Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa het stoppen, heb ik HPPD.

Na het stoppen, heb ik HPPD.

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hou van wiet, maar ik heb besloten om het niet meer zo vaak te doen. Eens per week maximaal, en ook lekker wat weekjes skippen. Ik gebruik ook regelmatig, eens in de paar weken, een psychedelica.

Toen ik een paar keer psychedelica had gebruikt, en 2C-B uit probeerde: werd ik de volgende dag van wiet niet alleen stoned, maar werden kleuren intenser, begonnen dingen ligt te bewegen en kwam ik terug in een hele subtiele trip. Niet zo heftig als een echte psychedelica, maar toch heel duidelijk.

Elke keer dat ik een psychedelica gebruik (ook dissociatieven/MDMA) word dit heftiger/anders. Zo word ik als ik bijvoorbeeld ketamine heb gebruikt ook licht gedissocieerd (wat een kut woord). Deze lichte visuele verstoringen hielden tot voorheen 3 dagen aan na het roken van wiet (heel licht, geen last van en erg mooi). Omdat ik elke dag wiet rookte tot een kleine maand terug, heb ik al meer dan een half jaar de wereld niet meer normaal gezien.
Voor sommige klinkt dat vast heel heftig, maar persoonlijk vind ik de wereld veel mooier en heb ik er geen last van.

Mijn vriendin en beste vriend hebben dit ook, en mijn vriendin vind het niet fijn.

Nu ben ik een paar dagen gestopt en het houdt nu, de 5e dag, nog steeds niet op. Ik vind dat fijn, want ik kijk nog steeds dagelijks met grote ogen om mij heen. (Ik vind hallucineren een van de bijzonderste en leukste dingen die er is). Nu is hier heel weinig informatie over te vinden, en of het HPPD is weet ik niet.

Iemand iets gelijkwaardigs, of juist iets anders wat wel HPPD is (dan weet ik dat het dus geen HPPD is). Het is wel de "serotonine" manier van trippen. (patronen, felle kleuren, rondingen en ogen). Niet dat ik ogen zie hoor, maar wel waar ze zouden moeten zitten mocht het heftiger worden.

Heel erg bedankt!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb jammergenoeg geen enkel idee. Jammergenoeg, want wat jij hebt lijkt me heel erg leuk lol!

Zelf ken ik niemand die heeft wat jij hebt, maar ik heb er hier wel eens meer over gehoord op drugsforum. Typisch dat zowel jij, je vriendin als een vriend dit heeft, als dat toeval is dan vind ik dat heel sterk.

edit;
ik denk dat je tegen HPPD aan zit. Pas als het continue is en het je dagelijkse leven belemmert wordt er van HPPD gesproken:

Er zijn mensen die na een trip nog dagen of weken lichte patroontjes in de lucht zien. Dat betekent niet automatisch dat je een stoornis hebt. Pas als de klachten lang aanblijven en als de visuele verstoringen het dagelijks leven belemmeren dan wordt er van HPPD gesproken. Je hebt dan echt last van de visuele verstoringen.
Klik om te vergroten...


https://www.changingperspective.inf...blijvende-visuele-verstoringen-na-drugs-hppd/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."