Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFractals

Fractals

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn veel verschillende fractals, en wat ik me afvraag: ziet iedereen de zelfde? Ik ben nu bezig te proberen om mijn fractal te tekenen, die scan ik dan in en post ik hier. Ik zie altijd dezelfde, en ben benieuwd of dit persoonlijk is, dus of iedereen een andere heeft.
Dus please, teken wat jij denkt jou specifieke fractal te zijn en post die.

N2O en fractals. Ik heb meerdere verhalen gehoord over mensen die in hun fractal werden geplaatst met de combi LSD en N2O. Dit is mij ook gebeurt afgelopen week. Nou ben ik benieuwd, hoe diep is iemand ooit gegaan? Hoe ver ben je ingezoomd.

Waar zie jij de meeste fractals? Ik persoonlijk zie heel fijn die fractals op muren waar spachtelpoets op zit. Ook op boom schors, en stof/kleding. En afgelopen week was het heerlijk weer, dus keek ik in een trip naar de wolken. En wauw, wolken zijn een ideaal podium om een schauw spel van fractals waar te nemen.

Praat hier aub over jou ervaring met deze visual, ik ben namelijk zeer benieuwd wat anderen beleven.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zie ze helaas nooit, een enkele 1-2 keer, en toen was die ook absoluut niet diep of complex.. Daar baal ik echt van, ik zou heel graag een sterke fractal-trip willen..
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb met LSD altijd één bepaald patroon dat bijna overal in terug te herkennen is wanneer ik onder invloed ben van het spul. Het is een beetje M. C. Escher-achtig. Dit patroon heb ik altijd al gezien vanaf m'n eerste acid trip, maar ik zou 'm echt niet na kunnen tekenen helaas.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie altijd precies dezelfde fractal achtige patronen, in bijvoorbeeld viezigheid op ramen, van die oneffen muren, soms ook gewoon op witte muren, in bomen, in grind, in zand, in de wolken en ze zijn altijd alle kleuren van de regenboog en bij iets hogere dosissen bewegen ze ook alle kanten op (vanaf 75 ug gaan ze sterk bewegen)
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt me erg boeiend als iemand zijn fractal/patroon kan tekenen. ik heb zelf nog niet zulke heftige visuals gehad maar dat komt mischien nog weleens.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Sjeik zei:
Ik heb met LSD altijd één bepaald patroon dat bijna overal in terug te herkennen is wanneer ik onder invloed ben van het spul. Het is een beetje M. C. Escher-achtig. Dit patroon heb ik altijd al gezien vanaf m'n eerste acid trip, maar ik zou 'm echt niet na kunnen tekenen helaas.
Klik om te vergroten...


Dit had ik de eerste trips met LSD ook, één patroon, bijna onleesbaar, inderdaad Escher achtig. En hoe meer ik nam, hoe meer ik die patronen overal op zag zitten, maar ik kon ze niet lezen, niet zien, niet achterhalen. Hoe meer ik er op ging letten hoe vager ze werden en hoe meer ze door elkaar heen gingen kronkelen.


Tot ik afgelopen week een tripje van 50 mics maakte, en opeens kon ik ze duidelijker zien dat ooit voorheen. Ik hoefde er geen moeite voor te doen. En toen ik er N2O bij gebruikte kon ik zelfs inzoomen in die fractals. Maar ik ben er dus achter dat er verschillende fractals zijn.

Je hebt de Mandelbrot:
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/G_GBwuYuOOs&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/G_GBwuYuOOs&hl=nl&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Persoonlijk vind ik deze niet zo bijzonder, maar wel gecompliceerd.

Dan heb je de Dragon fractal:
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/BdaOwIHK5cc&hl=nl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/BdaOwIHK5cc&hl=nl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Deze is wel aardig, kun je lekker op weg spacen, en is niet te complex. Dus geen mind fuck.

De Julia Set fractal:
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_AfHvtmLC1Y&hl=nl&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/_AfHvtmLC1Y&hl=nl&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Deze vind ik dan weer iets te simpel.

Deze noemen ze de Buddhabrot, denk afgeleid van de mandelbrot.
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pDhDUoWLn6I&hl=nl&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pDhDUoWLn6I&hl=nl&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Geen idee hoe deze heet maar is wel een leuke, wel erg simpel:
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pLsElRSllc0&hl=nl&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pLsElRSllc0&hl=nl&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

En zo zijn er vast nog veel meer fractals te zien en te bedenken. Het is gewoon wiskunde, eindeloze vermenigvuldiging. Constante zelfde beweging van een bepaald beeld.

Ik vind het persoonlijk zelf erg fascinerend, en er schijnt ook een hele filosofie achter te zitten.

Hopelijk lukt het mij ook om ooit zo'n animatie van mijn eigen fractal te maken. :grin:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
^ Die Escher tekening die je daar post komt heel erg in de buurt ja. Het enige verschil is dat ik het zie in cirkelformatie ipv kris kras door elkaar. Het mooiste was toen ik ergens heel vroeg in de ochtend fietste aan de acid, en dit patroon op echt gigantische schaal in het wolkendek in de lucht te zien was..en dan heb ik het echt over hemelsbreed :grin:
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Ik zie ze helaas nooit, een enkele 1-2 keer, en toen was die ook absoluut niet diep of complex.. Daar baal ik echt van, ik zou heel graag een sterke fractal-trip willen..
Klik om te vergroten...

Be carfull what you wish for! Vaak gaat dat ook samen met het feit dat je compleet van de realiteit word weggezogen. Even is dat wel grappig, maar kan op een gegeven moment best angstaanjagend worden... Alsof je geest een word met alles, je word een met de trilling van de realiteit, dit kan best freaky wezen. Ben wel eens keer bang geweest dat ik mijn lichaam niet meer terug kon vinden bij wijze van spreken :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Angramar Temenos zei:
Ik zie ze helaas nooit, een enkele 1-2 keer, en toen was die ook absoluut niet diep of complex.. Daar baal ik echt van, ik zou heel graag een sterke fractal-trip willen..
Klik om te vergroten...

Be carfull what you wish for! Vaak gaat dat ook samen met het feit dat je compleet van de realiteit word weggezogen. Even is dat wel grappig, maar kan op een gegeven moment best angstaanjagend worden... Alsof je geest een word met alles, je word een met de trilling van de realiteit, dit kan best freaky wezen. Ben wel eens keer bang geweest dat ik mijn lichaam niet meer terug kon vinden bij wijze van spreken :P
Klik om te vergroten...

Dat soort momenten heb ik al best vaak gehad, bijvoorbeeld met DMT, of Lachgas + LSD, of natuurlijk m'n 520 ug trip van oud en nieuw. Fractals zijn iets wat ik helaas vaak heb moeten missen :(.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben er achter hoe diep mijn fractal gaat. Hij gaat eindeloos diep, het was krankzinnig en heel vet. Miljarden kleine oneindige universa in een vrolijke studenten kamer. :P

The rabit hole goes as deep as you want it to. :grin:

Ik heb trouwens gemerkt dat ik overal opeens fractals in zag, ook in films. Maar alsof ze echt zo getekend zijn, maar heb het nuchter nog een keer terug gezocht en het was er niet. Dus ik zie niet alleen overal fractals overheen, maar ook alles wat ik zie word weer een fractal. Stel ik kijk naar een schaal met appels, dan nemen die appels een fractal patroon aan, en op en in en over die appels zie ik ook weer fractals.

Het is gewoon een gekken huis, maar wel heel vet. :grin: Meer LSD zou ik overigens niet moeten nemen, ik denk dat ik anders mezelf kwijt raak in die oneindige space die opeens overal om je heen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."