Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies gevraagd: Welke RC('s) voor een outdoor (hardcore) feest?

Advies gevraagd: Welke RC('s) voor een outdoor (hardcore) feest?

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Denk dat 4-FMA precies is wat je zoekt. Maar dan beter niet combineren.
R
Raoul_Duke

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Ik ga volgende week weer een keer naar een wat groter feest en ben van plan dan wat te gebruiken.
Heb alleen deze keer geen zin om MDMA te gebruiken, omdat ik graag wat helderder blijf en MDMA voor mij persoonlijk niet lang genoeg werkt (na 2,5 tot 3 uur is de lol er wel een beetje vanaf).
Bedoeling is dat ik wat vrolijker en actiever ben en de muziek meer waardeer. Ik vind het leuk om af en toe een dansje te wagen, maar hoef niet de hele dag als een stuiterbal rond te springen.
In het verleden wel goede ervaring gehad met 6-APB, maar wil een keer iets anders en bij voorkeur ook energiekers.
Eventueel zit ik ook te denken aan combineren van 6-APB met een gefluoriceerde amfetamine, maar weet dan niet welke en in hoe verre dit extra toxisch is.
Cathinonen heb ik al heel lang niet gebruikt. Rond 2010 wel een aantal keer 4-MMC, wat ik erg leuk vond, maar ik lees dat de huidige cathinonen hier niet bij in de buurt komen.

Iemand advies?
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie.
Zit niet echt meer in het wereldje, dus zou even na moeten vragen bij vrienden/kennissen.
Visuals heb ik zelfs liever niet.
Vrolijk, vol energie, dan is het eigenlijk wel genoeg.
Zou ook leuk zijn als ik er wat bij kan drinken, zonder de schade voor mijn lichaam al te zeer op te laten lopen.
Zal eens zoeken op 4-FMA.
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou zelf 4mmc voorstellen. Als je zegt dat je er een goeie ervaring mee had, zeker doen! Je bent lekker wakker, staat niet te strak (naar mijn mening) en lekker euforisch. Natuurlijk heb je hierbij niet echt die visuals die je misschien wel wenst te krijgen, dat weet ik niet. 4FMA vind ik ook een aanrader!
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je 100mg pillen dat je gebonden zit aan 50 100 of 150? Ik ging zelf goed op 120mg. 100mg zou ook kunnen als je een wat milder effect wil. Maar meteen 150mg de eerste keer lijkt mij niet zo een goed plan.

Zie ook: https://psychonautwiki.org/wiki/4-FMA
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Combineren van stimulerende middelen zou ik niet doen.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Raoul_Duke zei:
Bedankt voor je reactie.
Zit niet echt meer in het wereldje, dus zou even na moeten vragen bij vrienden/kennissen.
Visuals heb ik zelfs liever niet.
Vrolijk, vol energie, dan is het eigenlijk wel genoeg.
Zou ook leuk zijn als ik er wat bij kan drinken, zonder de schade voor mijn lichaam al te zeer op te laten lopen.
Zal eens zoeken op 4-FMA.
Klik om te vergroten...
4fma vond
Ik verre van euforisch. Komt ook helaas totaal niet in de buurt van 4fa
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb wat opgezocht over 4-FMA en dat bevalt me wel.
Blijkbaar is de dosis best belangrijk bij dit spul.
Ik ben voorlopig van plan om te beginnen met een startdosis van 100 mg (oraal) en dan 1 tot 2 uur later nog een keer 50 mg bijpakken.
Ben trouwens een man van 85 kg.

