Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallo allemaal.. ik ben Menel en ik probeer te stoppen met alcohol sinds 3 dagen...

Hallo allemaal.. ik ben Menel en ik probeer te stoppen met alcohol sinds 3 dagen...

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Menel zei:
Jazekr..doe ik nu 3dgn...is wel heavy man
Klik om te vergroten...
Me collega is al 1 jaar clean van alcoho, hij ziet er al een stk beter uit. Hij is overigens helemaal klaar met alcohol. :)

Hem is het gelukt, en jou gaat het ook lukken maat.. :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAZING zei:
Me collega is al 1 jaar clean van alcoho, hij ziet er al een stk beter uit. Hij is overigens helemaal klaar met alcohol. :)

Hem is het gelukt, en jou gaat het ook lukken maat.. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Dat is mooi man.. ik wil ook voor mn kinderen en vriendin
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben nu 3dgn cold turkey van heftig alcohol gebruik. Nu ervaar ik sinds de 2e dag zware insomnia en krijg ik uitslag in mn nek buik en andere plaatsen. Zijn dit ontwenningsverschijnselen?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Menel zei:
Dat is mooi man.. ik wil ook voor mn kinderen en vriendin
Klik om te vergroten...
Wel met de hulp van die pillen die hij elke keer moet halen..

Als je nog door wilt praten ofzo dan mag je een prive berichtje sturen.. maarhoeft niet als je dat niet wilt.
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMAZING zei:
Wel met de hulp van die pillen die hij elke keer moet halen..

Als je nog door wilt praten ofzo dan mag je een prive berichtje sturen.. maarhoeft niet als je dat niet wilt.
Klik om te vergroten...

Top dat is aardig van je! Miss maak ik er wel gebruik van.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben een niet praktiserende alcoholist.
Ik drink al zoveel jaren niet meer, dat ik de tel ben kwijtgeraakt.
Als je mijn verhaal over alcohol zou lezen, dan denk ik dat je aardig wat handvaten tegenkomt om de alcohol aan de kant te laten staan.
Als je specifieke vragen hebt, stel ze!
Mag ook per pm.
MVG Yce
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eerste stap is gezet, ga zo door! haal kracht uit je zoontje.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzodiazepines kunnen goed werken tegen onrust
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yceman224 zei:
Ik ben een niet praktiserende alcoholist.
Ik drink al zoveel jaren niet meer, dat ik de tel ben kwijtgeraakt.
Als je mijn verhaal over alcohol zou lezen, dan denk ik dat je aardig wat handvaten tegenkomt om de alcohol aan de kant te laten staan.
Als je specifieke vragen hebt, stel ze!
Mag ook per pm.
MVG Yce
Klik om te vergroten...

Goed van je.
Ik hoop hetzelfde ook te kunnen zeggen in de toekomst.
Het valt nu behoorlijk zwaar..het is niet eens de zucht/drang om te drinken maar meer dat ik in de knoop zit met mezelf..
Proberen te achterhalen waar t fout ging
Hoe dan? Teleurgesteld in mezelf...

Was een moeilijke stap voor me om toe te geven dat ik alcoholist ben.
Mja krijg fijne reacties hier tot nu toe en dat is wel fijn.
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#10
GoldenGrow zei:
benzodiazepines kunnen goed werken tegen onrust
Klik om te vergroten...

Dank u zal het vragen aan mijn huisarts.
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
Tip van mij, als je eenmaal alcoholist bent geweest dan is het daarna zo goed als onmogelijk geworden om nog ooit op een normale manier met alcohol om te kunnen gaan. Dit gaat trouwens voor vrijwel alle drugs op. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Klik om te vergroten...

