Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-CEC wie kent deze research chemical?

4-CEC wie kent deze research chemical?

6 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben weer tegen een vrij onbekende rc aangelopen.
4-CEC is de naam.
Wie kent deze, wie heeft er ervaring mee?
Graag info

En nu heb ik de info zelf, dmv een eigen ervaring met deze tamelijk nieuwe rc..
En dus zet ik hier een reportje van deze ervaring neer.

Man, 62, 186 cm, 74 kg.
RC: 4-CEC
uiterlijk: gebroken wit gekleurd poeder, tamelijk grove structuur.
Van de prijs kan ik alleen maar zeggen dat deze rc erg goedkoop is.

Eerste inname: oraal, 70 mg. ( info vendor: per kg lichaamsgewicht 2 mg.)
Ik ben na het 3 Meo 茅chec errug voorzichtig , dus was mijn plan om het langzaam op te bouwen.
aangegeven werkingsduur: ca. 1 uur.
Verwacht effect: opgewekte stemming, "praatgraag" en...soort upper effect.
Deze rc zou moeten inkicken na ca.60 minuten.

All茅z. Daar gaat hij dan! En guard
Na een uurtje wachten voelde ik nog geen enkel effect.
Ik nam 30 mg erbij.
Na alweer een klein uurtje voelde ik mij energieker worden, en ik kreeg goede zin.
Dat uitte zich in het maken van allerlei plannen, en dit tegelijkertijd.
En zo geschiedde. Met 3 of 4 verschillende klusjes begonnen, en zoals dan te verwachten is, gaat dat natuurlijk mis.
No problemo, alles gewoon opnieuw, nietwaar?
Na een half uurtje voelde ik het effect verminderen. Ik nam 20 mg bij.
Deze kickte na een half uurtje weer voelbaar in, en aldus weer een duidelijke stemmingsverbetering.
Verder met de klusjes. Onder andere een eiken tafel opnieuw gebeitst , en zoals te verwachten: een mislukking.
Alleen, dit voel je niet, de stemming bleef goed, je blijft lekker helder, en energiek als de beste!
Het was ongeveer 5 uur in de middag geworden, en ik besloot niets verder meer in te nemen om te bezien of en hoe de come down zou verlopen.
In een nacht wakker liggen had ik geen zin, dus: stoppen met verder innemen.
Na ongeveer 2 uur verder voelde ik niets meer, en van een afterdip was geen enkele sprake. Helemaal niets.

Ergo: een redelijk tamme upper, en, ik moest er naar mijn idee toch wel veel van nemen om enig effect te verkrijgen.
En dus is een gram z贸 op.
Tot nu toe geen cravings, geen andere afterdip.
Er is een verslavings risico omdat het een goede stemmingsverbeterend rc is.
Er is verder maar weinig van bekend.

Mvg Yce
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb 4-CEC wel eens geprobeerd en ik heb deze nog liggen. 4-CEC voelde naar mijn ervaring niet erg gezond (duizeligheid staat mij bij) en ik raadde deze RC destijds af. Ik heb in ieder geval op de RC subreddit soortgelijke reacties voorbij zien komen.

Als je naar de molecuulstructuur kijkt valt er op z'n minst te zeggen dat 4-CEC verdacht is. Het chlooratoom op de 4 positie staat er bij 4-CA om bekend dat deze neurotoxiteit veroorzaakt door 'een te sterk vrij komen van serotonine'. Maar als ik mij goed herinner werd deze ook in verband gebracht met oververhitting van bepaalde hersengebieden. Vergelijkbaar aan PMA en PMMA welke oververhitting van de hypothalamus veroorzaken.

De BK groep van cathiones zal de serotonine affiniteit verlagen maar daarin tegen zal de ethylgroep van 4-CEC de serotonine affiniteit de serotonine affiniteit juist weer doen toe nemen.

Wat ik hier zeg is grotendeels speculatief en er is geen onderzoek dat dit vermoeden bevestigd of verwerpt. De sceptische blik naar 4-CEC wordt echter wel vrij breed gedragen. Ik heb het meer dan eens genoemd zien worden als vermoedelijk neurotoxisch. De effecten zijn ook vrij mager in vergelijking met soortgelijke substanties.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zijn er uberhaupt interessante cathinones dan?

Van wat ik heb begrepen zijn deze Khat analogen behoorlijk belastend voor het lichaam en is de werking vaak toch net niet. Daarom pas ik voor deze klasse.

Van de prijs kan ik alleen maar zeggen dat deze rc erg goedkoop is.
Klik om te vergroten...
Of iets goedkoop is bepaal je door uit te rekenen wat je per sessie nou eigenlijk betaalt voor een bepaalde drug. En als je gram dus zo op is zoals jij stelt kan je het dan nog wel goedkoop noemen? Ik vind alvast van niet, en zeker niet voor zoiets matigs als deze drug.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik geef je gelijk in deze bovenstaande berekening 8.6.
Idd.
Goedkoper in aanschaf, daarentegen veel meer nodig om een effect te verkrijgen.
Het is typisch een stofje, waarvan ik zeg, dat het een typisch materiaal is voor eens een kortere tijd "even een opgewekt uurtje".
Voor mijzelf zeg ik dan ook: leuk materiaaal voor eventjes tussendoor.
Verder...stelt niet zoveel voor.
8
8锔忊儯6锔忊儯Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Yceman224
Ik mag geen werkelijke prijzen noemen, maar stel, je betaalt 20 euro voor een gram upper (fictief) en je gebruikt per sessie 500mg, dan ben je 10 euro per keer gebruiken kwijt. En als je die dan vergelijkt met een andere fictieve upper die 100 euro kost maar die veel potenter is en waar je maar 20mg per sessie van gebruikt dan is die laatste met 2 euro per sessie een stuk goedkoper.

Prijs per gram zegt dus niks als je de potentie er niet bij betrekt. en dan vind ik 4CEC zonder de prijs te noemen best duur voor een matige upper zonder euforie die ook nog eens maar een uur werkzaam is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben het helemaal met je eens vwb de vorige post in dit topic.
Ja, ook dat kan 8.6...
Anyway, ja. Deze 4-CEC wordt met enige tam tam voorgesteld, zijnde een rc waarvan maar weinig qua werking en mogelijke schadelijk effecten, maar met die schadelijke effecten zal het wel meevallen denk ik zo.
V贸贸rdat ik er echt iets van merkte, was er een half gram doorheen. Oraal.
En idd, na een uurtje was de pret al weer behoorlijk op zijn retour.
Je berekeningen vwb de uiteindelijke kosten zijn natuurlijk volkomen juist.
Samenvattend stel ik vast dat er voor mij geen enkel herhalingsgevaar bestaat.
Voor Deze rc is zelfs een kostprijs van 1 euro teveel wat mij betreft.
4-CEC: exit!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu heb ik er 茅茅ntje geresearched, die nog veel minder aantrekkelijk is...
Dat is...Hexen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."