Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsControle verlies tijdens een trip

Controle verlies tijdens een trip

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
metalfiredemonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik met een van mijn beste vrienden voor het eerst 4-HO-MET geprobeerd. Wij zijn allebei ervaren trippers en wilde een keer iets sterkers proberen. We hadden allebei een dosis van 15mg genomen. In eerste instantie leek alles goed te gaan en hebben we veel gelachen samen. na een half uurtje merkte ik dat de hallucinaties erg overweldigend waren en dat ik een soort van out of body expierence kreeg in combinatie met een ego-death. Hierna is bij mij het licht uitgegaan en kon ik me achteraf niets meer herinneren tot het moment dat ik naar huis ging.

Een aantal dagen later vulde mijn vriend aan wat er zich die avond af heeft gespeeld. Hij vertelde mij dat ik hem begon aan te dringen om mij te pijpen (Wij zijn allebei hetero). Mijn vriend zij dat hij dit niet wilde maar kennelijk luisterde ik niet en begon ik mezelf uit te kleden en ook agressief te worden omdat hij mij af wees. dit is zo een tijdje doorgegaan tot hij mij had opgesloten op een andere kamer. Volgens hem leek het net of ik bezeten was en hij herkende mij zo niet. Ik schaam me hier heel erg voor en kan mezelf totaal niet herinneren dat ik dit heb gedaan.

Kan het voorkomen dat iemand totale controle verliest over zijn onderbewustzijn en vervolgens ongewenst gedrag vertoont? Ik wil graag weten waar dit gedrag vandaan zou kunnen komen zodat ik mezelf beter leer kennen om dit in de toekomst te voorkomen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Poeh...

Je hoort wel eens verhalen van vooral toeristen die zich volgooien met vanalles en nog wat waaronder psychedelica en die dan totaal de weg kwijtraken en van een dak afspringen denken dat ze kunnen vliegen of zo, en een zo'n incident is de reden dat ze paddo's verboden hebben.

Maar van een 'normale' dosering (en dat is 15mg 4Ho-MET) psychedelica heb ik er nog nooit van gehoord. Wel kan je zaken krijgen als ego-dood, dat je onderbewustzijn los komt van je ego maar daar ga je geen gekke dingen van doen, in ieder geval ben ik dat nog nooit tegengekomen.

Het enige wat ik dan nog kan bedenken is dat je diep van binnen misschien toch wel bi bent, en dat dit tijdens de trip kwam bovendrijven?
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damm heftig.
Goed om ook een minder leuk verhaal te horen over 4-Ho-Met.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is niet echt gebruikelijk bij psychedelica nee. Zeker niet bij normale doseringen, maar ook tijdens hogere doseringen is dit denk ik wel uitzonderlijk. Dit soort dingen verwacht ik eerder bij iets als benzo misbruik. Echt het bewustzijn verliezen dus en dan dingen doen die helemaal niet in je karakter zitten.

Heb zelf wel met psychedelica ervaren dat ik me soort van bezeten voelde. Dat er "stemmen" waren die duidelijk niet van mij waren. Gedachten die ik zelf nooit zou denken. Maar toen was ik zelf dus volledig bij bewustzijn. Ik geloof dat er delen van ons onderbewuste zijn die zo "donker" zijn, dat ze helemaal afgesloten zijn van onszelf. Daarmee in aanraking komen kan tot gekke dingen leiden. Ik geloof daarom niet echt dat dit meteen per se wat over je geaardheid zegt. Immers, je bent pas echt jezelf als je goed bij bewustzijn bent.
m
metalfiredemonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie antwoorden, het is inderdaad vreemd wat er is gebeurt en ik wist ook niet dat psychedelica zoiets met je kon doen. Toen ik hoorde wat er gebeurt was herkende ik mezelf niet eens in het verhaal. Het is totaal niet wie ik ben. Ik denk ook inderdaad niet dat wat ik heb gedaan iets te maken heeft met mijn geaardheid, maar dat het eerder gewoon pure lust was en dat ik op dat moment geen besef had van persoonlijke grenzen.

Ik weet wel zeker dat in het vervolg zal opletten met het gebruik van (experimentele) psychedelica zodat zoiets nooit meer zal gebeuren. Ik en mijn vriend zijn er beiden van geschrokken dat zoiets gebeurt kan zijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."