Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC met meest vergelijkbaar met Dex-euforie

RC met meest vergelijkbaar met Dex-euforie

2 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wanneer men amfetamine synthetiseerd houdt men in de meeste gevallen 50% lisamfetamine (amfetamine met linksdraaiend isomeer) en 50% dexamfetamine (amfetamine met rechtsdraaiend isomeer) over.

Dexamfetamine is dus eigenlijk gewoon amfetamine maar sommige aspecten van de amfetamine worden iets meer uitvergroot. Zo heeft dexamfetamine een hogere dopamine affiniteit en een lagere noradrenaline affiniteit dan amfetamine (en lisamfetamine het tegenovergestelde). Er is mij ook verteld dat er door een klein verschil bij de staart dexamfetamine net iets trager wordt opgenomen.

Het bekende Amerikaanse merk Adderal bestaat voor 75% uit dex- en 25% lisamfetamine. Dexamfetamine is waarschijnlijk ook wel de prettigere variant door de hogere dopamine affiniteit en lagere belasting van hart en bloedvaten.

Als je al iets gelijkend wilt dan is je beste optie amfetamine van straat. Qua euforie en recreationeel potentieel gaan alleen RCs met serotonine bijslag je op hetzelfde niveau brengen, en die zijn net als MDMA lange termijn minder rendabel. 3-FMA is erg leuk maar die heeft dus bijvoorbeeld weer een aardige serotonine bijslag. Beter dan 2-FMA zal het niet worden voor zover ik weet, het is relatief prijzig maar ik zou het geen verspilling noemen, vergeleken met dexamfetamine is het in ieder geval nog altijd goedkoop.

Er zijn enkele A-PVP analogen ('PVs') die bekend staan om een sterke euforische piek maar die staan er ook bekend om dat ze een aanzienlijke merkbare aanslag op je gezondheid plegen, de pret is dus slechts van korte duur. Niet bepaald een aanrader.

Wellicht is het trouwens handig om eerst je energie te richten op het afbouwen van benzodiazepine gebruik en daarna te gaan experimenteren om te voorkomen dat ellende zich opstapelt. :tongueout:

Misschien beantwoord dit een beetje je vraag, als je nog vragen hebt beantwoord ik ze eventueel graag
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#2
[/QUOTE]
Jmths zei:
Beter dan 2-FMA zal het niet worden voor zover ik weet, het is relatief prijzig maar ik zou het geen verspilling noemen, vergeleken met dexamfetamine is het in ieder geval nog altijd goedkoop.

Er zijn enkele A-PVP analogen ('PVs') die bekend staan om een sterke euforische piek maar die staan er ook bekend om dat ze een aanzienlijke merkbare aanslag op je gezondheid plegen, de pret is dus slechts van korte duur. Niet bepaald een aanrader.

Wellicht is het trouwens handig om eerst je energie te richten op het afbouwen van benzodiazepine gebruik en daarna te gaan experimenteren om te voorkomen dat ellende zich opstapelt. :tongueout:

Misschien beantwoord dit een beetje je vraag, als je nog vragen hebt beantwoord ik ze eventueel graag
Klik om te vergroten...

De dex is voor mij gratis :P 12x2,5mg pilletjes per dag, slik het niet zoals voorgeschreven (3x5mg) maar misbruik het natuurlijk gewoon -_-

Ik zit trouwens toch niet echt fout met de 2-FMA, het heeft kwa euforie/roes toch echt wel wat weg van dex. Aan de ene kant is dat mooi, maar aan aan de andere kant; nu heb ik er gisteren en vandaag dus meteen een soort binge van gemaakt.. MAAR ik moet niet zeiken, ik wist van tevoren al dat ik het niet zou kunnen weerstaan.

Heb de smaak vandaag zeker weten te pakken, in combinatie met 2x350mg Phenibut (gebruik van dat spul moet ik zo wie zo goed in de gaten houden, wil niet in een hell belanden). Heb de 2-fma vandaag 3x oraal geslikt in capsule's, het fijne effect houd ongeveer 2,5 tot 3 uur aan, wat subtieler effect maar houd langer aan dan dex, en tot nu toe 2x nasaal wat genomen voor kortere werking in avond, en een wat betere rush, maar wel tot veel te laat in de avond natuurlijk.. jammer dat ik me bijna nooit in kan houden met dit soort drugs, altijd te lang door blijven gaan.. nee meneer moet persé zo lang mogelijk high blijven, dan kunnen we straks weer lekker slapen -_-.

