Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen rond Antes - "specialist" in verslaving?

Ervaringen rond Antes - "specialist" in verslaving?

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste DF-Leden,

Iemand die ervaringen kan delen rond Antes - verslavingszorg?
ik weet dat @Toontje11 daar een traject volgde waar ie niet echt tevreden over was..

Heb daar een intake gesprek gehad veel mij een aantal zaken op:
  • Gericht op massa omzet genereren: veel intake gesprekken, veel verloop van werknemers, therapeuten hebben het altijd druk druk.
  • De mensen die in de wachtzaal zaten als patiënten voorspelde niet veel goeds, waren over het algemeen tokkies
  • Therapeuten zijn redelijke pseudo psychiaters of gaven blijk dit te zijn - doen enkel aan symptoombestrijding, geen diepere analyses mogelijk.
In welke mate kloppen deze?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben ervan overtuigd dat er hulpverleners zijn die maar iets doen maar er zijn ook veel professionals die zich écht inzetten voor je. Ik denk dat een klik en het opbouwen van een vertrouwensband en dus wederzijds vertrouwen essentieel is. Misschien vertel ik nu wel iets wat je allang weet. Uiteindelijk is het samenwerken tussen jou en de professional en andersom. Je hebt snel genoeg door hoe iemand te werk gaat en of dat aansluit bij je wensen/hulpvraag. Symptoombestrijding gebeurt helaas vaker en zeker icm de farmaceutisch financiënstroom maar als je behandeling vrijwillig is ben je ook zelf verantwoordelijk voor het proces en hoe het invulling krijgt. Mocht je vragen hebben oid, stuur me gerust een PM. En sowieso wens ik je veel succes! 🍀
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
HappyMind zei:
Ik ben ervan overtuigd dat er hulpverleners zijn die maar iets doen maar er zijn ook veel professionals die zich écht inzetten voor je
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het wel mee eens. @GABA-B Bonanza , het is lastig om een hele organisatie over een kam te scheren. Je kunt het treffen of juist niet treffen met je persoonlijke begeleiding. Ik zou zeggen, ga er met niet teveel vooroordelen in en dan zie je het vanzelf.

Succes btw, voor de G en aanverwanten of iets anders?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je ervaring bij verslavingszorg is ook grotendeels afhankelijk van je eigen motivatie en houding.

Edit: dit nog even toegevoegd

Ik lees ook weleens verhalen over over dergelijke gevallen maar heb het zelf ook ervaring met zo'n kliniek en mensen verwachten wonderen zonder dat ze bereid zijn tot het gaatje te gaan. Je kan niet verwachten dat je door alleen aanwezig te zijn wordt gefixt door een therapeut. Je zult het echt zelf moeten doen, terwijl je in de goede richting wordt begeleidt. En dat is heel moeilijk, en hard werken.

Tuurlijk zijn er in elk werkveld mensen die soms iets niet goed doen maar dat geldt niet voor een hele kliniek. Zijn hele subjectieve ervaringen.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt maatjes. Kan nu alles beter plaatsen als kritische geest
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn behandeling die ik beschreef in dit topic nadat ik uit het ziekenhuis ben gekomen gaat over voornamelijk Antes en andere behandelingen van het overkoepelende Parnassia groep.

Aan sommige dingen heb ik wel wat gehad maar toen ik na het openen van dat topic ben doorverwezen door de huisarts ben ik na wat gesprekken weer buiten de deur gewezen. De plekken waar Antes me eerder naar had doorverwezen namelijk de psycholoog bij de huisarts en de WMO sturen me weer naar Antes. En Antes stuurt me nu weer door naar hen. Ik blijf van het kastje naar de muur gestuurd worden.

Oplossing qua Psychiatrie volgens hen: neem maar je lorazepam. En voor de rest zoek je het maar uit met de huisarts. Behandelingen werken averechts voor me werd tegen me vertelt terwijl ik van goeie periodes naar periodieke (kleine) crisis ga.

Dus dat is Antes voor me geweest. Vol proppen met meds en dan door naar de volgende. Qua verslaving werd er bij mij gestuurd naar het Harm reduction model. Lekker in het weekend gebruiken of minder en voor de rest niet. Daar ben ik blij mee maar misschien is dat niks voor je.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."