Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeedverslaving

Speedverslaving

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
n
nanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neem wel zyprexa tegen psychose. Al een paar keer een psychose gedaan. Dank u voor de reactie.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo , ik ben enige offline geweest. Maar mijn speedverslaving is er nog en ik ben echt bang want ik heb het gevoel dat speed mijn dood gaat zijn. Ik gebruik nu 16jaar waarvan er 11jaar dagelijks. Mijn vader is terminaal en ik kan hier niet mee overweg , waardoor ik meer wil gebruiken maar wat ik echt wil is ervanaf komen. Dus raad en tips zijn zeer welkom.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Amandanieuw zei:
Ben je al onder behandeling?
Dat is de eerste stap lijkt mij.
Ga naar een afkickklinkiek en laat je voor minimaal 3 maanden opnemen.
Klik om te vergroten...
Hoi ja ik ben al in behandeling. Ik heb nu ook al maand of 3 terug werk en ik zou dat willen behouden dus opname van 3 maanden is door mijn arts ook voorgesteld maar tja dan ben ik mijn job kwijt en dan heb ik nog meer kopzorgen enz.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je werk hebt snap ik dat een klinische opname misschien niet verstandig is, omdat je als je dat verliest juist nog erger in de problemen komt. Maar er zijn ook genoeg mogelijkheden ambulant. En er zijn van de NA/CA (Narcotics en Cocaïne Anonymous, je kunt gewoon bij allebei aansluiten als je speed gebruikt) elke dag meetings (ook online) die je kan volgen en waar je steun uit kunt halen.

Alleen de intentie om te stoppen is daarvoor voldoende, verder hoef je niet officieel lid ofzo te worden. Ze zijn wel heel strikt met allemaal protocollen en teksten die elke keer worden opgelezen. Ik (speed/coke verslaafd) haal er wel heel veel uit om te kunnen delen en steun te krijgen van anderen, je hoeft het niet alleen te doen!
Heel veel sterkte en succes iig!
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Perenijsje zei:
Als je werk hebt snap ik dat een klinische opname misschien niet verstandig is, omdat je als je dat verliest juist nog erger in de problemen komt. Maar er zijn ook genoeg mogelijkheden ambulant. En er zijn van de NA/CA (Narcotics en Cocaïne Anonymous, je kunt gewoon bij allebei aansluiten als je speed gebruikt) elke dag meetings (ook online) die je kan volgen en waar je steun uit kunt halen.

Alleen de intentie om te stoppen is daarvoor voldoende, verder hoef je niet officieel lid ofzo te worden. Ze zijn wel heel strikt met allemaal protocollen en teksten die elke keer worden opgelezen. Ik (speed/coke verslaafd) haal er wel heel veel uit om te kunnen delen en steun te krijgen van anderen, je hoeft het niet alleen te doen!
Heel veel sterkte en succes iig!
Klik om te vergroten...
Okay dan ga ik die opties zeker bekijken om ambulant te doen. Ik dank u zeer om te reageren , hier ben ik wel veel mee. Gr
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan ook voor ambulant kiezen zodat je je werk verneukt zodat je toch nog klinisch opgenomen moet worden
Waar ligt je prioriteit?

Als jij van je verslaving af wil komen kan je uitstekend voor klinisch kiezen en uitleggen dat je bij je pa wil zijn als het met hem misgaat.
Ligt je prio bij nuchter worden of bij werk?
Bij het 1 komt het ander in orde, bij het ander komt het 1 niet zo in orde.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Casaan zei:
Je kan ook voor ambulant kiezen zodat je je werk verneukt zodat je toch nog klinisch opgenomen moet worden
Waar ligt je prioriteit?