Dat snap ik eigenlijk niet echt van mezelf, ik heb vandaag een super-dag gehad, veel gepraat met m'n ouders/broers (wat normaal veel lastiger is) en nou ja.. gewoon een leuke dag, maar nee het is nooit genoeg.. dan verknal je het vervolgens weer voor jezelf terwijl dat echt nergens voor nodig is, moet ik weer temazepam nemen om straks te kunnen slapen 'soort van', en dat zuigt. xD

EDIT 4-06-2018 00:24: Shit ik ga afvallen als een gek, ookal doe ik m'n best zo 'gezond mogelijk' te blijven tijdens dit gejunk. 2-FMA werkt echt lang (vooral opgestapelde dosisen waarschijnlijk..) ik ga me nog wel even een tijdje klaar wakker voelen denk ik helaas.
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo mensen,

Voor de genen die deze, (zoals gewoonlijk) weer overbodige LAP text om de vraag heen-gebreid niet wil lezen en gewoon to the point wil, de vraag heb ik rood gemarkeerd.

Ik ben weer is heel dom en gevaarlijk bezig,(meds mixen met RC's) maar goed dat is mijn keuze :(
Mijn vraag was of iemand ook weet of er een designer-drug is die; kwa gevoel het meest Dextroamfetamine lijkt, eigenlijk gaat het mij om die lekkere high/roes die je krijgt van de dex, en geen extreem xtc-achtig effect geeft want dat voelt dan weer wat TE goed, sloopt me heel snel omdat je daar zo depri van word de dagen erna en da's niet fijn :sweatsmile:

Ik heb vandaag 2-fma in huis (omdat dat volgens anderen in de buurt komt van Dex), maar ik had nog wat meer research moeten doen naar dit middel, het blijkt eigenlijk dus alleen voor productiviteit handig te zijn en het voelt wel klein beetje als dex maar dan zonder die sociale roes die dex geeft.
Jammer, weer geld verspilt door; domweg te hopen dat het voor mij TOCH soort van recreatief zou zijn en vervolgens gewoon bestellen.. (daar is een woord voor om het kort te kunnen omschrijven, maar weet even niet welk woord.)

Ook heb ik week geleden 3-mmc weer geprobeerd, 0voorheen vaker gebruikt en was toen zeer euforisch, te euforisch.

Maar nu slik ik naast de Tranxene Wellbutrin 300mg, wat ook onder de cathinonen valt.. + 10mg Lexapro.

Eerst 1 orale micro dose 3-mmc genomen om te kijken hoe m'n lichaam zou reageren in combinatie met de medicijnen, daarna nog 2 keer kleine doseringen geprobeerd; Begon een HEEL klein beetje 'euforie' te voelen (amper euforie) maar al snel voelde je alleen nare bijwerkingen van die troep; voelt je hart wat sneller kloppen (bent er ook meer bewust van natuurlijk), zenuwachtigheid, beetje angstig door deze nare effecten, maar geen paniek-aanvallen ofzo (nooit gehad), oja en voelde me erg warm maar dat kon ook grotendeels komen omdat het ook erg benauwd weer was.. wat ook weer extra dom was; om het op zo'n warme dag te proberen :sob:
maar goed ben zo wie zo DOM bezig, dat weten we al lang Erwin.. :thinking:

Ik wil eigenlijk liever ook echt geen cathinonen gebruiken omdat je gewoon kan voelen dat het zo zo zo slecht is.. geeft je lichaam zo'n enorm crackerig gevoel als je snapt wat ik bedoel, en dat slik je dan toch maar voor de heerlijke maar korte fiendische high die je krijgt.

Het was toen (jaar geleden) erg lekker, slikte toen om de 2 uur weer een capsule van ongeveer 60 tot 80 mg, 300/400 mg over die dag verspreid, dat is toch wel veel dat weet ik maar dat is het dan juist, die high is zo kort met na 2,5/3 uur alleen bijwerkingen.

Heb paar uur geleden trouwens oraal wat van de 3-fma geslikt na een micro-dose testje. even later toch is een heel klein beetje ervan nasaal in genomen en moet zeggen dat het dan wel iets meer weg heeft van de dex euforie maar lang niet wat waar ik naar zoek, en ik haat snuiven heel erg, niet omdat het pijn doet dat valt wel mee maar neus gaat helemaal naar de klote na verloop van tijd, ben meer een pillen/capsule slikker :neutral:

Mvg, Erwin

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."