#1
Vraag me al een tijd af hoe het na inname in receptoren in het brein werkt algemeen. Ik denk aan hoe het bijvoorbeeld zit met de neurotransmitters: serotonine,dopamine(Grotere kans op slechte stemming, slapeloosheid enzovoorts erna even?). Worden die zwaar in de war gebracht/veranderen de waardes drastisch erdoor indien bekend door gebruik van LSD?
En adrenaline, noradrenaline, serotonine en histamine kunnen functioneren als neurotransmitter èn als hormoon, schijnt lees ik. Of kan het gewoon net als vele andere drugs simpelweg erg variëren voor ieder simpelweg? Met misschien liggende aan hoe de receptoren in de hersenen werken in iedereen anders, stemming wisselingen, angst, slapeloosheid, of meer dingen die ik bedenken kan die ook te hebben met neurotransmitters. Net als dopamine/serotonine fraude er misschien een rol bij zouden kunnen spelen, heb eens een tabel gezien dat het circa 2 weken duurt voor de "tolerantie" en herstel voor in het brein weer gelijkwaardig zou zijn als het eerst was, heb daar zelf twijfels over persoonlijk.
Mochten jullie daar toevallig informatie over hebben, ben erg benieuwd!
Samengevat :
Is het bekend hoe LSD de receptoren in het brein als serotonine , dopamine de waardes aantasten/veranderen door gebruik ervan(en hoeveel mocht het bekend zijn?). En zou wat verder gezocht, fraude met serotonine en dopamine er ook een verband mee kunnen hebben aangezien dat ook veel met zich meebrengt?
Hoop dat iemand het weet!
En adrenaline, noradrenaline, serotonine en histamine kunnen functioneren als neurotransmitter èn als hormoon, schijnt lees ik. Of kan het gewoon net als vele andere drugs simpelweg erg variëren voor ieder simpelweg? Met misschien liggende aan hoe de receptoren in de hersenen werken in iedereen anders, stemming wisselingen, angst, slapeloosheid, of meer dingen die ik bedenken kan die ook te hebben met neurotransmitters. Net als dopamine/serotonine fraude er misschien een rol bij zouden kunnen spelen, heb eens een tabel gezien dat het circa 2 weken duurt voor de "tolerantie" en herstel voor in het brein weer gelijkwaardig zou zijn als het eerst was, heb daar zelf twijfels over persoonlijk.
Mochten jullie daar toevallig informatie over hebben, ben erg benieuwd!
Samengevat :
Is het bekend hoe LSD de receptoren in het brein als serotonine , dopamine de waardes aantasten/veranderen door gebruik ervan(en hoeveel mocht het bekend zijn?). En zou wat verder gezocht, fraude met serotonine en dopamine er ook een verband mee kunnen hebben aangezien dat ook veel met zich meebrengt?
Hoop dat iemand het weet!
