Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving.

Verslaving.

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BhssssssLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ik weet niet precies wat ik met dit bericht wil bereiken maar ik wil gewoon even m’n verhaal kwijt.

lang verhaal kort kamp ik al een aantal jaar met een verslaving. Elk weekend coke en alcohol. Twee jaar geleden is het aardig geescaleerd, waarbij ik het ook alleen thuis en stiekem ging gebruiken. Vorig jaar heb ik een ambulant traject gevolgd maar helaas is het daarna juist verslechterd. Ik heb woensdag een intake bij een kliniek voor interne behandeling want het kan zo niet langer.

Afgelopen weekend ben ik wederom compleet doorgeslagen, van vrijdagochtend tot zondagnacht wakker. Vanochtend had ik mezelf beloofd niet te gebruiken, maar ik had nog wat over van het weekend. Toen dat eenmaal op was heb ik wederom bijbesteld. Bij het laatste lijntje denk ik al aan de volgende. Ik kan gewoon niet stoppen..

Ik voel me zo kut, ik weet echt niet wat ik moet doen. Hoe kan je jezelf dit aandoen, terwijl je je er zo klote bij voelt..

Kan iemand zich hierin herkennen?
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb geen ervaring met coke verslaving maar heb wel redelijk problematisch speed en alcohol gebruikt in het verleden. Dat korte termijn denken, de te hoge verwachtingen van het middel, ze leiden enorm af van wat je eigenlijk wil bereiken. Vaak zit er ook wel iets onder wat je aan het ontwijken/ontvluchten bent. Voor iedereen ligt de sleutel om er echt mee te breken ergens anders.

Ik kan je niet echt helpen maar wil wel zeggen dat ik het goed vind dat je hulp zoekt. Hopelijk zal het deze keer echt helpen en kom je tot de kern van het probleem. Ik weet dat er hier genoeg mensen zitten die je hierbij op afstand kunnen steunen.
U
Unicorn28Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Begint het vaak bij vrienden/feestje?
Dan zou ik die gelegenheden nu eerst een tijd mijden. Ik heb ook een tijd coke gedaan maar voor mij viel het samen met bepaalde mensen en gelegenheden.
Het probleem verslaving heb ik helaas (nog) niet kunnen oplossen. Ik wens je veel sterkte. Knap dat je de knoop doorhakt om een kliniek in te gaan voor behandeling.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bhssssss zei:
Hoi, ik weet niet precies wat ik met dit bericht wil bereiken maar ik wil gewoon even m’n verhaal kwijt.

lang verhaal kort kamp ik al een aantal jaar met een verslaving. Elk weekend coke en alcohol. Twee jaar geleden is het aardig geescaleerd, waarbij ik het ook alleen thuis en stiekem ging gebruiken. Vorig jaar heb ik een ambulant traject gevolgd maar helaas is het daarna juist verslechterd. Ik heb woensdag een intake bij een kliniek voor interne behandeling want het kan zo niet langer.

Afgelopen weekend ben ik wederom compleet doorgeslagen, van vrijdagochtend tot zondagnacht wakker. Vanochtend had ik mezelf beloofd niet te gebruiken, maar ik had nog wat over van het weekend. Toen dat eenmaal op was heb ik wederom bijbesteld. Bij het laatste lijntje denk ik al aan de volgende. Ik kan gewoon niet stoppen..

Ik voel me zo kut, ik weet echt niet wat ik moet doen. Hoe kan je jezelf dit aandoen, terwijl je je er zo klote bij voelt..

Kan iemand zich hierin herkennen?
Klik om te vergroten...
Ja herkenbaar.
ik heb ook 6 jaar lang elk weekend coke en drank tot me genomen, het is ook nog eens een dure hobby dus psychisch en ook in de portemonnee raakt het je.

Op eens was ik er gewoon klaar mee en stopte met de coke.
Ik merkte meteen weer dat ik echt van een biertje kon houden, normaal greep ik altijd naar de coke erbij
Op op een gegeven moment was coke zo uit me leven dat ik er niet meer aan dacht.
Zelfs op de bank in een huis feest waar de persoon links en rechts van me zaten te snuiven :laughing:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."