Als jij van je verslaving af wil komen kan je uitstekend voor klinisch kiezen en uitleggen dat je bij je pa wil zijn als het met hem misgaat.
Ligt je prio bij nuchter worden of bij werk?
Bij het 1 komt het ander in orde, bij het ander komt het 1 niet zo in orde.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je wilt zeggen maar ik heb niet zo gemakkelijk opnieuw een kans voor een goede job. Maar ik ben wel al bij de huisarts in begeleiding om af te bouwen..ik weet niet of ik vorige keer dat had gezegd. Ik gebruik nu 15 jaar waarvan ik 13jaar dagelijks gebruikte. Ik heb nu ziekteverlof tot de 20ste dus ik ga er over denken. Wist ik in het begin maar wat ik nu wist...dank u. Grt
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Putin007 zei:
Ik begrijp wat je wilt zeggen maar ik heb niet zo gemakkelijk opnieuw een kans voor een goede job. Maar ik ben wel al bij de huisarts in begeleiding om af te bouwen..ik weet niet of ik vorige keer dat had gezegd. Ik gebruik nu 15 jaar waarvan ik 13jaar dagelijks gebruikte. Ik heb nu ziekteverlof tot de 20ste dus ik ga er over denken. Wist ik in het begin maar wat ik nu wist...dank u. Grt
Klik om te vergroten...
Succes man!
Het zal hoe dan ook zwaar zijn, hou vol!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vriend van mij schoot bij het in 1 keer stoppen in een psychose dus ik zou adviseren om af te bouwen eerst. Of met proffesionele hulp samenwerken om te stoppen. Ik wens je het beste toe en kan vanuit mijn ervaring zeggen dat met drugs weglopen op het moment dat een ouder terminaal is dat het je herinneringen erg in de weg zit later. Ik liep er van weg met xtc toen mijn ma terminaal was en ik heb daar ontzettend spijt van.
Sterkte en succes met alles.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Perenijsje zei:
Als je werk hebt snap ik dat een klinische opname misschien niet verstandig is, omdat je als je dat verliest juist nog erger in de problemen komt. Maar er zijn ook genoeg mogelijkheden ambulant. En er zijn van de NA/CA (Narcotics en Cocaïne Anonymous, je kunt gewoon bij allebei aansluiten als je speed gebruikt) elke dag meetings (ook online) die je kan volgen en waar je steun uit kunt halen.

Alleen de intentie om te stoppen is daarvoor voldoende, verder hoef je niet officieel lid ofzo te worden. Ze zijn wel heel strikt met allemaal protocollen en teksten die elke keer worden opgelezen. Ik (speed/coke verslaafd) haal er wel heel veel uit om te kunnen delen en steun te krijgen van anderen, je hoeft het niet alleen te doen!
Heel veel sterkte en succes iig!
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met jouw speed/coke verslaving? Ik zou misschien ook wel een keer zo'n Cocaine Anonymous willen bijwonen - maar om echt fysiek naar zo'n meeting toe te gaan is mij een stap te ver. Ook omdat ik niet de intentie heb om helemaal te stoppen. Ik wil mijn gebruik slechts minderen / inperken.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diamant zei:
Hoe gaat het nu met jouw speed/coke verslaving? Ik zou misschien ook wel een keer zo'n Cocaine Anonymous willen bijwonen - maar om echt fysiek naar zo'n meeting toe te gaan is mij een stap te ver. Ook omdat ik niet de intentie heb om helemaal te stoppen. Ik wil mijn gebruik slechts minderen / inperken.
Klik om te vergroten...

Ik wilde tot begin dit jaar ook minderen/nog recreatief kunnen gebruiken. Maar in de Kerstvakantie wel dus nog heel veel gebruikt en daarna problemen gekregen bij m'n behandeling. Toen is die knop bij mij omgegaan dat ik gewoon echt helemaal moet stoppen omdat het anders niet goed komt en ik in die vicieuze cirkel blijf.
Sinds O&N geen speed gehad en 1 avondje een uitglijder gehad met een halfje coke. Dus nou gaat het een stuk beter 💪

Als je niet naar een fysieke meetings wilt dan kun je wel die online meetings volgen dus. Hier staat de lijst:

online-meetings | Cocaine Anonymous Holland

ca-holland.nl ca-holland.nl
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet je de reden van jezelf waarom je in de kerstvakantie heel veel hebt gebruikt? Ik gebruik juist in de kerstvakantie super weinig omdat ik de hele tijd met familie ben etc. ik heb vorig jaar met kerst wel ook bij mijn familie kleine hoeveelheden gebruikt, maar dit jaar besloten dat ik dat niet wilde.
Helemaal stoppen kan ik me gewoon niet voorstellen - omdat ik wel de leukste avonden heb met drugs. Dus ik zie nu niet het voordeel van helemaal stoppen ten opzichte van wel af en toe gebruiken.
n
nanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben verslaafd aan speed. Ik zou willdn stoppen want heb na gebruik altijd zoveel afkickverschijnselen. Is het beter om af tebouwen of in een keer volledig te stoppen. Lichamelijk en emotioneel heel veel last.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#14
nan zei:
Ik ben verslaafd aan speed. Ik zou willdn stoppen want heb na gebruik altijd zoveel afkickverschijnselen. Is het beter om af tebouwen of in een keer volledig te stoppen. Lichamelijk en emotioneel heel veel last.
Klik om te vergroten...
Zou het afbouwen of met proffesionele hulp stoppen. Cold turkey kan men nog wel eens van in psychose raken.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#15
nan zei:
Ik neem wel zyprexa tegen psychose. Al een paar keer een psychose gedaan. Dank u voor de reactie.
Klik om te vergroten...
Geen dank. Sterkte met alles. Mvg
A
AmandanieuwLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben je al onder behandeling?
Dat is de eerste stap lijkt mij.
Ga naar een afkickklinkiek en laat je voor minimaal 3 maanden opnemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."