#1
Beste mensen,
Ik begrijp iets niet:
- als een verslaafde eerst opiaten (heroïne, methadon, etc.) gebruikt en vervolgens Naltrexon, dan gaat hij/zij acuut afkicken, doordat de Naltrexon de door opiaten bezette receptoren er acuut "afgooit" (toch???), maar
- als een verslaafde eerst (een overdosis aan) opiaten (heroïne, methadon, etc.) gebruikt en vervolgens van een arts Naloxon krijgt toegediend, dan worden de bezette receptoren er eveneens acuut afgegooid (toch???), maar iemand wordt NIET acuut ziek.
Ik citeer: "Naloxon verdringt in feite het opioïde van de receptor en kan zo de effecten van morfinomimetica opheffen." (bron: Wikipedia)
Dus samengevat:
1. opiaten + Naltrexon of (Belgische naam
Nalorex = acute afkickverschijnselen, dus doodziek 
2. opiaten + Naloxone = acute afstoting van (de overdosis) opiaten, maar totaal niet ziek
Hoe komt dat???
Groetjes,
R@
Ik begrijp iets niet:
- als een verslaafde eerst opiaten (heroïne, methadon, etc.) gebruikt en vervolgens Naltrexon, dan gaat hij/zij acuut afkicken, doordat de Naltrexon de door opiaten bezette receptoren er acuut "afgooit" (toch???), maar
- als een verslaafde eerst (een overdosis aan) opiaten (heroïne, methadon, etc.) gebruikt en vervolgens van een arts Naloxon krijgt toegediend, dan worden de bezette receptoren er eveneens acuut afgegooid (toch???), maar iemand wordt NIET acuut ziek.
Ik citeer: "Naloxon verdringt in feite het opioïde van de receptor en kan zo de effecten van morfinomimetica opheffen." (bron: Wikipedia)
Dus samengevat:
1. opiaten + Naltrexon of (Belgische naam

2. opiaten + Naloxone = acute afstoting van (de overdosis) opiaten, maar totaal niet ziek
Hoe komt dat???
Groetjes,
R@
