Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPer ongeluk hijsje van joint met tabak

Per ongeluk hijsje van joint met tabak

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
perongeluktabakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi! Ik had een vraagje wat betreft per ongeluk twee hijsjes nemen van een joint met tabak erin.

Ik ben een anderhalfjaar geleden begonnen met blowen (wiet/hasj met tabak erin). Ik heb verder nooit vast sigaretten gerookt. De laatste paar maanden is dit opgelopen tot zo'n 10 jointjes per dag vanaf de ochtend. Twaalf dagen geleden besloot ik dat het toch maar tijd was om te minderen. Ik heb een week lang geprobeerd om mijn eerste jointje van de dag uit te stellen tot rond 18:00. Dit is de meeste dagen gelukt, en daarnaast ging ik van 10 jointjes naar zo'n 2 (misschien 3) per dag.

Omdat dit zo goed ging besloot ik om m'n jointjes alleen maar puur te roken, omdat ik sowieso vermoedde dat ik meer verslaafd was aan de tabak in de joints dan de wiet. Hiermee ben ik vijf dagen geleden begonnen. Intens veel stress ervan gehad, maar ik heb me er alle vijf dagen doorheen geworsteld. Het enige wat ik rookte was een halve/hele pure joint voor het slapen gaan.

Nu zou ik net met mijn vriend even een jointje roken. Hij had zijn eigen jointje (met tabak, want hij is niet gestopt met tabak erin) en zei dat hij dacht dat we nog eentje zonder tabak hadden liggen van de vorige avond. Ik steek de joint aan, neem twee hijsjes en ik proef niet alleen wiet, maar ook tabak. Mijn vriend probeert ook even en ja, het bleek toch geen pure te zijn.

Ik balen (en m'n vriend ook natuurlijk, want hij dacht echt dat het een pure was) want ja, het voelt nu net alsof die vijf dagen voor niks zijn geweest.

Nu is mijn vraag of het echt heel erg is dat dit is gebeurt. Reset is nu als het ware de progressie die ik heb gemaakt en moet ik opnieuw 'afkicken' van de nicotine? Of maakt het vrij weinig uit, omdat het maar 2 hijsjes waren?

Alvast bedankt! Liefs.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het maakt alleen uit als je weer tabak gaat roken.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je geen extra last merkt dan is het niet zo erg.
Persoonlijk denk ik niet van 2 hijsjes dat je het gaat voelen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gewoon vanaf nu geen tabak meer roken. Zo'n ramp is het niet.
p
perongeluktabakLid
01-01-2024, 00:00
#5
benzzzy zei:
Het maakt alleen uit als je weer tabak gaat roken.
Klik om te vergroten...
transformated zei:
Als je geen extra last merkt dan is het niet zo erg.
Persoonlijk denk ik niet van 2 hijsjes dat je het gaat voelen.
Klik om te vergroten...
Ik heb de afgelopen dagen dat timeline dingetje erbij gehouden van stoppen met sigaretten roken, dus na zoveel uur stoppen doet het dit met je lichaam, na zoveel dagen dat. Zit dat ook gewoon goed? Of ben ik daarmee terug bij af.

Twee hijsjes is natuurlijk heeeel weinig dus misschien beetje overdreven de hele vraag, maar ben echt m'n best aan het doen om te stoppen dus ergens heb ik de angst dat het gewoon weer terug bij af is met stoppen.

In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties :)
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je zult nooit volledig herstellen van de schade van het inhaleren van rook als je blijft roken.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
perongeluktabak zei:
Ik heb de afgelopen dagen dat timeline dingetje erbij gehouden van stoppen met sigaretten roken, dus na zoveel uur stoppen doet het dit met je lichaam, na zoveel dagen dat. Zit dat ook gewoon goed? Of ben ik daarmee terug bij af.
Klik om te vergroten...
Als je geen verschil merkt of last heb dan zit je wel goed en hoef je niet opnieuw te beginnen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Je zult nooit volledig herstellen van de schade van het inhaleren van rook als je blijft roken.
Klik om te vergroten...
Stoppen met roken heeft zin. Na vijf jaar is veel rookschade aan hart en bloedvaten hersteld. Na vijftien tot twintig jaar is een ex-roker niet slechter meer af dan iemand die nooit heeft gerookt, constateren Amerikaanse epidemiologen deze week in een artikel in The Journal of the Medical Association (JAMA).

:openmouth:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het feit dat het wiet is maakt het niet onschadelijk het is nogsteeds rook.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."