Klopt ik kan niet met mate drinken...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen enkele alcoholist kan met mate (ook wel sociaal drinken genaamd) drinken.
Daar heeftbo.a. de AA een spreuk voor, en dit is deze:
Voor een alcoholist is één glas al teveel , en een kratje te weinig.
Zoals ik al zei, ik ben een niet praktiserende alcoholist.
Ikzelf ben van mening, dat ik voor de test van mijn leven het stempel van alcoholist zal blijven dragen. Dit, omdat alcoholisme niet "over" gaat zoals een griep maar altijd sluimerend aanwezig blijft.
Ik heb zoveel mensen gezien, die na járen droog staan "het toch veel weer eens konden proberen" met als resultaat een ontzettend razendsnelle terugval hebben moeten ervaren. Echt waar, dat gaat ontzettend snel, en ook nog eens ontzettend diep.
Vaak gaan de mensen met een terugval ook nog eens aan het "inhalen", en alle ellende begint opnieuw.
De acceptatie dat je een alcoholist bent, en dat je hulp nodig hebt, is een enorm sterke acceptatie voor jezelf, en vaak is dit het moment waarop hulp, in welke vorm dan ook, de grootste kans heeft om "aan te slaan", en dat de weg naar herstel voor je open ligt.
Ikzelf vind, dat jr de strijd tegen de drank het allerbeste kunt overwinnen , als je hulp krijgt.
Op je eentje is heel erg moeilijk.
Accepteer dat iedere drank met ook maar één vleugje alcohol erin, blijvend een no go voor je is .
Ik heb zelfs mensen gekend die na het eten van een met alcohol bereid toetje, een terugval kregen.
Zo zie je ook, dat in een ontwenningskliniek, a l l e alcohol houdende vloeistoffen, zoals after shave, en ook mondwater, door de cliënten moeten worden afgegeven.
Dit is echt niet voor niets...!
Spiritus voor de schoonmaak ging (uiteraard) achter slot en grendel.

Ik vind het dapper, zoals je bezig bent Op deze moeilijke dagen!
Probeer stress te vermijden. Leef nu een tijdje per 24 uur.
Zeg niet, d a t je nooit meer zal drinken.
Dat is veel te zwaar, zeg liever ",vandaag drink ik niet en morgen, dat zien we morgen wel weer.
D ast is veel makkelijker om te kunnen overzien.
Ikzelf kreeg nog lange tijd na het stoppen met de drank, nog nachtmerries waarin ik tóch weer niet had gedronken, en werd drijfnat van het zweet wakker, en het duurde even voordat ik er dan achter kwam, dat het
Gelukkig maar één nare droom was...
Een hèle belangrijke stap is het afscheid nemen van de drink vriendjes en vriendinnetjes. Kap met deze mensen. Zij voegen niets meer aan jouw leven toe, eerder zullen ze je proberen om over te halen om toch weer gezellig "mee te doen" en deze soort van vriendschap kan je missen als kiespijn.
Graag zou ik willen horen hoe het met je gaat!
En heb je vragen, stel ze!
Alle sterkte toegewenst en houd vol!!
De narigheid van nu wordt minder!
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Legio Patria Nostra zei:
Geen enkele alcoholist kan met mate (ook wel sociaal drinken genaamd) drinken.
Daar heeftbo.a. de AA een spreuk voor, en dit is deze:
Voor een alcoholist is één glas al teveel , en een kratje te weinig.
Zoals ik al zei, ik ben een niet praktiserende alcoholist.
Ikzelf ben van mening, dat ik voor de test van mijn leven het stempel van alcoholist zal blijven dragen. Dit, omdat alcoholisme niet "over" gaat zoals een griep maar altijd sluimerend aanwezig blijft.
Ik heb zoveel mensen gezien, die na járen droog staan "het toch veel weer eens konden proberen" met als resultaat een ontzettend razendsnelle terugval hebben moeten ervaren. Echt waar, dat gaat ontzettend snel, en ook nog eens ontzettend diep.
Vaak gaan de mensen met een terugval ook nog eens aan het "inhalen", en alle ellende begint opnieuw.
De acceptatie dat je een alcoholist bent, en dat je hulp nodig hebt, is een enorm sterke acceptatie voor jezelf, en vaak is dit het moment waarop hulp, in welke vorm dan ook, de grootste kans heeft om "aan te slaan", en dat de weg naar herstel voor je open ligt.
Ikzelf vind, dat jr de strijd tegen de drank het allerbeste kunt overwinnen , als je hulp krijgt.
Op je eentje is heel erg moeilijk.
Accepteer dat iedere drank met ook maar één vleugje alcohol erin, blijvend een no go voor je is .
Ik heb zelfs mensen gekend die na het eten van een met alcohol bereid toetje, een terugval kregen.
Zo zie je ook, dat in een ontwenningskliniek, a l l e alcohol houdende vloeistoffen, zoals after shave, en ook mondwater, door de cliënten moeten worden afgegeven.
Dit is echt niet voor niets...!
Spiritus voor de schoonmaak ging (uiteraard) achter slot en grendel.

