http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=1305
en ook:
het gevoel dat je met trips krijgt is praktisch niet te beschrijven aan onervarenen.. maar als je samen met iemand tript is een blik naar elkaar al genoeg om perfect te weten wat je bedoelt..
bij mij zijn de hallucinaties ook zeer vluchtig, net als al mn andere gedachten en inzichten, wat ik overigens wel jammer vind, want dat is voor mij het leukste gedeelte van de trip. mijn gedachten razen met ongeloofelijke snelheid en intensiteit door mijn hoofd, mijn redeneervermogen neemt exponentieel toe (zo voel ik het althans) en ik krijg het gevoel alsof de werkelijkheid enorm plastisch is, qua visuals zie ik meestal alles alsof ik door een groot doorzichtig plastiek vel kijk dat voortdurend golft, kleuren worden ook veel helderder alhoewel ik hier niet zo op let aangezien ik het meestal snachts doe, en als ik eventjes mn blik focus op een bepaald voorwerp begin alles omheen errond te golven en kaleidoscopische vormen aan te nemen. ook durft dit voorwerp dan wel eens van superscherp naar superwazig te gaan, best wel leuk. als ik dan mijn ogen toedoe zijn dit veel sterkere hallucinaties, allerlei fluo surrealistische vormen dansen voor mijn ogen met een voortdurende kadans, quasi verslavend is het. je hoeft maar een fractie van een seconde aan iets te denken en je hebt het al in je hoofd, waar je er mee kan spelen alsof je het in je handen had.
ook wordt mijn inlevingsvermogen in andere mensen hun rol ongelooflijk groot.. ik heb het vaak dat ik iemand zie en ik kan me direct inbeelden dat ik hem/haar ben, op sommige momenten is het echt freaky.
nog een zalig aspect ervan zijn de lachkicks, deze zijn de beste die ik ooit gehad heb, en zelfs de dagen erna voel ik me er nog vrolijk door. dit is prachtig . waar je normaal met drugs de dag nadien een kutgevoel hebt, en waar alles wat je de avond voordien hebt meegemaakt zo onbenullig en niets beduidend lijkt, is dit met lsd niet het geval. de dag erna ben ik nog de hele dag zoet met alles opnieuw te beleven, na te genieten van en na te denken over wat gebeurd is en te overdenken hoe ik de verkregen insights kan integreren in mijn levensvisie.
ook de binnenpretjes die je kunt krijgen vind ik super.
ook heb ik meestal het gevoel dat ik in de matrix zit, alsof de acid mijn gedachten ongeloofelijke krachten toekent en ik alles kan manipuleren en veranderen, alsof de hele wereld slechts een videogame is, dit vind ik ook een zeer leuk aspect van lsd, en deze visie helpt me ook om niet bad te gaan op sommige momenten, je kan er de trip als het ware mee sturen omdat je ieder moment de game kan uitzetten..
i know, tklinkt een beetje raar waarschijnlijk maar ik ben er zeker van dat er wel mensen zullen zijn die weten wat ik bedoel..
kortom, ik vind het een zalig geschifte drug, naar mijn mening heel wat safer dan wat velen beweren en waarschijnlijk probeer ik in de toekomst wel enkele tripreports te schrijven, maar dan wel van trips op een rustig moment want ik nam het al iedere keer tijdens het uitgaan en dit maakt het natuurlijk ietsje moeilijker om alles zo nauwkeurig te onthouden, mede door de grote hoeveelheden alcohol die hier bij vloeien.. prima combo trouwens
er zijn nog zoveel dingen en effecten van acid die je gewoon niet kan verwoorden, it fucks with your mind, and who doesn't like a good humping?
wel aan te raden om medetrippers te hebben die op dezelfde drug zitten, je voelt je veel meer op je gemak, je kan je inzichten, sensaties, ervaringen en gedachten delen met elkaar, wat niet alleen voor nog intensere gedachten maar ook voor betere en nauwkeurigere herinneringen zorgt, door allemaal dezelfde roes te hebben creeer je een verbondenheid, je voelt je een met mekaar op een onwerelds, zeg maar kosmisch niveau..
it's the bomb
nadruk vooral op het hypersnelle-gedachten effect dat toch wel overheerst.
probeer schichtige beelden te maken, niet zozeer zware visuele vervormingen, deze moeten eerder subtiel zijn
het effect van filmen als je in een auto filmt, ingezoomd op iets 50meter voor je auto, en dan zoom je plots uit zodat alles dichter en tegelijk ook verder komt te staan geeft het wel goed weer. ik hoop dat je dit verstaat, vind het nogal moeilijk uit te leggen. je krijgt het effect ook door geloof ik in te zoomen op iemand die in een kamer staat. dan komt zijn hoofd heel dicht en gaat de kamer tegelijkertijd achteruit.
misschien kan je ook een beeld opnemen als je met je cam voortdurend rond iemand zn hoofd opneemt in een cirkelvormige beweging, en dan allemaal gedachtenflashes erop projecteren? dit zou de gedachtengang wel goed representeren. maak het gewoon wervelend
![:wink:]()
en van de hak op de tak vooral. bezie het als een droom proberen te filmen. gebruik heldere kleuren. die plots overgaan in zeer bewolkt. constante verandering, niets mag langer dan 5seconden hetzelfde blijven.
laat ook je protagonist naar z'n lichaam kijken alsof het het zijne niet meer is (vervang het beeld eventueel ook echt door iemand anders' lichaam) om de dissociatieve aspecten weer te geven. probeer goed de golven weer te geven met special effects.
en mss ook wat vervorming in het geluid, zijnde zeer subtiel ook.
use your imagination! geef eventueel planten of dieren een vage stem maar overdrijf dit niet om het niet in het balchelijke te trekken. van de natuur moet iets mysterieus uitgaan. tijdens een trip ervaar ik ook ook respect en liefde tegenover de drug zelf, misschien kan je dit er ook in verwerken?
en laat ons iets weten (zien) als het gelukt is!
succes!