Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMuziek+youtubevisuals = diepere trip? (eerste LSD trip)

Muziek+youtubevisuals = diepere trip? (eerste LSD trip)

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Z
Zweefkees93Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!

Na vele jaren geleden 2 keer geblowd te hebben en vrij recentelijk spacecake gegeten te hebben. Heb ik vanochtend (net voor 12e smiddags) de eerste keer LSD genomen. Laten we zeggen... het is een hele ervaring waarvan de piek wel redelijk over lijkt te zijn, maar de visuals nog absoluut niet. Dus mocht ik een beetje wazig klinken, excuus dat zal de komende uren nog wel minder gaan worden.

Voordat ik hier uberhaupt aan begon heb ik dit hele forum en voor mn gevoel het grootste deel van het internet afgezocht naar ervaringen, tips, tricks, do's, don'ts enzovoorts. Hoewel ik 1 daarvan (de tripsitter) heb genegeerd vanwege gebrek aan, denk ik een wel overwogen keus heb gemaakt wat betreft dosis, set en setting. Juist ook omdat ik alleen ben ben ik voor een vrij beschaafde 75ug gegaan. Dwz 75ug 1P-LSD zoals het verkocht werd.

Ik had hieronder al een heel verhaal getypt... Ik ga eerst even kijken hoe ik daar over een dag of 2 over denk of ik dat post ja of nee. Concreet vraag ik me dit af:
Afgezien van die 2 keer blowen (10+ jaar terug) en 2 keer spacecake (+- maand terug) heb ik nooit drugs gebruikt. Dus 0 ervaring/tollerantie met psychedelische middelen. Ondanks dit kan ik het redelijk sturen welke kant mn gedachten op gaan. Maar voor wat ik gelezen heb zou 75ug een vrij milde trip moeten zijn. En hoewel ik niks heb om het mee te vergelijken vind ik dit al best wel heftig.

Ik heb veel gelezen dat LSD zich aardig laat sturen, of in elk geval in lagere dosis. En dat je behoorlijk suggestief er van wordt.
Nog een poging, concreet:
Als ik daarmee psytrance met koptelefoon luister en psychedelische vormen/patronen/enz zit te kijken. Kan het zijn dat k daarmee veel dieper ga dan "normaal" op zo'n dosis?

Goed de piek heb ik gehad en k kan me genoeg concentreren om dit postje te schrijven. Maar k ben verre van 100% helder zullen we maar zeggen. Misschien dat ik hier morgen alweer anders tegenaan kijk. Maar ik vroeg me in elk geval af of meer mensen die ervaring hebben/denken dat dat zou kunnen.

Alvast bedankt!
Zweefkees93
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zweefkees93 zei:
Als ik daarmee psytrance met koptelefoon luister en psychedelische vormen/patronen/enz zit te kijken. Kan het zijn dat k daarmee veel dieper ga dan "normaal" op zo'n dosis?
Klik om te vergroten...
Ik persoonlijk vind alles wat in me geest speelt veel te intressant en leerzaam om veel achter een scherm te zetten.
Ik denk dat je beter naar de muur kan kijken dan naar een scherm of een boom of whatever maar gewoon proberen wat jij fijn vind.
Je kan ook gewoon zoveel acid eten dat je overal psychedelische vormen gaat zien ipv alleen op je scherm!
Terrance mc kennai zei dat als je acid doet en nog steeds capabel bent te zeggen dat de vloer de vloer is dat je niet genoeg doet.
Maarja dat is wel voor de doorgewinterde psychonauten die streven dan naar een egodeath(Dat je hele besef van ik verdwijnt)
Schijnt wonderlijke dingen met je te doen wel heel intressant maar begin maar gewoon rustig(dan eindig je niet in een gesticht)
Ether way mijn advies is gewoon lekker doen waar je je fijn bij voelt in een fijne setting optimaal met een fijn persoon wat op je let.
Z
Zweefkees93Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha hhmm oke snap ik ja. T was voor t grootste deel van de tijd vooral een opzetje volgensmij. Zodra k mn ogen dicht deed ging het hele spectacel door. De vloer is altijd wel de vloer geweest, maar 3-4 uur terug had je me niet moeten vragen om dit verhaal bij elkaar te kletsen. Egodeath is wel heeeeel ver gaand voor een eerste tripje. Maar k heb dr veel van gelezen dat ik me dr enige voorstelling bij kan maken. Ik had meer alsof ik toekeek op mezelf en op.... alles? i quess. Ben normaal behoorlijk nuchter dus het hele tripwereldje is wat lastig te beschrijven. (iets wat ik in vrijwel elke tripreport gelezen heb.... Snap ik ineens een heel stuk beter xD).

Ik heb een beetje zitten typen (zag in de voorbereiding iemand met postits zitten klooien, dus wilde miss ook wat schrijven.... mijn schrijfwijze: kladblok op de pc :P) Het was vooral de muziek die me leide. Ik heb staan "muziek is alles. die leid me van en naar werelden". K zou je ook absoluut niet meer durven zeggen wat ik nou op mn scherm zag, wat ik met open ogen zag en wat ik met dichte ogen zag ^_^
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweefkees93 zei:
Als ik daarmee psytrance met koptelefoon luister en psychedelische vormen/patronen/enz zit te kijken. Kan het zijn dat k daarmee veel dieper ga dan "normaal" op zo'n dosis?
Klik om te vergroten...
Het kan zeker zo zijn dat als je focust op iets dat je wat dieper gaat. Voor mij is dat vooral iets dat normaal niet beweegt, dus geen filmpje.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zweefkees93 zei:
Hallo allemaal!

