Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpiaten/Opioïden verslaving en onderliggende problematiek?

Opiaten/Opioïden verslaving en onderliggende problematiek?

0 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KleineKabouterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik kijk al een tijdje rond op het forum, maar vandaag uiteindelijk toch besloten een account aan te maken.

Even mijn verhaal in het kort, ik ben ongeveer een jaar of 3 verslaafd geweest aan heroïne en fentanyl. Ik heb op jonge leeftijd al behoorlijk wat voor mijn kiezen gekregen, maar ik heb hier verder nog nooit met iemand over gesproken. Omdat ik altijd mijn emoties heb opgekropt, ben ik daarom ook regelmatig depressief geweest.

Begin dit jaar heb ik de stap genomen om hulp te zoeken omdat het echt niet meer ging. Dus op dit moment ben ik clean. Het lichamelijke aspect van de afkick was niet prettig, maar het mentale is hetgeen wat mij sloopt. Ik zit nu weer in een depressie en hiervoor ga ik dan ook in behandeling, maar hier moet ik nog even op wachten.

Maar nu mijn uiteindelijke vraag. Bij de intake heb ik aangegeven grote angst te hebben om weer terug te vallen. Dit omdat ik mentaal een wrak ben momenteel. Dus in dit gesprek werd er ook gesproken over evt antidepressiva of andere medicatie. Maar heeft iemand wellicht ervaring of info over bepaalde soorten medicatie na een verslaving?

Ik hoop graag wat te horen.

Gr. KleineKabouter

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."