Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar moet ik beginnen

Waar moet ik beginnen

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Lola7 , ik denk dat het in jou situatie met 3 verslavingen en een verslavingsverleden het beste is om professionele hulp te zoeken. Dat kan via je huisarts.
Sterkte!
L
Lola7Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi!
Ik weet even niet waar ik moet starten.
Ik ben 21 jaar oud en sinds veel te jong bezig met drugs. Ik blow vast sinds een jaar of 15, heb een speed en ghb verslaving gehad, (en overwonnen) en heb voor het grootste deel alles geprobeerd wat er te proberen valt. Ik heb een nieuwe baan waar ik ontzettend blij mee ben maar het zorgt wel voor problemen.

Op dit moment drink ik veel, snuif ik coke, en blow ik elke dag. Eerst waren het dingen die me hielpen maar ik merk dat het me inmiddels ontzettend in de weg zit. Blowen maakt me lui, alcohol maakt me fysiek uitgeput en coke neemt me over. Ik weet dat ik op een punt ben dat er iets moet veranderen maar ik weet niet waar ik moet starten. Hoe ik eerst ontzettend veel zelfvertrouwen kreeg van coke & alcohol wordt ik nu juist gefocust op negatieve gedachten. Veel daarvan over mijn gewicht omdat er 10kilo aan is gekomen sinds ik zo veel drink.

Ookal weet ik dat ik elke keer weer op dat punt van onzekerheid kom durf ik op een of andere manier niet meer zonder. Vooral coke en alcohol houd elkaar sterk in stand want coke zonder alcohol is vooral supernerveus en alcohol zonder coke is te dronken. Toch is de gedachte om nuchter te zijn ontzettend beangstigend. Ik weet dat het me op zoveel manieren beter kan maken maar ik ben bang dat het me misschien slechter maakt. Wat als ik niet meer gezellig ben, of minder verdien. Mijn werk en gebruik is zo met elkaar verbonden dat een avond niet gebruiken voelt als een avond niet verdienen. Ik ben moe en niet wat ik inmiddels van mezelf gewend ben.
(Maar dan blow ik alsnog dus misschien ook gewoon stoned?)

Mijn vraag is vooral, waarmee stop ik eerst? Ik weet dat ik de kracht om te stoppen in me heb omdat ik volledig over mijn vorige verslavingen heenben maar dit voelt anders omdat het zo met werk verweven is. Moet ik een pauze nemen van werk? Moet ik beginnen met coke, alchohol of wiet? Of allemaal tegelijk?

waar begin ik?

Groetjes,
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel goed dat je je probleem erkend meid, de eerste stap heb je al gezet.
Ik persoonlijk denk dat je hierbij begeleiding nodig hebt. De huisarts kan je doorverwijzen.
Coke en alcoholgebruik zijn aan elkaar verbonden. Je vind ze alleen samen lekker. Je zal dus met alletwee tegelijk moeten stoppen. En met blowen ook.

Waarom is het gebruik verbonden met je werk? Gebruiken je collega's ook?
Als deze baan jou triggert om weer te gebruiken, of je denkt het niet aan te kunnen zonder middelen, zou ik ander werk zoeken. Je gezondheid is belangrijker dan werk!