Ik vind het dapper, zoals je bezig bent Op deze moeilijke dagen!
Probeer stress te vermijden. Leef nu een tijdje per 24 uur.
Zeg niet, d a t je nooit meer zal drinken.
Dat is veel te zwaar, zeg liever ",vandaag drink ik niet en morgen, dat zien we morgen wel weer.
D ast is veel makkelijker om te kunnen overzien.
Ikzelf kreeg nog lange tijd na het stoppen met de drank, nog nachtmerries waarin ik tóch weer niet had gedronken, en werd drijfnat van het zweet wakker, en het duurde even voordat ik er dan achter kwam, dat het
Gelukkig maar één nare droom was...
Een hèle belangrijke stap is het afscheid nemen van de drink vriendjes en vriendinnetjes. Kap met deze mensen. Zij voegen niets meer aan jouw leven toe, eerder zullen ze je proberen om over te halen om toch weer gezellig "mee te doen" en deze soort van vriendschap kan je missen als kiespijn.
Graag zou ik willen horen hoe het met je gaat!
En heb je vragen, stel ze!
Alle sterkte toegewenst en houd vol!!
De narigheid van nu wordt minder!
Klik om te vergroten...

Hallo luitjes...

Dag 10 vandaag...

Nog steeds strak aan de refusal en thiamine. Moet eerlijk zeggen dat het nu meer een mentale strijd is tegen de verveling. Alles lijkt opeens zo saai en flauw. Muziek luisteren, tv kijken zelfs xboxen...alles is saai.

Ook voel ik me de laatste dagen opeens heel moe overdag en kak ik in op de bank als de kleine op bed ligt in de middag... het kost me veel moeite om mezelf aan te zetten om ook maar iets te doen.

Dus nog steeds alcoholvrij maar moet echt iets verzinnen tegen dat gevoel van verveling...

Groetjes
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat klopt. Alles lijkt heel saai...
Dit zal enkele maandjes duren.
Het recept hiervoor is:
Zoek bezigheden buitenshuis.
Ga in ieder geval beweging extra nemen
Zorg, dat je enigzins vermoeid raakt.
Als je gaat fitnessen bijvoorbeeld zul je nieuwe mensen leren kennen die gemotiveerd op gezondheid bezig zijn, en dit is echt een veel beter publiek dan die hengstenkoppen die nog jaaaaren lang, op dezelfde kruk, achter hetzelfde glas bier, op hun "vaste" plekje zullen zitten...
Dus, whatever you do, do not go not these godversaken bad places for you!!
Het zal veel beter zijn, om iemand te (leren) kennen die jou op deze momenten telefonisch eventjes dóór zo een zwaarder moment heen kunnen helpen. (Te vinden bij AA)
Blijf weg, zoveel mogelijk bij plaatsen waar alcohol te koop is, moet dat toch, loop daar bewust voor weg/om heen!
Ga daar niet likkebaardend naar staan kijken...
En:

Ga zo dóór! Je gaat goed!
RESPECT Van mij !!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hoor niets meer....
Hoe gaat het met je?
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Ik hoor niets meer....
Hoe gaat het met je?
Klik om te vergroten...

