Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeven aan het vergooien

Leven aan het vergooien

3 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
lsdliciousLid
01-01-2024, 00:00
#1
zet de drugs gewoon aan de kant stort je terug volledig op je fitness en school, zorg dat je altijd bezig ben dat je drugs kan vergeten. aangezien je zegt dat je veel xtc op korte tijd hebt gebruikt ( maak ik ervan op) zal je waarsschijnlijk niet meer het mooie xtc gevoel hebben. Maar echt veel schade weet ik niet. natuurlijk wel iets maar dat is met alle drug
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het zou inderdaad kunnen dat je schade heb opgelopen aan je receptoren. Dat zijn aangreeppunten voor stoffen zoals serotonine. Dat is een stofje die vrijkomt als je xtc gebruikt en die voor een gelukkig gevoel zorgt. Als er teveel serotonine vrijkomt beschadig je je receptoren en werken deze slechter. Misschien is dit de oorzaak van dat je je minder gelukkig voelt. Als het goed is (maar correct me if I'm wrong) komt dit vanzelf goed. Een andere oorzaak kan zijn dat je serotoninehuishouding uit balans is. Ook dit komt geloof ik vanzelf goed, hoewel dit wat langer kan duren. Ik weet niet echt hoe je het herstel hiervan kan stimuleren, maar het is wel zo drugsgebruik het verergert. Wel helpt het om vitamine C te eten en gewoon een gezonde leefstijl te hebben.

Daarnaast is het niet raar dat je bewuster ben gaan nadenken, bijvoorbeeld dat je actiever nadenkt over de gevolgen van je daden. Sowieso is dat de leeftijd, je wordt immers volwassen. Daarnaast worden sommige mensen heel rustig van speed en gaan ze helderder nadenken. Misschien heb je ook zoiets meegemaakt en is dat erin gebleven, en bekijk je dingen vanuit een andere invalshoek. Ik heb ook wel eens verhalen gehoord van mensen die veel objectiever naar dingen kijken. Tenzij dit ertoe leidt dat je paranoide oid wordt, is dit geen probleem. Overigens, als je al een angststoornis heb kan je beter uitkijken met het kloten met stofjes in je hoofd. Er zijn mensen die wel psychoses overhouden aan het gebruiken van drugs. Ik bedoel alleen dat wat je nu beschrijft, redelijk onschuldig is, maar dat dit zeker uit de hand kan lopen.

Dat je drugs mist is niet zo raar. Ik heb dat zelf ook. Vooral omdat ik ook niet zoveel van xtc meer voel (ik heb het te vaak gebruikt) heb ik ook de neiging om de momenten dat ik op en top spacete, op te hemelen. Ik snap ook wel dat dingen zoals school en fitness in het niet vallen bij hoe leuk drugs en feestjes zijn. Het is slechts een kwestie van discipline om er toch mee door te gaan. Wat mij motiveert, is de wetenschap dat 'niks moeten' ook niet alles is, aangezien ook drugs gaan vervelen terwijl je er alles voor kwijt kan raken. En het klinkt misschien raar, maar ik het ook te cliché om je leven te vergooien voor drugs: ik wil naar mensen met vooroordelen over drugs bewijzen dat drugsgebruik niet betekent dat je je leven verkloot.

Oh ja, en wat was er voor ongemakkelijks gebeurd? Ik ben nu wel nieuwsgierig :P Voor de rest denk ik niet dat je permanente schade heb opgelopen. Dat gebeurt niet zomaar. Wel kan je echt beter stoppen met de drugs totdat je angststoornis weg is en alle andere dingen die je beschrijft. Daarna zie je wel verder. Maar dit kan een tijdje duren. Succes in ieder geval! En schrijf het van je af, wij bieden graag een luisterend oor.
D
Devil etherLid
01-01-2024, 00:00
#3
Susanne zei:
Het zou inderdaad kunnen dat je schade heb opgelopen aan je receptoren. Dat zijn aangreeppunten voor stoffen zoals serotonine. Dat is een stofje die vrijkomt als je xtc gebruikt en die voor een gelukkig gevoel zorgt. Als er teveel serotonine vrijkomt beschadig je je receptoren en werken deze slechter. Misschien is dit de oorzaak van dat je je minder gelukkig voelt. Als het goed is (maar correct me if I'm wrong) komt dit vanzelf goed. Een andere oorzaak kan zijn dat je serotoninehuishouding uit balans is. Ook dit komt geloof ik vanzelf goed, hoewel dit wat langer kan duren. Ik weet niet echt hoe je het herstel hiervan kan stimuleren, maar het is wel zo drugsgebruik het verergert. Wel helpt het om vitamine C te eten en gewoon een gezonde leefstijl te hebben.

Daarnaast is het niet raar dat je bewuster ben gaan nadenken, bijvoorbeeld dat je actiever nadenkt over de gevolgen van je daden. Sowieso is dat de leeftijd, je wordt immers volwassen. Daarnaast worden sommige mensen heel rustig van speed en gaan ze helderder nadenken. Misschien heb je ook zoiets meegemaakt en is dat erin gebleven, en bekijk je dingen vanuit een andere invalshoek. Ik heb ook wel eens verhalen gehoord van mensen die veel objectiever naar dingen kijken. Tenzij dit ertoe leidt dat je paranoide oid wordt, is dit geen probleem. Overigens, als je al een angststoornis heb kan je beter uitkijken met het kloten met stofjes in je hoofd. Er zijn mensen die wel psychoses overhouden aan het gebruiken van drugs. Ik bedoel alleen dat wat je nu beschrijft, redelijk onschuldig is, maar dat dit zeker uit de hand kan lopen.

