Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAllopregnanolone

Allopregnanolone

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BakanenzoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

ADHD'er hier met voorschift voor methylfenidaat. Ik slik ook finasteride voor mijn haargroei.

Na enkele onderzoeken gelezen te hebben over allopregnanolone (een neurosteroide) en wetende welk effect finasteride heeft op allopregnanolone, dacht ik:" joh, laat ik maar even wat allopregnanolone halen, zijnde een research chem".

Allopregnanolone werkt op de GABAA receptoren. Eigenlijk kan dat redelijk gevaarlijk zijn. Maar goed, ik ben hardleers.

Na de eerste avond sliep ik goed. Ik droomde weer. Maar de volgende dag was ik toch ook een beetje afwezig en moe. Zelfs mijn gebruikelijke dosis methylfenidaat bleek weinig effect te hebben.

Toch heb ik het de volgende avond weer genomen. En de volgende dag was ik wel heel moe en nog meer afwezig. De methylfenidaat had nu helemaal geen effect.

Daarna was ik gestopt maar ik ben nu al zo'n 4 dagen lusteloos, energieloos, mijn eetlust is weg. Ik slaap de hele dag in een soort dronken bui. Het is net het effect van benzos (die slik ik zelf niet. Nooit gedaan ook) aangezien beide op de GABAA werken.

Ik hoop niet dat ik nu blijvende schade heb. Ben nu zelfs met ziekteverlof want ik kan niet meer werken (kan echt niet meer concentreren of denken).

Voor iedereen die ooit leest over allopregnanolone en het interessant vindt, niet doen!

Het lijkt me sterk dat er iemand is hier die ook weleens allopregnanolone heeft genomen. Maar zo ja, dan hoor ik graag van je. Ik heb steun nodig.

Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts trouwens.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bakanenzo zei:
GABAA receptoren
Klik om te vergroten...
*GABA
Bakanenzo zei:
joh, laat ik maar even wat allopregnanolone halen, zijnde een research chem.
Klik om te vergroten...
Bakanenzo zei:
Eigenlijk kan dat redelijk gevaarlijk zijn. Maar goed, ik ben hardleers.
Klik om te vergroten...
Dat is al tamelijk stom gedrag.
Bakanenzo zei:
Het is net het effect van benzos (die slik ik zelf niet. Nooit gedaan ook) aangezien beide op de GABAA werken.
Klik om te vergroten...
Je hebt nog nooit een benzo genomen, maar weet perfect hoe ze werken. Knap. Daarbij werkt het natuurlijk niet zo simpel om alle drugs die op GABA werken op één hoop te gooien. GHB werkt ook op GABA, maar als ik daar als niet drinker daar een te grote slok van neem ga ik dus gewoon dood. De GABA receptoren werken veel complexer dan dat, je moet echt per drug specifiek uitzoeken wat ze doen, welk effect ze hebben, welke dosering en welke tegenstrijdige reacties ze met andere medicatie hebben.
Bakanenzo zei:
Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts trouwens.
Klik om te vergroten...
Dat had je in het begin al moeten doen. Goed dat je gaat morgen hoor. Maar als je een probleem hebt is de huisarts de eerste halte. En toegegeven, dat heb ik ook niet altijd gedaan.

Wat zei Frank Sinatra ook alweer?

So take a deep breath, pick yourself up, dust yourself off, and start all over again :musicalnote:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trouwens, ik zoek net even op over je Allopregnanolone. Het is een steroïde medicijn dat gebruikt wordt bij recent bevallen vrouwen d.m.v. injectie in een spier. Het bindt aan de GABA receptor en veranderd zijn respons op stimulus.

Ik snap niet helemaal wat je hiermee wilt bereiken?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
*GABA
Klik om te vergroten...
Hij bedoeld GABA-A en dat klopt
Dirkjan zei:
Dat is al tamelijk stom gedrag.
Klik om te vergroten...
Nou nou, de fout was al rijkelijk toegegeven hoor.

Ik ben zelf onbekend met die middelen maar het klinkt alsof je brein wel een klap heeft gekregen met die combinatie. Je lichaam heeft een groot herstel vermogen dus hou het vertrouwen hoog
B
BakanenzoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Trouwens, ik zoek net even op over je Allopregnanolone. Het is een steroïde medicijn dat gebruikt wordt bij recent bevallen vrouwen d.m.v. injectie in een spier. Het bindt aan de GABA receptor en veranderd zijn respons op stimulus.

Ik snap niet helemaal wat je hiermee wilt bereiken?
Klik om te vergroten...
Hoi Dirkjan. Door finasteride wordt je allopregnanolone verlaagd/verminderd. Dat kan tot allerlei effecten leiden zoals depressie en "brain fog" (ik kom even niet op het Nederlandse equivalent).

Nu ik ADHD heb is het niet wenselijk als mijn cognitieve functioneren nog minder wordt. Mijn theorie was dat mijn cognitieve funtioneren zou verbeteren als ik mijn allopregnanolone aanvul.

Helaas ging dat zoals bekend niet als gepland. De kans is groot dat de dosis te groot was. Het is in een oliesuspensie verwerkt dat te dik was waardoor ik druppels er uit moest persen waardoor 1 druppel waarschijnlijk meer dan 1 daadwerkelijke druppel was.

Ik voel mij nog niet helemaal de oude. Had gister bijvoorbeeld bijna de hele dag geslapen. Maar er is weer hoop. Ik ga zometeen naar de huisarts. Als jullie geïnteresseerd zijn dan geef ik een update.

Ter aanvulling: interessant onderzoekje https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24599397/
B
BakanenzoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
Hij bedoeld GABA-A en dat klopt

Nou nou, de fout was al rijkelijk toegegeven hoor.

Ik ben zelf onbekend met die middelen maar het klinkt alsof je brein wel een klap heeft gekregen met die combinatie. Je lichaam heeft een groot herstel vermogen dus hou het vertrouwen hoog
Klik om te vergroten...
Dankjewel Geneesmiddel. Dat zeg je goed, mijn brein heeft een enorme klap gehad. Stap voor stap herstel ik hopelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."