Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan concerta!?

Verslaafd aan concerta!?

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
b
baso1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, mijn naam is Bas en ik ben 20 jaar oud.

Op mijn 12e is vastgesteld dat ik ADD heb, daarna moest ik beginnen met concerta. Na ongeveer 2 maanden zat ik al op 54 mg per dag, ik had erg veel last van slapeloosheid maar mijn concentratie op school was veel beter geworden. Maar nu gebruik ik al 8 jaar concerta en ik ben erg bang dat ik er verslaafd aan ben geworden.. als ik vergeet mijn concerta te nemen heb ik totaal geen energie en kracht meer, ook beginnen mijn ogen helemaal weg te draaien ik begin te ijlen. Vaak wordt ik ook boos om helemaal niks. Ik kan gewoon niet meer zonder concerta.. ik moet het gebruiken anders kan ik niet meer normaal functioneren ik weet echt niet wat ik moet doen... ik heb de medicijnen wel nodig voor mijn concentratie anders haal ik het gewoon niet op school.

Groetjes Bas.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bezoek aan de dokter? Die kan je vast beter helpen dan wij.

Maar gezondheid vind ik belangrijker dan school, dus ik zou er niet mee blijven rondlopen.

Een mens ontwikkeld zich (veel ook tussen 12e en 20e jaar), dus misschien dat je nu ook anders met je ADD omgaat dan 8 jaar geleden en waarschijnlijk ook anders dan voor je 12e.

Ik zou er eens goed naar laten kijken door de dokter / psychiater.

Sterkte!

:wave:

Btw. Je bent natuurlijk baas over je eigen lichaam en ook over wat je inneemt. Je kunt ook aan je behandelend arts voorstellen dat je een tijdje stopt met je medicijnen. En dan als je "afgekickt" bent, dat je dan weer opnieuw laat meten of je ADD hebt en in wat voor vorm. En dat je vervolgens eventueel verschillende medicijnen en doseringen daarvoor uitprobeert.

Je kunt dan ook school inlichten over je medisch probleem en dat je een tijdje nodig hebt om je medisch programma te doorlopen. Meestal zijn scholen daarin erg flexibel en behulpzaam en zullen ze je schoolprogramma waarschijnlijk zo veel mogelijk aanpassen voor je.

Het is maar een idee hè, misschien kun je zo iets eens aan je arts (en school) voorleggen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."