Dat je drugs mist is niet zo raar. Ik heb dat zelf ook. Vooral omdat ik ook niet zoveel van xtc meer voel (ik heb het te vaak gebruikt) heb ik ook de neiging om de momenten dat ik op en top spacete, op te hemelen. Ik snap ook wel dat dingen zoals school en fitness in het niet vallen bij hoe leuk drugs en feestjes zijn. Het is slechts een kwestie van discipline om er toch mee door te gaan. Wat mij motiveert, is de wetenschap dat 'niks moeten' ook niet alles is, aangezien ook drugs gaan vervelen terwijl je er alles voor kwijt kan raken. En het klinkt misschien raar, maar ik het ook te cliché om je leven te vergooien voor drugs: ik wil naar mensen met vooroordelen over drugs bewijzen dat drugsgebruik niet betekent dat je je leven verkloot.

Oh ja, en wat was er voor ongemakkelijks gebeurd? Ik ben nu wel nieuwsgierig :P Voor de rest denk ik niet dat je permanente schade heb opgelopen. Dat gebeurt niet zomaar. Wel kan je echt beter stoppen met de drugs totdat je angststoornis weg is en alle andere dingen die je beschrijft. Daarna zie je wel verder. Maar dit kan een tijdje duren. Succes in ieder geval! En schrijf het van je af, wij bieden graag een luisterend oor.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de reacties, stelt me erg gerust om er zo over te praten :)
Zoals je al zei is het misschien beetje overdreven om te denken dat ik alles aan het verkloten ben. Ben ondertussen weer veel gaan fitnessen en beter gaan slapen en langzamerhand gaat het wel een stuk beter. Ben minder angstig en minder depri de hele dag door. Ook mij gedachtes houd ik beter onder controle. Ben wel een beetje bang voor drugs geworden omdat ik heb gezien wat het met je kan doen, maar misschien was dit ook wel nodig. Ga in ieder geval tot 2015 niet meer gebruiken. (heb 1 januari wel feestje waar ik een beetje pep ga gebruiken waarschijnlijk)

Devil Ether
D
Devil etherLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste mede df-ers

Ik heb al een tijdje na lopen denken over waar ik allemaal mee bezig ben en hoe ik verder moet
met mijn leven. Ik zal vanaf het begin beginnen. Ik was een 16 jarige jongen die onzeker was. Ben toen begonnen met fitness beste tijd van mijn leven gehad. ontzettend veel zelfvertrouwen en heel goed bezig. ik was toen al aan het experimenteren met drugs zoals truffels. Op een mooie dag ergens in april 2013 besloot ik aan de pillen te beginnen. Ik vond het geweldig, Ik had nog nooit zoiets mee gemaakt. De hele dag had gewoon niet beter gekunt. ben toen gelijk doorgegaan naar de after en doorgehaald met een beetje pep (en nog meer xtc) fitness motivatie begon toen al minder te worden. Was ontzettend veel afgevallen door het weinige eten. een maand daarna ging ik met vrienden drugs doen. Zij zouden aan de pillen gaan ik aan de 2cb en pep. Het is een lang verhaal maar ik heb mezelf toen heel erg voor schut gezet. Hierdoor kwam een goeie vriendschap tot een hele ongemakkelijke vriendschap. ik heb die avond ook nog driekwart pil genomen en heel veel pep. ontzettend dom ik weet het. Daarna heb ik nog 1 keer pep gedaan en nu laatst 1 keer pillen. De laatste keer dat ik het deed voelde ik er eigenlijk vrij weinig van. Alleen een beetje opgepept maar totaal geen euforie. Ik ben nu dus bang dat ik mijn hersenen al verneukt heb en de goeie keren xtc niet meer beleven kan... Dat het nooit meer zo goed zal worden.

na die ene keer dat ik een slechte avond had is het allemaal bergafwaarts gegaan. ben enorm veel school gaan skippen en voel me ontzettend depressief soms. ik heb ook een angststoornis, ga daarvoor wel naar de psycholoog en dat helpt wel. Ik heb het gevoel dat ik een control freak ben geworden omdat ik niks meer kan doen zonder aan de gevolgen te denken bij wijze van spreken. ik ben gewoon heel bang dat ik weer de controle over mezelf verlies en rare dingen ga doen en mezelf voor schut zet. als ik me blij voel dan denk ik dat het maar een illusie is en dat ik vanzelf me weer kut ga voelen. er is gewoon nooit meer een moment dat ik zorgeloos ben en me echt goed voel. ik merk dat ik heel vaak last heb van ontzettende nostalgie naar bijvoorbeeld de 1ste keer xtc of toen ik nog veel fitneste. Ik ben wel weer begonnen met fitness maar heb gewoon niet meer de motivatie van vroeger. Alles voelt zo hopeloos voor me. Alsof het nooit meer zoals vroeger gaat worden. Ik wou dat ik een tijdmachine had en alles opnieuw kon doen :( Als ik me blij voel voelt het gewoon nep.

Ik ben eigenlijk vooral bang dat ik permanent mijn hersenen heb beschadigd door de xtc speed combo en dat ik nooit meer echt lekker zal gaan. Het zou natuurlijk ook door mijn gemoedstoestand kunnen komen toen ik de laatste keer mijn xtc trip inging. die was redelijk nerveus en gestrest namelijk. Ik merk de laatste tijd heel erg dat ik vaak aan xtc denk. waarschijnlijk omdat ik me gewoon weer een keer goed wil gaan voelen...

Hoe heeft het allemaal zou fout en uit de hand kunnen lopen...

Alvast bedankt voor het lezen, Sorry als het een beetje onhandig is geschreven.

Devil Ether

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."