Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet ijkpunt ?

Het ijkpunt ?

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooi en herkenbaar plaatje :wink: een halve als eerste keer van deze lijkt me genoeg.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo beste trippers,

Na een interne discussie met een andere tripper wou ik het hebben over het ijkp[unt ?

Iedereen inclusief de dealer beweert altijd te weten wat er op hun LSD blotters of papertrips zit zonder het ooit getest te hebben. Waar haalt zo iemand dan zijn ijkpunt vandaan ?

Heel goed gezien uit zijn fantasie niet meer, het is dus eigenlijk een halluciniatie. De persoon neemt een Albert Hoffman 2000 er werdt bijverteld dat die 350 is ...

Dus vanaf dat moment denkt de tripper een ijkpunt te hebben.
De volgende trip is dan een bijvoorbeeld Maya waarvan werdt gezegd dat ie 400 mics is.

Een maand later krijgt deze persoon een geteste Daffie Duck van 200 mics en realiseert deze tripper plots dat de vorige 2 trips dus niet 350 of 400 waren maar niet verder reikte dan 200 'echte' mics.

Grappig om even te vermelden dat de pillentikkers ook vaak denken te weten hoe een pil van 180 mg aanvoelt. Ten eerste worden ze zelden gemaakt en ten 2de ligt het landelijke gemiddelde altijd nog op 100-120 mg.

Dus LSD testen is niet alleen om de waarde te bepalen maar ook om een ijkpunt te ervaren.

Hoe voelen 100 echte mics nou precies aan ?

Lekker, goed voelbaar, stevig golvend....

:mrgreen:

Groetjes Stonie
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#3
Interesting, ik had er ook even met je over gekletst :)

Ik heb ook maar één ijkpunt: Hofmanns die 200 ug zouden zijn.
Of die zegels nou echt 200 waren krijg ik morgen iets meer duidelijkheid in; aangezien ik morgen waarschijnlijk voor een eerlijke 300 ga. (Dit zou dus 1.5 keer sterker moeten zijn dan mijn vorige Hofmann trip!)

Wish me luck :hearteyes:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Veel plezier =)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
We wish u goodluck ...

Bon Voyage

Buen viaje ..

:hearteyes:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet bijzonder veel van LSD sterkte, ik weet wel dat die maya gevallen me goed van de wereld trappen^^
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#7
aangezien het ook nog eens te maken heeft met opslag, licht etc maakt het allemaal enorm weinig uit wat er gezegd wordt over wat een paper bevat. Ze werken goed of ze werken minder goed. Who cares? Ik heb nog nooit geteste acid gehad, testservice bestond vroeger nog niet...
En toch waren ze altijd OK!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als 100 ug goed voelbaar en golvend aanvoelt zullen hofmanns inderdaad rond de 200 ug liggen, van een halve heb ik flinke visuals met glans, beweging, patronen, felle kleuren en tracers, en een hele is geweldig.
Ik geloof wel dat er vellen met 200 ug hofmanns zijn; het wordt vaak genoemd en het voelde zo. Ik heb een keer 60 ug gehad of iets in die richting en dat was ook prima voelbaar, maar toch duidelijk minder sterk dan 100-200.

Maar het maakt me niet zo veel uit hoe veel er op zit, als ik goede sterke visuals heb en een lange trip van 10-12 uur vind ik het wel best.
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet dat het uiterlijk veel zegt, maar mijn supposed 200 ug blotters zagen er zo uit:


En hoeveel LSD zou men hier aanraden voor:
1) Iemand die nog nooit een tripmiddel heeft gebruikt?
2) Iemand die al een paar keer op paddo's getript heeft?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik had er maandag 5 van die. Ging wel iets te hard toen maar bij 2 merkte ik niet zo heel erg veel. Ze waren al flink verouderd denk ik.
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#11
dus nogmaals, het zegt allemaal zo fucking weinig hoe het eruit ziet. Als iemand ze per ongeluk op de kachel gelegd heeft of in regen of in een broekzak gehad heeft op een feestje.......
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
helemaal waar ......

daarom ligt het hier vacuum sealed deepfreezzzzzzeeeeeee....


:hearteyes:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Delirium zei:
En hoeveel LSD zou men hier aanraden voor:
1) Iemand die nog nooit een tripmiddel heeft gebruikt?
2) Iemand die al een paar keer op paddo's getript heeft?
Klik om te vergroten...

1. Tussen de 50 en 100 ug, afhankelijk van lichaamsgewicht en geestelijke gesteldheid.
2. 75 tot 150 ug, zelfde criteria.
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dankje, DreamWeaver.

Ik en een vriend gaan vandaag met twee andere vrienden trippen die nog nooit LSD gedaan hebben, vandaar dat ik het vroeg :) Ik had zelf ook al ongeveer zulke hoeveelheden in gedachten, nu weet ik wat ik hen ongeveer kan voorstellen om te nemen.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Delirium zei:
Dankje, DreamWeaver.

Ik en een vriend gaan vandaag met twee andere vrienden trippen die nog nooit LSD gedaan hebben, vandaar dat ik het vroeg :) Ik had zelf ook al ongeveer zulke hoeveelheden in gedachten, nu weet ik wat ik hen ongeveer kan voorstellen om te nemen.
Klik om te vergroten...

Het hangt heel erg af met welke instelling je gaat trippen. Supervlieg's 2e lsd trip was met mij, en we gingen trippen met de bedoeling om lol te hebben. Anderhalve maya erin geflikkerd, compleet van de wereld, en allerlei dingen van buitenaf die ons bad hadden moeten laten gaan. Maar doordat we allebei zo'n positieve instelling hadden, hebben we toch ontzettende lol gehad.

Succes met de firsttimers :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."