Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs het bekend hoe LSD in de receptoren verder verloopt?

Is het bekend hoe LSD in de receptoren verder verloopt?

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vraag me al een tijd af hoe het na inname in receptoren in het brein werkt algemeen. Ik denk aan hoe het bijvoorbeeld zit met de neurotransmitters: serotonine,dopamine(Grotere kans op slechte stemming, slapeloosheid enzovoorts erna even?). Worden die zwaar in de war gebracht/veranderen de waardes drastisch erdoor indien bekend door gebruik van LSD?
En adrenaline, noradrenaline, serotonine en histamine kunnen functioneren als neurotransmitter èn als hormoon, schijnt lees ik. Of kan het gewoon net als vele andere drugs simpelweg erg variëren voor ieder simpelweg? Met misschien liggende aan hoe de receptoren in de hersenen werken in iedereen anders, stemming wisselingen, angst, slapeloosheid, of meer dingen die ik bedenken kan die ook te hebben met neurotransmitters. Net als dopamine/serotonine fraude er misschien een rol bij zouden kunnen spelen, heb eens een tabel gezien dat het circa 2 weken duurt voor de "tolerantie" en herstel voor in het brein weer gelijkwaardig zou zijn als het eerst was, heb daar zelf twijfels over persoonlijk.
Mochten jullie daar toevallig informatie over hebben, ben erg benieuwd!

Samengevat :
Is het bekend hoe LSD de receptoren in het brein als serotonine , dopamine de waardes aantasten/veranderen door gebruik ervan(en hoeveel mocht het bekend zijn?). En zou wat verder gezocht, fraude met serotonine en dopamine er ook een verband mee kunnen hebben aangezien dat ook veel met zich meebrengt?

Hoop dat iemand het weet! :wave:
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het antwoord op deze vraag vind je hier: viewtopic.php?f=43&t=32567.
S
SpeedballedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou volgens mij loopt het heel gecompliceerd hoor met LSD. Zo zijn er verschillende subreceptoren van serotonine waarvan er één of meerdere geblokkeerd worden bij LSD. De normale werking van het brein wordt compleet verstoord. Dopamine wordt verhoogd maar niet op een drastische wijze zoals de opies en de stims, vandaar weinig verslaving...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."