Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2cb - vraagje

Eerste keer 2cb - vraagje

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
Jezuster1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vriend en ik zijn binnenkort van plan 2cb te nemen. Zelf heb ik nog nooit psychedelische drugs genomen en ik twijfel dan ook een beetje.

Ik heb zelf over de afgelopen jaren last gehad van negatieve gedachtepatronen. Dit is zeker geen depressie te noemen, en sinds een jaar heb ik dit erg veranderd en sta ik een stuk positiever in het leven. Helaas heb ik het niet altijd 100% onder controle en zit er nog wel eens een slechte dag tussen. Dit kan in principe elk moment opkomen, maar ik kan het zelf ook vrij snel weer weg laten gaan (in de meeste gevallen).

Qua drugs heb ik ervaring met MDMA, 4F, coke, wiet en ketamine. Niet bepaald een beginnend gebruiker.

Nu ben ik bang dat die gedachten en gevoel waar ik soms nog last van heb, invloed zou kunnen hebben op de trip (bad trip of iets dergelijks). Iemand die hier ervaring mee heeft en in kan adviseren?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi @Jezuster1

Welkom op het forum! Goed dat je hier wat informatie ophaald voordat je zelf gaat experimenteren. In tegenstelling tot drugs als bijvoorbeeld mdma geven psychedelica geen gegarandeerde euforie. Ze versterken normaal gesproken het gevoel dat je al hebt. Ik zou er dus sowieso voor zorgen dat je op de dag van je experiment lekker in je vel zit. Verder zou ik het de eerste keer in een rustige omgeving doen. Gewoon lekker thuis met die maat van je bijvoorbeeld.

Ik weet dat de meningen verdeeld zijn maar zelf vind ik 2-CB de ideale psychedelische drug voor mensen zonder ervaring met psychedelica. Op een normale dosis is de trip milder dan bij LSD of truffels (psilocybine) het geval zou zijn. Is je 2-Cb getest? Ik vind zelf 10-12 mg een leuke dosering voor een eerste kennismaking. Dit zou relatief mild moeten zijn maar liever een milde leuke trip dan dat het meteen te heftig is toch?!

Als je het leuk vind kun je later altijd nog eens hoger doseren en/of een ander tripmiddel proberen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."