#1
Wanneer men amfetamine synthetiseerd houdt men in de meeste gevallen 50% lisamfetamine (amfetamine met linksdraaiend isomeer) en 50% dexamfetamine (amfetamine met rechtsdraaiend isomeer) over.
Dexamfetamine is dus eigenlijk gewoon amfetamine maar sommige aspecten van de amfetamine worden iets meer uitvergroot. Zo heeft dexamfetamine een hogere dopamine affiniteit en een lagere noradrenaline affiniteit dan amfetamine (en lisamfetamine het tegenovergestelde). Er is mij ook verteld dat er door een klein verschil bij de staart dexamfetamine net iets trager wordt opgenomen.
Het bekende Amerikaanse merk Adderal bestaat voor 75% uit dex- en 25% lisamfetamine. Dexamfetamine is waarschijnlijk ook wel de prettigere variant door de hogere dopamine affiniteit en lagere belasting van hart en bloedvaten.
Als je al iets gelijkend wilt dan is je beste optie amfetamine van straat. Qua euforie en recreationeel potentieel gaan alleen RCs met serotonine bijslag je op hetzelfde niveau brengen, en die zijn net als MDMA lange termijn minder rendabel. 3-FMA is erg leuk maar die heeft dus bijvoorbeeld weer een aardige serotonine bijslag. Beter dan 2-FMA zal het niet worden voor zover ik weet, het is relatief prijzig maar ik zou het geen verspilling noemen, vergeleken met dexamfetamine is het in ieder geval nog altijd goedkoop.
Er zijn enkele A-PVP analogen ('PVs') die bekend staan om een sterke euforische piek maar die staan er ook bekend om dat ze een aanzienlijke merkbare aanslag op je gezondheid plegen, de pret is dus slechts van korte duur. Niet bepaald een aanrader.
Wellicht is het trouwens handig om eerst je energie te richten op het afbouwen van benzodiazepine gebruik en daarna te gaan experimenteren om te voorkomen dat ellende zich opstapelt.![:tongueout:]()
Misschien beantwoord dit een beetje je vraag, als je nog vragen hebt beantwoord ik ze eventueel graag
Dexamfetamine is dus eigenlijk gewoon amfetamine maar sommige aspecten van de amfetamine worden iets meer uitvergroot. Zo heeft dexamfetamine een hogere dopamine affiniteit en een lagere noradrenaline affiniteit dan amfetamine (en lisamfetamine het tegenovergestelde). Er is mij ook verteld dat er door een klein verschil bij de staart dexamfetamine net iets trager wordt opgenomen.
Het bekende Amerikaanse merk Adderal bestaat voor 75% uit dex- en 25% lisamfetamine. Dexamfetamine is waarschijnlijk ook wel de prettigere variant door de hogere dopamine affiniteit en lagere belasting van hart en bloedvaten.
Als je al iets gelijkend wilt dan is je beste optie amfetamine van straat. Qua euforie en recreationeel potentieel gaan alleen RCs met serotonine bijslag je op hetzelfde niveau brengen, en die zijn net als MDMA lange termijn minder rendabel. 3-FMA is erg leuk maar die heeft dus bijvoorbeeld weer een aardige serotonine bijslag. Beter dan 2-FMA zal het niet worden voor zover ik weet, het is relatief prijzig maar ik zou het geen verspilling noemen, vergeleken met dexamfetamine is het in ieder geval nog altijd goedkoop.
Er zijn enkele A-PVP analogen ('PVs') die bekend staan om een sterke euforische piek maar die staan er ook bekend om dat ze een aanzienlijke merkbare aanslag op je gezondheid plegen, de pret is dus slechts van korte duur. Niet bepaald een aanrader.
Wellicht is het trouwens handig om eerst je energie te richten op het afbouwen van benzodiazepine gebruik en daarna te gaan experimenteren om te voorkomen dat ellende zich opstapelt.
Misschien beantwoord dit een beetje je vraag, als je nog vragen hebt beantwoord ik ze eventueel graag