Ja we hebben allemaal zo onze baggage denk ik.. overigens zijn er meer docu's:Mooi, erg benieuwd. Direct maar even de torrent opgezocht, wordt nu gedownload. Morgen direct even aanzetten.
Psychedelica heeft mij enorm geholpen in het verleden met bepaalde emoties een plek te geven. Ik worstelde best een tijdje met medelijden naar mijn ouders toe en de situatie waarin ze beide hebben gezeten in hun jeugd en de periode vooraf aan de scheiding. Ik voelde hun pijn en angsten en trauma's alsof ze mijn eigen waren maar in de trip kon ik een stap terug nemen en mijn perspectief verbreden. Ik realiseerde me dat ik niet verantwoordelijk ben voor hun geluk en keuzes en dat het niet aan mij is om hun emoties te voelen. Dat ik mijn eigen leven heb en dat ik ze juist een plezier doe door mijn leven zo gelukkig mogelijk te leiden. Hier waren twee sessie voor nodig. Ik ging er met een recreatieve mindset in maar al gauw werd het een sessie vol introspectie en inzichten.
- fantastic fungi
- magic medicine
(deze beide via Netlfix bekeken, geen idee of ze er nog op staan..) echter zijn die meer gericht op depressie en angst.
Deze docu schijnt meer voor de hardcore drugsverlaafden te zijn.. sowieso was er al succes in de jaren 60 indien er een intentie was om te stoppen met roken (zonder intentie werkt het niet, immers werd er volop gepaft in het hippie tijdperk) en ook met alcoholisme. Fragmenten hiervan zie je in:
- The mind explained - psychedelics.
Maargoed.. lees ook heel veel droevige berichten op het forum van de hardcore druggebruikers.. en denk, als je dan toch persé drugs wil gebruiken, probeer dan eens psychedelica in een therapeutische setting (dus een heroic dose.. 5gr droog) Zoals dennis mckenna zij "but never expecting, just around the corner the abyz will open" (vanaf 2.23: )