Goededag..
Dank @Legio Patria Nostra voor je interesse..
Dag 27...

Ik heb een poosje niets geschreven.. heb niet gedronken! Daar ben ik blij mee. Heb ook niet echt de drang om te drinken meer maar weet wel dat het hiermee niet klaar is.

Ik heb meer moeite met wat er allemaal bij komt kijken dan het stoppen met drinken zelf. Geconfronteerd worden met hoeveel schade ik nou daadwerkelijk heb aangericht door mijn drank gebruik. Voorheen was ik verdoofd en zag ik t niet of wilde het niet zien want ik kwam er altijd mee weg.

Nu is pas duidelijk hoe erg mijn verslaving eigenlijk was/is. en daar heb ik best wel moeite mee om onder ogen te zien. Ik ben boos op mezelf maar voornamelijk teleurgesteld en schaam me dat ik het zo ver heb laten komen ondanks de waarschuwingen van mensen om mij heen. Niemand om de schuld te geven of wat dan ook. NEE HELEMAAL ZELF VERKLOOT..

En nu moet ik puin ruimen.. en ik geef niet op of zo.. maar ik heb mezelf wel helemaal weer onder aan de ladder gepleurd. En ik ben geen opgever dus ik kom er wel weer bovenop maar sjiiiiitttttt

De insomnia is wel nog een issue... de jeuk is ook weg..was een overgevoelige reactie op de refusal daar heb ik pillen voor gekregen.. maar tis nu meer een mentale strijd om niet in zelfmedelijden weg te kwijnen en gewoon weer borst vooruit kin omhoog en dealen met de situatie. Ik heb voor hetere vuren gestaan. Maar in een heel ander context... is niet om problemen tegen mekaar af te wegen want ze richten verschillende soorten schade aan..maar ik weet dat ik hieruit kan komen als ik de situatie accepteer zoals t is.

Mja dat is niet zo simpel nog. Ik merk dat door de refusal ik idd minder zin heb in sex en dat nekt me wel erg. Is miss een beetje macho maar dat is wel echt een klap op mn ego. Ben daar ook heel open over met mn vrouwtje dus dat zit wel goed. Maar dat is wel 1 van die issues nu. Ik ga mn pillen ook savonds innemen nu want ik word er wel een beetje vermoeid van na 3 a 4 uurtjes en dan val ik in slaap terwijl ik dat nie wil. Is net alsof je out gaat van de alcohol want je word niet uitgerust wakker vind ik. Voelt je net zo suf daarna.

Anyway nog een flinke weg te gaan. Mja genoeg voor nu.. dank u als je mn gezeik tot hier hebt volgehouden

Nu een serieuze vraag... iemand hier die ook de het cbr onderzoek heeft moeten doen voor behoud van je rijbewijs.. zo ja hoor ik graag jullie ervaringen over hoe eerlijk je met die lui moet zijn. Want ik wil niet te eerlijk zijn en mezelf in de vingers snijden...

Bvd en fijn weekend...

Menel
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lang verhaal kort... drink al 4 jaartjes belachelijk veel whisky...
Altijd overal mee weg gekomen tot september vorig jaar... werd van achter aangereden terwijl ik onder invloed was dus was alsnog de sjaak...
Rijbewijs kwijt leidinggevende baan kwijt....en sinds kort bijna mn gezin omdat ik gewoon teveel zoop.

Sinds 3 dagen cold turkey mbv Antabus en thiamine...
Best heavy moet ik zeggen. Lijkt alsof ik geen fut niets heb. Slaap niet tot nauwelijks sinds gister (2e dag) en ik zit onder de uitslag en dat jeukt al de p*st..
In mijn nek op mn buik en rug is er een soort van uitslag ontstaan sinds gister. Is iemand hiermee bekend?

