Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken pep

Afkicken pep

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi gesproken plus! Succes met stoppen! :wave:
P
PlusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goeiemiddag iedereen,
Ik ben 17 jaar oud, zit sinds 5 maanden erg vast aan de drugs, en met name aan de pep. Ik snuif het graag, en veel.
Maar mijn ouders zijn van het weekend erachter gekomen dat ik drugs gebruik en dat ik tegen ze gelogen heb al die tijd. Vandaag ben ik naar een intakegesprek gegaan voor verslavingshulp.
Dit was een enthousiast gesprek, en ik zie het zitten om af te kicken van de pep. Ik ben sinds zondag nuchter, en het is een zware periode moet ik toegeven. Ik ben heel erg levenloos en duf, en emoties komen moeilijk bij me naar buiten. Gisteren was de eerste echte dag dat ik wakker werd zonder dat ik ongelofelijk depressief was, en vanaf gisterochtend gaat alles een stuk beter!

Maar heb ik spijt van de drugs?
Nee, absoluut niet. Ik vind drugs leuk om te gebruiken en het blijft leuk om te gebruiken. Ook pep.

Maar... Heb ik spijt van het liegen?
Ja, echt heel erg. Dat is de grootste fout die ik gemaakt heb; het liegen. Ik kick nu af om aan mijn ouders en zusje te laten zien dat ik ook zonder drugs kan, en ook omdat ik het vertrouwen terug te winnen thuis.

Ik wil echt iedereen uit mijn hart adviseren om niet te liegen over je drugsgebruik tegen je ouders. Het liegen is echt hetgeen waar je zóveel spijt van krijgt, zelfs al ben je zo levenloos en harteloos van de pep als ik.

Hoop dat jullie wat positieve reacties geven, en dat er gepraat kan worden over jullie eigen ervaringen met het afkicken van pep! (of andere vormen van speed)
Groetjes! :wave:
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Veel succes! Top dat je er mee bezig bent!
Als je wat kwijt wil dan gooi het gerust hier neer.
Voor de rest wil ik adviseren om een hobby te zoeken waar je je nu even volledig op kan gooien. Zodat je iets hebt waar je met je gedachte heen kan gaan.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweibeiner zei:
Veel succes! Top dat je er mee bezig bent!
Als je wat kwijt wil dan gooi het gerust hier neer.
Voor de rest wil ik adviseren om een hobby te zoeken waar je je nu even volledig op kan gooien. Zodat je iets hebt waar je met je gedachte heen kan gaan.
Klik om te vergroten...
Dat zou ik ook moeten doen hobby vinden maar weet nie wat..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."