Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen nieuwe verslaving! En deze is positief! Verslaafd geworden aan: Drugsforum!

Een nieuwe verslaving! En deze is positief! Verslaafd geworden aan: Drugsforum!

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja hoor, het is veranderd van een vermoeden, naar een feit.
Ik bespeur, nee, heb vastgesteld dat ik een verslaving heb opgebouwd aan dit Forum.
Want:
Per dag log ik minstens, minimaal, dus, 5 x in. Is dat overigens veel?
Het grote verschil met het verslaafd zijn aan drugs, is wel dat ik deze verslaving als zeer positief beschouw.
Ik kan hier mijn zegje doen, waarvan ik het belangrijkste onderdeel vind dat ik misschien anderen kan helpen, en, dat ik mijn eigen reports kan schrijven, en dat velen hier kunnen " meeleven".
Natuurlijk is het voor mij ook van belang om zelf nuttige info te kunnen vergaren.
Dus,
Prima zo!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zolang het geen invloed heeft op je sociale contacten, mentale en fysieke gezondheid, financiële situatie lijkt me het inderdaad een vrij onschuldige verslaving. Plus je leert er hopelijk nog een boel, ik wel in ieder geval.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is een stuk beter dan veel andere verslavingen ja haha @Legio Patria Nostra . Als je er idd maar niet teveel in doorslaat dat andere dingen eronder te lijden hebben zoals @Ganggang💯 al zegt. Als je 5x per dag inlogt en elke keer 4 uur online bent dan wordt het een ander verhaal lol. Zijn ook genoeg mensen internetverslaafd natuurlijk. Maar zulke positieve reacties zijn altijd leuk om te lezen. En ik herken het zelf ook. Ik ben nu bijna een jaar lid en ik kwam hier eigenlijk met een vraagje over 3-MMC die ik ff wilde stellen, dus had daar een topic over geopend. Daarna nog een topic geopend met hoe het was geweest en mijn bedoeling was om het daar bij te laten, want ik had mijn antwoorden en ervaring gekregen.

Alleen toen ben ik toch blijven hangen, meer gaan lezen ( voordat ik me aangemeld had had ik nog nooit op deze site gekeken, dus niet dat ik al jarenlang wel mee las ofzo) en gaan mee posten. Dat voelde meteen goed. Ik zit al mijn halve leven op fora en heb zo ook al wel veel mensen leren kennen, dus ik ben niet "bang" om af te spreken met mensen die ik online heb leren kennen.

En niet lang na mijn aanmelding werd het topic over de Nijmegen-meet geopend. Ook al was ik hier een newbie, door het posten was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar de mensen van het forum, het leek me een leuke meet en Nijmegen is prima te bereizen voor me. Dus aangemeld voor de meet en in augustus daarheen gegaan. En dat voelde echt als thuiskomen in die groep, was echt een dag om nooit meer te vergeten. Vlak daarna via hier mijn toen bijna-buurman Justme83 leren kennen met wie ik een hele hechte vriendschap heb opgebouwd. En er zijn nu nog meer mensen op het forum die ik echt tot mijn vrienden reken. Wie had dat een jaar geleden gedacht.

Maar ik log wel vaker dan 5 keer per dag in in ieder geval, want ik ben gewoon standaard ingelogd op mn telefoon. En ik ben ook wel verslaafd aan mijn telefoon, dus kijk wel echt tig keer op een dag naar nieuwe posts. Alleen als ik op mn telefoon online ben dan schrijf ik nooit zulke uitgebreide reacties. Dat doe ik op de laptop. En vooral als ik aan de pep zit en een praat/schrijfkick heb en zoals nu dus weer vooral mijn eigen naam zie staan bij de lijst met nieuwe berichten haha. Dat is het ook, op veel andere fora lees ik veel meer dan dat ik zelf post, maar hier post ik zelf ook wel vrij veel. Alleen nieuwe topics openen doe ik zelf eigenlijk weinig. Reageer toch vooral in bestaande topics of in topics van anderen.
Maar goed, je bent niet de enige dus haha!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier nog 1tje hoor die DF 'verslaafd' is. Op een normale werkdag check ik overdag DF best vaak. Uitgebreide reacties doe ik via de PC en onder invloed van simulanten krijg ik ook wel een schrijfkick en reageer ik veel meer als nuchter. DF is voor mij echt wel een vervanging voor FB enz. Hier intresseert het grootste gedeelte van de topics me tenminste :blush:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Uitgebreide reacties doe ik via de PC en onder invloed van simulanten
Klik om te vergroten...
Mooie kerel ben je ook! 😂

Welke stimulanten hebben we het over?


Ps ik moet ook bekennen dat ik toch gauw 5x per dag even kijk wat er besproken word. Maar er zijn ook zeker dagen dat ik de hele dag niet kijk. Maar die zijn in de minderheid.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Space 🕉 zei:
Mooie kerel ben je ook! 😂
Klik om te vergroten...
Dankje je :P


Space 🕉 zei:
Welke stimulanten hebben we het over?
Klik om te vergroten...
ik bedoelde dat ik onderr invloed van stimulanten veel sneller en uitgebreider reageer. Ik kan ook nuchter uitgebreide antwoorden geven hoor, maar dat kost me dan veel meer tijd.
Dan hebben we het over stimulanten als: 3mmc, amphitamine en cocaïne. En mischien dat energiedrink/ cafeïne daar ook wel onder vallen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die energiedrankjes....Nee. niks voor mij.
Ik heb ooit eens in Italië 2 x een dubbele espresso weggedronken.
Dat heb ik geweten!
2 nachten geen slaap.
Kromme vingers van de spanning...
Fini!!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Die energiedrankjes....Nee. niks voor mij.
Ik heb ooit eens in Italië 2 x een dubbele espresso weggedronken.
Dat heb ik geweten!
2 nachten geen slaap.
Kromme vingers van de spanning...
Fini!!
Klik om te vergroten...
JA dat dus, ik heb van de week een blikje Doubleshot espresso gekocht van 200ML. 47mg cafeïne per 100 ml. Ik voel dat dus echt wel hoor. Maar ben zoizo al veel gevoelig geworden met drugs.
de werking van 1 biertje merk ik al op.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."