Ook hij heeft de keuze zelf gemaakt om op deze manier af te kicken en zich aangemeld. En ook wij mogen de eerste weken geen contact hebben.
Aan de ene kant ben ik heel blij dat hij actie onderneemt maar aan de andere kant voelt het voor mij alsof de grond onder mijn voeten wegzakt.
Eigenlijk moet je er niet zelf mee blijven zitten. Zelf ga ik af en toe naar Al-Anon, een variant op de AA voor familie en partners van verslaafden. Het is fijn om dezelfde soort verhalen te horen en je eigen verhaal te kunnen delen zonder dat er iemand een oordeel over jouw situatie heeft (wat bij vrienden en familie lang niet altijd het geval is).
Als je behoefte hebt om te mailen kun je me een privé bericht sturen :)

Sterkte!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
N
NikitaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is voor mij een hele stap om mijn verhaal op dit forum te vertellen. Maar toch doe ik het omdat ik hoop voor mijzelf tips te krijgen hoe ik hier zelf mee om kan gaan.

9 jaar geleden ontmoette ik mijn partner. We waren allebei in een vreselijk puberale periode, waarin er op drugsgebied wel eens het een en ander werd geprobeerd. Voor mij was dit na een paar keer iets te proberen genoeg, maar voor mijn partner bleek dit niet het geval. Door de jaren heen is regelmatig uitgekomen dat hij coke gebruikte. Dit, terwijl ik het nooit aan hem merkte, ik gooide het op de drank, of zag gewoon helemaal niets! een keer of 4 is hij (door mij) gebroken met zijn "verkeerde vrienden". Wat uiteindelijk niets uithaalde, een nieuwe vriendengroep bleek hem hetzelfde te brengen. We zijn een jaar uit elkaar gegaan, ik trok het niet meer. Maar toch bleek onze aantrekkingskracht zo groot, dat we niet zonder elkaar konden.

Vorig jaar zomer hebben we een nieuw huis gekocht, we hebben alles voor elkaar, twee goeie banen en alles wat ons hartje begeert, lieve "goeie vrienden" om ons heen, wat wil een mens nog meer! Maar toch bleek hij niet gelukkig met zichzelf. Sinds twee weken heeft hij me verteld dat hij zo ongelukkig is met zichzelf dat hij alles niet meer ziet zitten, hij is zn baan kwijt en weet eigenlijk niet meer waarvoor hij nog bestaat. Hij heeft, omdat hij gelukkig ziet hoeveel mensen er van hem houden, zichzelf (helemaal alleen) aangemeld voor een kliniek in Schotland waar hij afgelopen week naartoe is gegaan. Dat ik mijzelf nog niet besef wat er allemaal gaande is en het komende HALF JAAR alleen in ons nieuwe huis zit. Ik heb zijn on geluk en verslaving nooit gezien, nooit in de gate gehad dat dit zo erg was en blijkbaar nog steeds speelde. Ondanks misschien signalen het niet willen zien?

De komende 6 weken mag er geen contact zijn. Door zijn verslaving in combinatie met zijn ADD en zware depressie wordt hij lange tijd opgenomen, maar ik heb werkelijk geen idee wat te doen. Is er iemand van jullie die dit eerder heeft meegemaakt? Of ook in een soortgelijke situatie zit? Ik zou zo graag eens met iemand in contact komen met wie ik mijn verhaal kan delen en die snapt in wat voor situatie wij zitten. Ik vind het verschrikkelijk, zelf een ambitieus iemand die erg met mijn carrière bezig is, maar waar mijn verdiende geld van de afgelopen tijd naartoe is gegaan, ik wil het niet weten! Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.
s
steadycaseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Mijn vriend in een afkickkliniek voor zijn cocaineversla

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wens je wel heel veel sterkte met deze situatie!
N
NikitaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Mijn vriend in een afkickkliniek voor zijn cocaineversla

Dankjewel Steadycase
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Mijn vriend in een afkickkliniek voor zijn cocaineversla

Ik kan me wel inleven in deze situatie, maar heb voor de rest geen ervaring hiermee. Heel veel sterkte ermee, en ik hoop(en ik neem ook aan) dat je vriend hier doorheen komt!
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Mijn vriend in een afkickkliniek voor zijn cocaineversla

Goed dat je ook stil staat bij wat dit met jou doet. Het is belangrijk dat jij in deze tijd ook aan jezelf gaat werken. Kijk eens op www.verslaafdaanjou.nl. Hier staat ook hoe je in contact kunt komen met lotgenoten. Veel sterkte in ieder geval!
e
eefje123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Mijn vriend in een afkickkliniek voor zijn cocaineversla

Wat een situatie zeg :( Ik hoop dat het goed zal gaan voor hem, en jij ook veel sterkte! Vergeet niet aan jezelf te denken tijdens deze periode.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."