Lola7 zei:
Toch is de gedachte om nuchter te zijn ontzettend beangstigend. Ik weet dat het me op zoveel manieren beter kan maken maar ik ben bang dat het me misschien slechter maakt. Wat als ik niet meer gezellig ben, of minder verdien.
Klik om te vergroten...
Het zal je sowieso beter maken. Je zal je een ander mens voelen. Jouw kracht en talenten zitten in jou, en komen niet van drugs. Je brein houdt je voor de gek. Het is het stemmetje van verslaving dat spreekt. Luister er niet naar.
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#4
Goedemorgen,als je weet dat er iets mis is,dat is een stap in de goede richting.
Wbt een "volgorde" van stoppen met welk middel eerst geloof ikzelf zo niet in,dan verschuif je het verslavingsgedrag naar het andere middel(dat is althans mijn ervaring)
Je geeft aan dat je al verslavingen overwonnen hebt, Chapeau!
Eenmaal een bepaalde grens overschreden in je hoofd wbt middelengebruik,verslavingen is de regel,dat je niet meer verantwoord kan omgaan met middelen,dat heb ik gezien,beleefd,geleerd....
Je gaat de verslavingen gewoon switchen met andere middelen.
Het gaat altijd de verkeerde kant uit,wat ook niet goed is voor de toekomst.
Je hebt de eerste stap gezet,inzien dat er een "probleem" is.
Je kan altijd gaan praten met de huisarts,die weet normaal ook wat te doen wat best is voor jou,en begeleiden.
Suc6 !
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lola7 zei:
Hoi!
Ik weet even niet waar ik moet starten.
Ik ben 21 jaar oud en sinds veel te jong bezig met drugs. Ik blow vast sinds een jaar of 15, heb een speed en ghb verslaving gehad, (en overwonnen) en heb voor het grootste deel alles geprobeerd wat er te proberen valt. Ik heb een nieuwe baan waar ik ontzettend blij mee ben maar het zorgt wel voor problemen.

Op dit moment drink ik veel, snuif ik coke, en blow ik elke dag. Eerst waren het dingen die me hielpen maar ik merk dat het me inmiddels ontzettend in de weg zit. Blowen maakt me lui, alcohol maakt me fysiek uitgeput en coke neemt me over. Ik weet dat ik op een punt ben dat er iets moet veranderen maar ik weet niet waar ik moet starten. Hoe ik eerst ontzettend veel zelfvertrouwen kreeg van coke & alcohol wordt ik nu juist gefocust op negatieve gedachten. Veel daarvan over mijn gewicht omdat er 10kilo aan is gekomen sinds ik zo veel drink.

Ookal weet ik dat ik elke keer weer op dat punt van onzekerheid kom durf ik op een of andere manier niet meer zonder. Vooral coke en alcohol houd elkaar sterk in stand want coke zonder alcohol is vooral supernerveus en alcohol zonder coke is te dronken. Toch is de gedachte om nuchter te zijn ontzettend beangstigend. Ik weet dat het me op zoveel manieren beter kan maken maar ik ben bang dat het me misschien slechter maakt. Wat als ik niet meer gezellig ben, of minder verdien. Mijn werk en gebruik is zo met elkaar verbonden dat een avond niet gebruiken voelt als een avond niet verdienen. Ik ben moe en niet wat ik inmiddels van mezelf gewend ben.
(Maar dan blow ik alsnog dus misschien ook gewoon stoned?)

Mijn vraag is vooral, waarmee stop ik eerst? Ik weet dat ik de kracht om te stoppen in me heb omdat ik volledig over mijn vorige verslavingen heenben maar dit voelt anders omdat het zo met werk verweven is. Moet ik een pauze nemen van werk? Moet ik beginnen met coke, alchohol of wiet? Of allemaal tegelijk?

waar begin ik?

Groetjes,
Klik om te vergroten...
Ik herken de vicieuze cirkel waarin jij nu zit. Bij mij waren vooral stimulanten het probleem. Zolang het me maar beter deed presteren, energie gaf en bleef motiveren. Maar zoiets kan, zoals je zelf ook al weet, wel werken op de korte termijn maar daar stopt het dan ook.

Zelf heb ik de cirkel kunnen doorbreken met online begeleiding / zelfhulp. Wekelijks krijg ik een nieuwe oefening en dagelijks vul ik m’n drugdagboek in. Er is ook mogelijk tot contact met een online begeleider. Het programma heeft me op korte termijn belangrijke stappen doen zetten, op een laagdrempelige manier én door dagelijks slechts een kwartiertje gemiddeld te investeren. Ik vind het iig een aanrader.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
Het zal je sowieso beter maken. Je zal je een ander mens voelen. Jouw kracht en talenten zitten in jou, en komen niet van drugs. Je brein houdt je voor de gek. Het is het stemmetje van verslaving dat spreekt. Luister er niet naar.
Klik om te vergroten...

Mooi verwoord!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."