#1
Me collega is al 1 jaar clean van alcoho, hij ziet er al een stk beter uit. Hij is overigens helemaal klaar met alcohol.Jazekr..doe ik nu 3dgn...is wel heavy man
Hem is het gelukt, en jou gaat het ook lukken maat..
Me collega is al 1 jaar clean van alcoho, hij ziet er al een stk beter uit. Hij is overigens helemaal klaar met alcohol.Jazekr..doe ik nu 3dgn...is wel heavy man
Me collega is al 1 jaar clean van alcoho, hij ziet er al een stk beter uit. Hij is overigens helemaal klaar met alcohol.
Hem is het gelukt, en jou gaat het ook lukken maat..![]()
Wel met de hulp van die pillen die hij elke keer moet halen..Dat is mooi man.. ik wil ook voor mn kinderen en vriendin
Wel met de hulp van die pillen die hij elke keer moet halen..
Als je nog door wilt praten ofzo dan mag je een prive berichtje sturen.. maarhoeft niet als je dat niet wilt.
Ik ben een niet praktiserende alcoholist.
Ik drink al zoveel jaren niet meer, dat ik de tel ben kwijtgeraakt.
Als je mijn verhaal over alcohol zou lezen, dan denk ik dat je aardig wat handvaten tegenkomt om de alcohol aan de kant te laten staan.
Als je specifieke vragen hebt, stel ze!
Mag ook per pm.
MVG Yce
benzodiazepines kunnen goed werken tegen onrust
Tip van mij, als je eenmaal alcoholist bent geweest dan is het daarna zo goed als onmogelijk geworden om nog ooit op een normale manier met alcohol om te kunnen gaan. Dit gaat trouwens voor vrijwel alle drugs op. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Geen enkele alcoholist kan met mate (ook wel sociaal drinken genaamd) drinken.
Daar heeftbo.a. de AA een spreuk voor, en dit is deze:
Voor een alcoholist is één glas al teveel , en een kratje te weinig.
Zoals ik al zei, ik ben een niet praktiserende alcoholist.
Ikzelf ben van mening, dat ik voor de test van mijn leven het stempel van alcoholist zal blijven dragen. Dit, omdat alcoholisme niet "over" gaat zoals een griep maar altijd sluimerend aanwezig blijft.
Ik heb zoveel mensen gezien, die na járen droog staan "het toch veel weer eens konden proberen" met als resultaat een ontzettend razendsnelle terugval hebben moeten ervaren. Echt waar, dat gaat ontzettend snel, en ook nog eens ontzettend diep.
Vaak gaan de mensen met een terugval ook nog eens aan het "inhalen", en alle ellende begint opnieuw.
De acceptatie dat je een alcoholist bent, en dat je hulp nodig hebt, is een enorm sterke acceptatie voor jezelf, en vaak is dit het moment waarop hulp, in welke vorm dan ook, de grootste kans heeft om "aan te slaan", en dat de weg naar herstel voor je open ligt.
Ikzelf vind, dat jr de strijd tegen de drank het allerbeste kunt overwinnen , als je hulp krijgt.
Op je eentje is heel erg moeilijk.
Accepteer dat iedere drank met ook maar één vleugje alcohol erin, blijvend een no go voor je is .
Ik heb zelfs mensen gekend die na het eten van een met alcohol bereid toetje, een terugval kregen.
Zo zie je ook, dat in een ontwenningskliniek, a l l e alcohol houdende vloeistoffen, zoals after shave, en ook mondwater, door de cliënten moeten worden afgegeven.
Dit is echt niet voor niets...!
Spiritus voor de schoonmaak ging (uiteraard) achter slot en grendel.
Ik vind het dapper, zoals je bezig bent Op deze moeilijke dagen!
Probeer stress te vermijden. Leef nu een tijdje per 24 uur.
Zeg niet, d a t je nooit meer zal drinken.
Dat is veel te zwaar, zeg liever ",vandaag drink ik niet en morgen, dat zien we morgen wel weer.
D ast is veel makkelijker om te kunnen overzien.
Ikzelf kreeg nog lange tijd na het stoppen met de drank, nog nachtmerries waarin ik tóch weer niet had gedronken, en werd drijfnat van het zweet wakker, en het duurde even voordat ik er dan achter kwam, dat het
Gelukkig maar één nare droom was...
Een hèle belangrijke stap is het afscheid nemen van de drink vriendjes en vriendinnetjes. Kap met deze mensen. Zij voegen niets meer aan jouw leven toe, eerder zullen ze je proberen om over te halen om toch weer gezellig "mee te doen" en deze soort van vriendschap kan je missen als kiespijn.
Graag zou ik willen horen hoe het met je gaat!
En heb je vragen, stel ze!
Alle sterkte toegewenst en houd vol!!
De narigheid van nu wordt minder!
Ik hoor niets meer....
Hoe gaat het met je?
Is het niet beter om naar een aplick clinic te gaan? die mensen zijn er om jouw te helpen. Ze gevens tevens ook medicatie zodat je de drang naar alcohol niet meer krijgt.Lang verhaal kort... drink al 4 jaartjes belachelijk veel whisky...
Altijd overal mee weg gekomen tot september vorig jaar... werd van achter aangereden terwijl ik onder invloed was dus was alsnog de sjaak...
Rijbewijs kwijt leidinggevende baan kwijt....en sinds kort bijna mn gezin omdat ik gewoon teveel zoop.
Sinds 3 dagen cold turkey mbv Antabus en thiamine...
Best heavy moet ik zeggen. Lijkt alsof ik geen fut niets heb. Slaap niet tot nauwelijks sinds gister (2e dag) en ik zit onder de uitslag en dat jeukt al de p*st..
In mijn nek op mn buik en rug is er een soort van uitslag ontstaan sinds gister. Is iemand hiermee bekend?
Ik ga mijn uiterste best doen on te veranderen want ik heb veel al kapot gemaakt in een zeer korte tijd en ben net vader van een 11mnd oud mannetje...
Tips en advies meer dan welkom.
Menel
Is het niet beter om naar een aplick clinic te gaan? die mensen zijn er om jouw te helpen. Ze gevens tevens ook medicatie zodat je de drang naar alcohol niet meer krijgt.
Je hoeft niet ook totaal niet te scamen.. zulke mensen zijn er voor je..
Heb via huisarts een verwijzing voor antes gehad. Wacht nu op een behandelaar al 4 weken. Dus heb t heft maar in eigen handen genomen en mn huisarts duidelijk gemaakt dat het ernstig is. Zij heeft me medicatie voorgeschreven. Antabus en thiamineIs het niet beter om naar een aplick clinic te gaan? die mensen zijn er om jouw te helpen. Ze gevens tevens ook medicatie zodat je de drang naar alcohol niet meer krijgt.
Je hoeft niet ook totaal niet te scamen.. zulke mensen zijn er voor je..
Ik weet makkelijker gezegd dan gedaan.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."