Na vele jaren geleden 2 keer geblowd te hebben en vrij recentelijk spacecake gegeten te hebben. Heb ik vanochtend (net voor 12e smiddags) de eerste keer LSD genomen. Laten we zeggen... het is een hele ervaring waarvan de piek wel redelijk over lijkt te zijn, maar de visuals nog absoluut niet. Dus mocht ik een beetje wazig klinken, excuus dat zal de komende uren nog wel minder gaan worden.

Voordat ik hier uberhaupt aan begon heb ik dit hele forum en voor mn gevoel het grootste deel van het internet afgezocht naar ervaringen, tips, tricks, do's, don'ts enzovoorts. Hoewel ik 1 daarvan (de tripsitter) heb genegeerd vanwege gebrek aan, denk ik een wel overwogen keus heb gemaakt wat betreft dosis, set en setting. Juist ook omdat ik alleen ben ben ik voor een vrij beschaafde 75ug gegaan. Dwz 75ug 1P-LSD zoals het verkocht werd.

Ik had hieronder al een heel verhaal getypt... Ik ga eerst even kijken hoe ik daar over een dag of 2 over denk of ik dat post ja of nee. Concreet vraag ik me dit af:
Afgezien van die 2 keer blowen (10+ jaar terug) en 2 keer spacecake (+- maand terug) heb ik nooit drugs gebruikt. Dus 0 ervaring/tollerantie met psychedelische middelen. Ondanks dit kan ik het redelijk sturen welke kant mn gedachten op gaan. Maar voor wat ik gelezen heb zou 75ug een vrij milde trip moeten zijn. En hoewel ik niks heb om het mee te vergelijken vind ik dit al best wel heftig.

Ik heb veel gelezen dat LSD zich aardig laat sturen, of in elk geval in lagere dosis. En dat je behoorlijk suggestief er van wordt.
Nog een poging, concreet:
Als ik daarmee psytrance met koptelefoon luister en psychedelische vormen/patronen/enz zit te kijken. Kan het zijn dat k daarmee veel dieper ga dan "normaal" op zo'n dosis?

Goed de piek heb ik gehad en k kan me genoeg concentreren om dit postje te schrijven. Maar k ben verre van 100% helder zullen we maar zeggen. Misschien dat ik hier morgen alweer anders tegenaan kijk. Maar ik vroeg me in elk geval af of meer mensen die ervaring hebben/denken dat dat zou kunnen.

Alvast bedankt!
Zweefkees93
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je veel dieper gaat als je een slaapmasker op doet tijdens de trip. wel met een muziekje want dat kan je dan zo lekker meenemen in de vibe. Maar ja de dingen die Jij noemt kunnen je wel naar het diepe sturen.

een paar toevoegingen

http://iacopoapps.appspot.com/hopalongwebgl/ heel vet, soort warp door visuals die je een beetje kunt sturen

http://www.towardsandbeyond.com/ navigeren door gekleurde blokken

https://neave.tv/ random clips zonder context. Geen enge dingen

Sowieso als je hard tript kun je overal diep op gaan. ik kan je vooral organische dingen aanraden (planten, houtnerfen, de wolken, een insect, je Handen)
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rotjoch zei:
http://iacopoapps.appspot.com/hopalongwebgl/ heel vet, soort warp door visuals die je een beetje kunt sturen

http://www.towardsandbeyond.com/ navigeren door gekleurde blokken

https://neave.tv/ random clips zonder context. Geen enge dingen
Klik om te vergroten...
God das weer een goeie dosis internet voor in de collectie, thanks
Z
Zweefkees93Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Rotjoch zei:
http://iacopoapps.appspot.com/hopalongwebgl/ heel vet, soort warp door visuals die je een beetje kunt sturen

http://www.towardsandbeyond.com/ navigeren door gekleurde blokken

https://neave.tv/ random clips zonder context. Geen enge dingen
Klik om te vergroten...
Zo haha die eerste is gaaf idd.

Nu ik wat meer gelezen heb denk ik dat het inderdaad met focus te maken heeft. Ik was prima in staat om even naar de wc te gaan of wat druiven te pakken (goeiemiddag of je kan trippen op druiven :grin:). Maar zodra ik weer muziek op zette, rustig zat, en regelmatig mn ogen dicht had werd ik meegevoerd door de muziek.

Handen zijn me idd opgevallen. Alles ademde en rechte dingen waren niet meer recht. Maar mn handen verkleurde ook. niet persee onaangenaam om naar te kijken maar t ging ook een paar keer een kant op dat ik heel gauw ergens anders naar moest kijken, dat werden vooral kleuren die niet gezond zijn. Als het niet meer zulk deprimerend snertweer is staat buiten ook nog een keer op het verlanglijstje. Ik woon vlak bij een aantal natuurgebiedjes (vrij klein, maar in de een kan je rustig een uurtje lopen en in de ander ook rustig 4 uur met wat zigzaggen). Ik heb er even aan gedacht gister, maar ivm eerste keer (en het weer) toch maar niet gedaan.

Al met al een hele bijzondere ervaring!
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt gaaf! Misschien ben je inderdaad wat gevoelig voor LSD, al helpt het ook mee dat je alleen was denk ik. Als ik het met anderen erbij doe dan is het wat recreatiever & oppervlakkiger ofzo.

Bij mij vallen al die visualizers en "must see while tripping" dingen altijd enorm tegen als ik er eenmaal in zit. Vroeger ook wel eens van tevoren allerlei dingen klaargezet, en dan uiteindelijk 2 uur naar de muur zitten staren haha. Wat wel enorm goed beviel was een groot doek met een soort mandala erop in allerlei kleuren, en dan een LED strip erachter die van kleur veranderde. Als ik dan echt ging zitten staren naar dat doek dan werd het steeds intenser tot ik voor m'n gevoel er in werd geslokt en de hele kamer van kleur en vorm veranderde, zo vet!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."