Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2cb tips

Eerste keer 2cb tips

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een goeie dag allemaal,
Ik heb me al een beetje ingelezen over 2cb en heb zelf nog wat vragen want dit is het volgende wat op mijn lijstje staat van wat ik wil proberen. Ik heb zelf niet echt veel ervaring met psychedelische drugs maar wil graag eens weten hoe het is om te hallucineren, maar ik wil wel vrij rustig kennis maken en daarom leek 2cb mij wel een goeie optie. Daarom ook mijn vraag wat is een goeie begin dosis voor een newbie zoals mij. Als ik zou willen bijpakken verlengt het effect alleen maar met de volle duur maar wordt het niet erger had ik gelezen (corrigeer me als ik het fout zeg). Ik ga het doen met een vriendin (waar ik ook voor het eerst mdma mee deed), in een thuis setting. Tips zijn ook welkom voor een eerste keer 2cb.
Alvast bedankt voor de reacties :relieved:
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#2
TripEekhoorn zei:
Een goeie dag allemaal,
Ik heb me al een beetje ingelezen over 2cb en heb zelf nog wat vragen want dit is het volgende wat op mijn lijstje staat van wat ik wil proberen. Ik heb zelf niet echt veel ervaring met psychedelische drugs maar wil graag eens weten hoe het is om te hallucineren, maar ik wil wel vrij rustig kennis maken en daarom leek 2cb mij wel een goeie optie. Daarom ook mijn vraag wat is een goeie begin dosis voor een newbie zoals mij. Als ik zou willen bijpakken verlengt het effect alleen maar met de volle duur maar wordt het niet erger had ik gelezen (corrigeer me als ik het fout zeg). Ik ga het doen met een vriendin (waar ik ook voor het eerst mdma mee deed), in een thuis setting. Tips zijn ook welkom voor een eerste keer 2cb.
Alvast bedankt voor de reacties :relieved:
Klik om te vergroten...

Het is een leuke beginners psychedelica,
Een leuke dosis om te beginnen is tussen de 15-20 mg.

Bij deze dosis gaan de meesten mensen trippen.
Zorg dat je op de dag dat je wilt gaan trippen in een goede bui bent en niet neerslachtig bent.. 2cb versterkt je emoties en dan kan een trip lang duren.
Zorg dat je het met iemand doet wie je vertrouwd, en de eerste keer in een thuissetting zoals je zelf al aangeeft te doen.

Bijpakken heeft weinig zin, omdat je direct tolerantie op bouwt. Het kan wel maar het is gewoon zonde, je startdosis is je uiteindelijke ervaring.

En qua tip:
Zorg voor een relaxte setting, maak vantevoren een playlist met jou favoriete muziek.
Een lekker hapje (ik raad fruit aan)
En als de trip te druk word voor je, denk aan wat leuks of verander je track, 2cb is heel makkelijk te sturen.
Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks! Hier heb ik zeker wat aan, als er meer vragen in me opkomen zal ik het je laten weten!
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#4
psychedelicoo zei:
Een lekker hapje (ik raad fruit aan)
Klik om te vergroten...

Hoe is je eetlust eigenlijk? Bij xtc kreeg ik niks naar binnen is dat bij 2cb anders?
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ohh oke ben eens benieuwd, zal ieder geval al wat fruit snijden voordat ik zit te trippen :grimacing:
p
psychedelicooLid
01-01-2024, 00:00
#6
TripEekhoorn zei:
Hoe is je eetlust eigenlijk? Bij xtc kreeg ik niks naar binnen is dat bij 2cb anders?
Klik om te vergroten...

Bij 2cb krijg ik veel zin in gezond eten. En meestal als ik dan zin in iets heb in chips bijvoorbeeld draaien me gedachten meestal gelijk om als ik het in me mond stop..
Heel leuk om te experimeteren
L
Lytje poleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb gisteren, alleen, voor het eerst 20mg 2cb genomen in de natuur, onbekend deel.

Om 12.00 ingenomen en gaan wandelen in een mooi gebied. Een beetje misselijk tijdens de come up maar wandelen hielp.

Na een uur moest ik echt gaan zitten. Toevallig op een vrij druk fietskruispunt waar dagjesmensen voorbij kwamen.

Vrij heftige visuals, patronen, tracers.
Een broodje pindakaas met hagelslag was lekker.

En ik heb nog nooit zo hard gelachen om de ridiculiteit van voorbijkomende mensen. Echt niet meer binnen te houden, gewoon echt in je eentje kei en kei hard lachen. Mensen moeten wel hebben gedacht.

Erg fijne introspectieve trip, alleen wel kort. Het heftigste deel was om 14.30 wel voorbij.

Zeker aan te raden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."