Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips & advies nodig omtrent afbouwen/afkicken GHB

Tips & advies nodig omtrent afbouwen/afkicken GHB

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JessxxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi beste members,

Sinds een aantal maanden (6 in totaal) is mijn gebruik veranderd van recreatief naar afhankelijkheid. Ik slaap bijvoorbeeld niet meer door, word ontzettend zenuwachtig als mijn โ€˜voorraadโ€™ er bijna doorheen is, etc.
Klop sinds juni al aan bij hulpverlening (huisarts, poh ggz, verslavingszorg, etc). Door omstandigheden ziet het er naar uit dat ik pas over twee maanden terecht kan voor passende hulp, en vrees ik er enorm voor dat het probleem alleen maar groter gaat worden. Verder dan dit wil ik het niet laten oplopen.

Wat hulp betreft zoek ik zelfhulpgroepen op, licht ik mijn naasten in en zorg ik ervoor dat ik niet te veel van die rommel in huis heb. Probeer mijn afspraken vroeg in te plannen om te zorgen voor dag/nachtritme, etc. Daarnaast heb ik phenibut geprobeerd, maar merk dat dit voor mij niet veel verschil maakt. Momenteel zit ik qua gebruik op 3,5 ร  4 ml per 1,5 a 2 uur.

Wil er echt zooo graag zsm van af. Dus alle tips & trics zijn zeer welkom๐Ÿ™๐Ÿผ๐Ÿ™๐Ÿผ
p
pimberg88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
He man!

Vervelend, ik sta er eigenlijk qua gebruik hetzelfde voor. Ook rond 7/8 maanden nu, Zelfde hoeveelheid, rond 3/4 ml per 2 uur, steeds meer afhankelijk aan het worden pfff. Vooral de nachten zijn super naar he, eenzaam en confronterend op veel vlakken. Vermoeiend. He maar jij bent wel goed bewust van je probleem zie ik. En je bent zelfs zelf werkzaam in de verslavingszorg zie ik, wat gek dat jij niet eens 123 passende hulp weet in te schakelen. Nu ga ik me weer meer zorgen maken om mijzelf qua hulp :wink:

Maar kom op! Ik zie ook dat jij wat andere forums hebt door gelezen, Laat het gewoon zeker niet erger worden dan het nu is. Goed dat je je naasten hebt ingelicht, die mogelijkheid heb ik niet. Doe het voor jezelf, en ook voor wat het leven nog allemaal te bieden heeft! Zorg voor nog meer afleiding, verdiep je in je Hobby's, ga niet piekeren snachts, iedere dag waar je vooruitgang boekt met wat druppeltjes minder van die rommel is een stap vooruit!

Het is echt wel te doen, de hoeveelheid die wij gebruiken, en hoelang we op dit level gebruiken... Is echt wel te doen om de switch terug te maken!! Als je de andere verhalen leest, en bedenkt wat voor een hell er allemaal af speelt in de wereld, kom je hier wel door heen! Succes en misschien horen we nog een update van elkaar :wink: !!! Ik ga er aan werken, na al die verhalen die ik op deze website ben tegen gekomen!! Succes
J
JessxxLid
01-01-2024, 00:00
#3
pimberg88 zei:
He man!

Vervelend, ik sta er eigenlijk qua gebruik hetzelfde voor. Ook rond 7/8 maanden nu, Zelfde hoeveelheid, rond 3/4 ml per 2 uur, steeds meer afhankelijk aan het worden pfff. Vooral de nachten zijn super naar he, eenzaam en confronterend op veel vlakken. Vermoeiend. He maar jij bent wel goed bewust van je probleem zie ik. En je bent zelfs zelf werkzaam in de verslavingszorg zie ik, wat gek dat jij niet eens 123 passende hulp weet in te schakelen. Nu ga ik me weer meer zorgen maken om mijzelf qua hulp :wink:

Maar kom op! Ik zie ook dat jij wat andere forums hebt door gelezen, Laat het gewoon zeker niet erger worden dan het nu is. Goed dat je je naasten hebt ingelicht, die mogelijkheid heb ik niet. Doe het voor jezelf, en ook voor wat het leven nog allemaal te bieden heeft! Zorg voor nog meer afleiding, verdiep je in je Hobby's, ga niet piekeren snachts, iedere dag waar je vooruitgang boekt met wat druppeltjes minder van die rommel is een stap vooruit!

Het is echt wel te doen, de hoeveelheid die wij gebruiken, en hoelang we op dit level gebruiken... Is echt wel te doen om de switch terug te maken!! Als je de andere verhalen leest, en bedenkt wat voor een hell er allemaal af speelt in de wereld, kom je hier wel door heen! Succes en misschien horen we nog een update van elkaar :wink: !!! Ik ga er aan werken, na al die verhalen die ik op deze website ben tegen gekomen!!
Klik om te vergroten...
Ik probeer sinds juni al een afspraak in te plannen bij de praktijkondersteuner huisarts (POH-GGZ). Helaas kampt zij zelf ook met ziekte waardoor mijn afspraken keer op keer werden afgezegd, om gek van te worden.. 2 maanden geleden daarom zelf contact opgenomen met voorgaande regiebehandelaar, welke ook werkzaam is binnen de verslavingszorg. Op aanraden van haar een afspraak ingepland bij de HA om de nadruk te leggen op doorverwijzing en haar contactgegevens doorgespeeld. Vorige week kwam ik er achter dat de doorverwijzing blijkbaar niet is doorgezet ๐Ÿ˜‘..


