#1
Hi,
Ik hoop dat jullie kunnen helpen met jullie ervaringen. Ik maak mij op dit moment erg zorgen om mijn broertje (29 jaar). Hij woont samen met m’n moeder, ik woon op mezelf, voor jullie beeldvorming.
Ik wist dat hij regelmatig blowde en af en toe lean gebruikte. (In het verleden is er drank en coke misbruik geweest) In het afgelopen jaar zijn er een paar momenten geweest waarbij die echt zichtbaar onder de invloed was. Begin maart ben ik erachter gekomen dat hij niet incidenteel drugs gebruikt maar dat het echt een probleem werd. Na veel praten en een soort tijdlijn op te stellen zijn we erachter gekomen dat hij al minimaal een jaar lang Oxycodon gebruikt en ongeveer een half jaar al Xanax erbij gebruikt.
Het feit dat zijn drugsprobleem openlijk werd zorgde ervoor dat hij juist nog meer en openlijk ging gebruiken. Dit is wanneer Xanax van incidenteel naar dagelijks gebruik ging. De laatste maanden zat hij op minimaal 40mg oxy per dag en de laatste maand kwam daar dagelijks tot 6mg Xanax bij. We hebben direct contact opgenomen met de huisarts en een verwijzing gevraagd naar een afkickkliniek. Vanwege Corona en wachtlijsten hebben we ruim een maand moeten wachten. Uiteindelijk is er een crisisteam geweest en kon hij per 14/4 opgenomen worden in het Bouman kliniek (rotterdam).
Nu zit hij daar al anderhalve week en ik heb geen verstand van detoxen maar ik heb het gevoel dat het niet goed gaat. Na 4 dagen heeft hij een heel zwaar weekend gehad en vanaf dat moment leek hij weer een beetje “normaal”. Je kon gesprekken met hem voeren. Hij is daarna naar een andere afdeling geplaatst en daar verergerde hij. Eerst begon hij om spullen te vragen voor anderen zoals shag (hij rookt normale sigaretten). Vervolgens ruilde hij zijn iPhone X in voor een “simpele Nokia”. Toen begon ineens het verhaal van stemmen in zijn hoofd, uiteindelijk creëerde hij een soort fantasie werkelijkheid waar je niet meer doorheen kon prikken.
Sinds donderdagmiddag heb ik hem en het kliniek niet kunnen bereiken (tot zojuist) en in de tussentijd zou hij onhandelbaar geweest zijn, dusdanig gevallen dat hij daarvoor naar het ziekenhuis moest en heeft ook een nacht in separatie moeten blijven. Ik heb nu een enorm slecht gevoel. Ik begrijp dat de detox even duurt en dat het ups en downs is. Maar het kliniek is alles behalve geruststellend. Ik heb het gevoel dat hij van hot naar her gestuurd wordt en dat ze de medicatie voor het detoxen niet op orde hebben (dan teveel, dan te weinig).
Hoe dan ook: mijn vraag is wat te doen nu? Hoe weet ik of het kliniek hem goed doet en zijn er bijv opties zoals overgaan naar een ander kliniek? Wat zijn jullie ervaringen?
Gr Ela
Ik hoop dat jullie kunnen helpen met jullie ervaringen. Ik maak mij op dit moment erg zorgen om mijn broertje (29 jaar). Hij woont samen met m’n moeder, ik woon op mezelf, voor jullie beeldvorming.
Ik wist dat hij regelmatig blowde en af en toe lean gebruikte. (In het verleden is er drank en coke misbruik geweest) In het afgelopen jaar zijn er een paar momenten geweest waarbij die echt zichtbaar onder de invloed was. Begin maart ben ik erachter gekomen dat hij niet incidenteel drugs gebruikt maar dat het echt een probleem werd. Na veel praten en een soort tijdlijn op te stellen zijn we erachter gekomen dat hij al minimaal een jaar lang Oxycodon gebruikt en ongeveer een half jaar al Xanax erbij gebruikt.
Het feit dat zijn drugsprobleem openlijk werd zorgde ervoor dat hij juist nog meer en openlijk ging gebruiken. Dit is wanneer Xanax van incidenteel naar dagelijks gebruik ging. De laatste maanden zat hij op minimaal 40mg oxy per dag en de laatste maand kwam daar dagelijks tot 6mg Xanax bij. We hebben direct contact opgenomen met de huisarts en een verwijzing gevraagd naar een afkickkliniek. Vanwege Corona en wachtlijsten hebben we ruim een maand moeten wachten. Uiteindelijk is er een crisisteam geweest en kon hij per 14/4 opgenomen worden in het Bouman kliniek (rotterdam).
Nu zit hij daar al anderhalve week en ik heb geen verstand van detoxen maar ik heb het gevoel dat het niet goed gaat. Na 4 dagen heeft hij een heel zwaar weekend gehad en vanaf dat moment leek hij weer een beetje “normaal”. Je kon gesprekken met hem voeren. Hij is daarna naar een andere afdeling geplaatst en daar verergerde hij. Eerst begon hij om spullen te vragen voor anderen zoals shag (hij rookt normale sigaretten). Vervolgens ruilde hij zijn iPhone X in voor een “simpele Nokia”. Toen begon ineens het verhaal van stemmen in zijn hoofd, uiteindelijk creëerde hij een soort fantasie werkelijkheid waar je niet meer doorheen kon prikken.
Sinds donderdagmiddag heb ik hem en het kliniek niet kunnen bereiken (tot zojuist) en in de tussentijd zou hij onhandelbaar geweest zijn, dusdanig gevallen dat hij daarvoor naar het ziekenhuis moest en heeft ook een nacht in separatie moeten blijven. Ik heb nu een enorm slecht gevoel. Ik begrijp dat de detox even duurt en dat het ups en downs is. Maar het kliniek is alles behalve geruststellend. Ik heb het gevoel dat hij van hot naar her gestuurd wordt en dat ze de medicatie voor het detoxen niet op orde hebben (dan teveel, dan te weinig).
Hoe dan ook: mijn vraag is wat te doen nu? Hoe weet ik of het kliniek hem goed doet en zijn er bijv opties zoals overgaan naar een ander kliniek? Wat zijn jullie ervaringen?
Gr Ela