Ik ga mijn uiterste best doen on te veranderen want ik heb veel al kapot gemaakt in een zeer korte tijd en ben net vader van een 11mnd oud mannetje...

Tips en advies meer dan welkom.

Menel
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lang verhaal kort... drink al 4 jaartjes belachelijk veel whisky...
Altijd overal mee weg gekomen tot september vorig jaar... werd van achter aangereden terwijl ik onder invloed was dus was alsnog de sjaak...
Rijbewijs kwijt leidinggevende baan kwijt....en sinds kort bijna mn gezin omdat ik gewoon teveel zoop.

Sinds 3 dagen cold turkey mbv Antabus en thiamine...
Best heavy moet ik zeggen. Lijkt alsof ik geen fut niets heb. Slaap niet tot nauwelijks sinds gister (2e dag) en ik zit onder de uitslag en dat jeukt al de p*st..
In mijn nek op mn buik en rug is er een soort van uitslag ontstaan sinds gister. Is iemand hiermee bekend?

Ik ga mijn uiterste best doen on te veranderen want ik heb veel al kapot gemaakt in een zeer korte tijd en ben net vader van een 11mnd oud mannetje...

Tips en advies meer dan welkom.

Menel
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#19
Menel zei:
Lang verhaal kort... drink al 4 jaartjes belachelijk veel whisky...
Altijd overal mee weg gekomen tot september vorig jaar... werd van achter aangereden terwijl ik onder invloed was dus was alsnog de sjaak...
Rijbewijs kwijt leidinggevende baan kwijt....en sinds kort bijna mn gezin omdat ik gewoon teveel zoop.

Sinds 3 dagen cold turkey mbv Antabus en thiamine...
Best heavy moet ik zeggen. Lijkt alsof ik geen fut niets heb. Slaap niet tot nauwelijks sinds gister (2e dag) en ik zit onder de uitslag en dat jeukt al de p*st..
In mijn nek op mn buik en rug is er een soort van uitslag ontstaan sinds gister. Is iemand hiermee bekend?

Ik ga mijn uiterste best doen on te veranderen want ik heb veel al kapot gemaakt in een zeer korte tijd en ben net vader van een 11mnd oud mannetje...

Tips en advies meer dan welkom.

Menel
Klik om te vergroten...
Is het niet beter om naar een aplick clinic te gaan? die mensen zijn er om jouw te helpen. Ze gevens tevens ook medicatie zodat je de drang naar alcohol niet meer krijgt.

Je hoeft niet ook totaal niet te scamen.. zulke mensen zijn er voor je..

Ik weet makkelijker gezegd dan gedaan.
M
MenelLid
01-01-2024, 00:00
#20
MDMAZING zei:
Is het niet beter om naar een aplick clinic te gaan? die mensen zijn er om jouw te helpen. Ze gevens tevens ook medicatie zodat je de drang naar alcohol niet meer krijgt.

Je hoeft niet ook totaal niet te scamen.. zulke mensen zijn er voor je..
Klik om te vergroten...
MDMAZING zei:
Is het niet beter om naar een aplick clinic te gaan? die mensen zijn er om jouw te helpen. Ze gevens tevens ook medicatie zodat je de drang naar alcohol niet meer krijgt.

Je hoeft niet ook totaal niet te scamen.. zulke mensen zijn er voor je..

Ik weet makkelijker gezegd dan gedaan.
Klik om te vergroten...
Heb via huisarts een verwijzing voor antes gehad. Wacht nu op een behandelaar al 4 weken. Dus heb t heft maar in eigen handen genomen en mn huisarts duidelijk gemaakt dat het ernstig is. Zij heeft me medicatie voorgeschreven. Antabus en thiamine
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."