Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-mmc/4-mmc nasaal risico

3-mmc/4-mmc nasaal risico

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden,

Ik zag de afgelopen tijd wat vragen over de dosering van 3/4mmc. Met name bij snuiven kan het lastig zijn je aan de gestelde dosering te houden. Je kan altijd met een algemene startdosis beginnen. Vervolgens hou je de tijd bij tot het moment dat je wilt bijnemen. Zo kom je erachter wat voor jou persoonlijk wenselijk is qua tijd en hoeveelheid.

De eerste lijnen zijn nou eenmaal het beste. Nasaal werkt het in ongeveer 15 min in en zul je effect ervaren. Wanneer je bijneemt krijg je die “rush” weer te pakken. Uiteindelijk voel je deze rush nog maar nauwelijks of van korte duur. Op een gegeven moment kun je dat “zetje” niet meer geven. Wellicht zul jezelf wel eens betrappen of betrapt hebben dat je de dosissen hoger gaat maken. Je probeert telkens die rush na te jagen. Dit zorgt hooguit voor een iets intensere rush vlak na de inname die snel weg is. Je gaat dat eerste gevoel niet evenaren. Met als risico dat dit de kans op lichamelijke impact vergroot.

Vermoeidheid kan daarnaast zomaar inslaan. Als je dosis uitwerkt kun je in een dip terechtkomen. Neem je weer bij? Hetzelfde blijft zich eigenlijk herhalen een matige tot geen rush, je onderdrukt even de vermoeidheid en het gevoel van honger of een lege maag. Uiteindelijk is het enige wat deze dosissen nog doen is je wakker houden en je eetlust weer doen verdwijnen.

De rush najagen en het onderdrukken van die vermoeidheid kunnen dus resulteren in het eindeloos blijven bijnemen en schade aan je neus. Met name dus bij nasaal gebruik omdat je sneller (weer) effect hebt. Daarnaast het liever blijven ontwijken van de lichamelijke klachten dan toe te geven aan de neerslachtige gevoelens. Soms zo ver dat zij letterlijk van vermoeidheid omvielen.

Een andere optie is 3/4mmc oraal innemen. De inwerktijd duurt wat langer dan bij snuiven, heeft een langere werking en een wat minder intense rush (minder craving). Nasaal zorgt in vergelijking met oraal voor veel meer cravings.

Ik hoop dat ik er een beetje een goedlopende tekst van heb kunnen maken. Is niet mijn allersterkste punt namelijk. Toevoegingen en verbeteringen zijn altijd welkom.
m
mr.invoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad. De craving van 4mmc is niet normaal. Bij coke ket of 3mmc heb ik dat niet zo erg. Ook is 4mmc erg pijnlijk om te snuiven. Kan wellocht ook komen omdat ik het niet goed platgestampt heb.
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
mr.invo zei:
Inderdaad. De craving van 4mmc is niet normaal. Bij coke ket of 3mmc heb ik dat niet zo erg. Ook is 4mmc erg pijnlijk om te snuiven. Kan wellocht ook komen omdat ik het niet goed platgestampt heb.
Klik om te vergroten...
Hoe grover het poeder hoe meer het brand🫣
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pepschepje zei:
Hoe grover het poeder hoe meer het brand🫣
Klik om te vergroten...
Neuh das niet waar. De brokken doen zeer in je neusslijmvlies omdat ze harder zijn. Hoe erg het brand staat daar los van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."