Ik worstel sinds een jaar of 4 ook ontzettend met mijn ptss. Tijdens de lockdown in maart was ik bezig met mijn afstudeeronderzoek vanuit huis (40 uur pw), werkte ik onregelmatig in de zorg (24 uur pw) en werkte ik daarnaast ook nog voor een ander bedrijf op commissiebasis (15 uur pw). Dacht dit allemaal wel aan te kunnen, maar ben mezelf deze periode maximaal voorbij gelopen. Niet zo heel gek ook ๐Ÿ˜…. Sinds juli/augustus zit ik daarom weer bij de deur, wat natuurlijk niet echt bevorderlijk is voor de situatie.

Thanks voor je positieve reactie trouwens! Voelt soms echt een beetje onbegrepen / eenzaam, helaas. En uiteraard gaat ons dit lukken ๐Ÿ™Œ๐Ÿผ!
Mocht je tips bruikbare tips hebben, hoor ik ze zeer graag!
p
pimberg88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
hello! He het is me gelukt om te stoppen!! Ik heb sinds Maandag niks meer op! Me G was bijna op en ik had geen geld om nieuwe te halen. Haalde iedere week flesje van 50euro waar dan 500ml water flesje 3kwart vol zat met G.

Raakte een beetje in paniek, maar het is steeds zo dat als het een beetje op raakt,ik steeds minder neem, en zelfs de dag dat ik nieuwe haal soms volop veel alcohol drink, en een diazepam neem om die dag door te brengen en geen g. Wel zweten, down voelen en nergens zin in en zodra het flesje leeg lijkte te raken, constant soort paniekjes van oh nee ik moet nieuwe halen, shit maar ik wil niet, wil stoppen, maar moet nieuwe enz enz

Dat heb ik nu voort gezet, en had me laatste g misschien iets van 3 buisjes in een flesje gegooid en gevuld met water, en nam dan zo laat mogelijk een klein slokje, en veel , heel veel slapen. En flesje wijn of 2 per dag. Ik neem bijna nooit slaap pillen zoals diazepam of lorazepam dus dan werkt dat wel goed, had 6 lorazepam en 3 diazepam en nam dat wanneer ik wou slapen, of overdag als ik me kut voelde

De hoeveelheid die ik nam, dus om de 1,5/2 uur nam ik 3kwart buisje. Dag en nacht, Soms wat meer, soms als ik een normale dag had en met familie of vrienden op pad well eens 3 uur zonder ofso maar thuis zittende wel best vaak na een uurtje toch al weer wat nemen, en dan na half uurtje denken dat het te weinig was, en wat bij nemen. Dan weer te veel op en alles dubbel zien, wakker worden, niks meer weten, bezweet met muziek nog kei hard aan en gelijk weer nemen.

Maar had de laatste week wel meer regelmaat daar in genomen, echt beetje tijd in de gaten houden en niet meer dan 3kwart buisje, proberen zo lang mogelijk uit te stellen in de nacht. Dan maar fles drank naast me bed en een dikke slok nemen, mezelf wijs maken dat het een gtje is. Zo toch wel vaker dus van 12u snachts tot 09u sochtends geen G

Dus wel laatste week echt geprobeerd zo veel mogelijk uit te stelllen, en laatste 2 dagen met 1 flesje waar 3 buisjes in zaten af en toe klein slokje, Daar heb ik nog steeds een klein laagje van liggen hier omdat dat me gerust stelde dat er nog iets is als het fout zou gaan ofso

In iedergeval zo is het bij mij gelukt, sinds maart/april was het 24/7 wel G nemen, en af en toe een halve dag niet. Maar nooit meer dan 3kwart buisje per doses en niet veel combinaties met speed, alcohol en slaap pillen. Dus was er genoeg om high ergens anders van te worden in het afbouw proces. Heb nu een paar jaar al periodes van paar maanden volop gebruik en dan soms weekje niet of op reis in 2018 4 maanden niet,

Maarja zodra ik weer zou halen, is het gelijk zelfde niveau als toen ik stopte, bizar.

Ik weet niet wat je kan halen uit dit bericht, hoop motivatie om ook te stoppen, zo erg verslaafd qua hoge doses zitten we niet, als je de andere verhalen leest. Het is echt wel te doen. Ik wou in iedergeval delen hoe het mij is gelukt en dat ik vertrouwen in heb dat het jou ook gaat lukken.

Groetjess fuck veelste lang verhaal getypt zie ik haha pff
p
pimberg88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Diazepam om te slapen, en alcohol overdag werkte heel goed. En geen afspraken, telefoon uit, veel eten in huis, niet naar de tijd kijken, gezellig maken binnen, kaarsen, wierook, goede muziek, luisterboeken, schoon bed, kleren gewassen enz enz dat hielp ook enorm dat je je lekker voelt in je omgeving, relax sfeer

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."