Meer ideeën of visies blijven uiteraard welkom.
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#9
En is een startdosis van 100mg en dan iets later nog 50mg een beetje goed?
Of beter meteen 150mg?
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Uiteindelijk gekozen voor een capsule van 130 mg. (Heb er meerdere, maar ga er maar 1 meenemen)
Voor het geval het effect toch tegenvalt of juist te "wazig" blijkt te zijn, neem ik ook nog wat 3-FA mee (100mg, zodat ik daar relatief makkelijk 20 tot 25 mg van af kan wegen).
Laatste vraagjes. Is het verantwoord om de uren voor inname een paar alcoholische drankjes te drinken, of gaat dit zorgen voor meer problemen de volgende dagen? En is combineren met een joint (60/40 indica/sativa hybrid)?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raoul_Duke zei:
Uiteindelijk gekozen voor een capsule van 130 mg. (Heb er meerdere, maar ga er maar 1 meenemen)
Voor het geval het effect toch tegenvalt of juist te "wazig" blijkt te zijn, neem ik ook nog wat 3-FA mee (100mg, zodat ik daar relatief makkelijk 20 tot 25 mg van af kan wegen).
Laatste vraagjes. Is het verantwoord om de uren voor inname een paar alcoholische drankjes te drinken, of gaat dit zorgen voor meer problemen de volgende dagen? En is combineren met een joint (60/40 indica/sativa hybrid)?
Klik om te vergroten...
2 RC's combineren moet je echt niet doen. Mogelijk allerlei onbekende, onvoorspelbare bijwerkingen en effecten.

Een drankje of 2/3 kan prima maar zou niet gaan zuipen.

Een blowtje erbij in de staart kan heerlijk zijn maar dat is een kwestie van aanvoelen denk ik.
R
Raoul_DukeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor jullie reacties.
Gisteren een erg mooi feestje gehad.
Wel iets meer gebruikt dan gepland, maar geen moment te hard gegaan ofzo.

We kwamen rond 16.30 aan. Eerst even wat rondgelopen en in totaal 4 of 5 biertjes gedronken.
Toen rond 17.45 uur een capsule met 130 mg 4-FMA gepakt.
Duurde een tijdje tot ie binnenkwam, maar tussen 18.15 en 18.45 begon ik hem goed te merken.
Ik kreeg een warm gevoel over me heen, wat meer energie en kletste vrienden en onbekenden de oren van hun kop.
Rond 19.00 uur zat ik wel zo'n beetje op de piek en ben toen ook lekker aan het water gegaan.
Hoewel het leuk was, voelde het ergens toch alsof ik beter een iets hogere dosis (150 tot 170mg) zou kunnen hebben genomen om de effecten volledig te voelen.
Er stond me gelukkig nog wel iets van bij dat ik in diverse reviews had gelezen dat er vanaf ongeveer 150 mg een omslagpunt kon komen, waarbij je vrij plotseling nogal vaag zou worden en er heel erg van de wereld uit zou gaan zien, dus op zich blijk dat ik geen 4-FMA meer bij heb genomen.
Verder een hele mooie tijd gehad en intens genoten van de muziek en gesprekken met onbekenden.

Rond 21.00 uur merkte ik dat de werking al wat af begon te nemen.
Ik heb toen de beslissing gemaakt om nog een beetje 3-FA bij te nemen.
Vooraf wel gegoogled en hoewel het, zoals hierboven al vermeld, nooit slim is om RC's te combineren, dit toch gedaan.
Idee was dat ik nog wat meer energie wilde hebben voor de laatste paar uurtjes.

Ik had thuis geen miligram weegschaal (gebruik maar af en toe), maar had de bestelde gram thuis in 5 op het oog gelijke lijnen verdeeld en er eentje meegenomen. Ongeveer 200 mg dus.
Ik was niet helemaal van de wereld en wist dat 3-FA vrij laag gedoseerd hoeft te worden, dus heb toen een sleutelpunt met ongeveer 1/8ste van het zakje (zal dus ergens tussen de 20 en 30 mg geweest zijn) genomen.
Een klein kwartiertje later begon ik al de eerste verschijnselen te merken. Ik kreeg meer energie en meer een "strak" gevoel.
Tussen 21.30 en 23.30 nog een paar keer zo'n dosis bijgepakt en voelde me toen wel heel erg fijn.
Beetje strakke kaken en iets vergrote pupillen, maar verder weinig uiterlijke verschijnselen.
Wel typische dingen die na een amfetamine gebeuren, zoals erg snel willen lopen, praatbuien etc, maar perfect te handelen.
Ook mijn vrienden/vriendinnen gaven aan dat ik niet heel erg van de kaart leek, zowel qua uiterlijk als qua gedrag.
Van binnen voelde ik me echter flink van de wereld, maar wel lekker scherp.
Muziek klonk heerlijk, vrouwen waren vrijwel allemaal mooi, ik had een vlotte babbel en heb de nodige dansjes gemaakt.
Ook de lichten en lasers van de main waren in combinatie met de muziek fantastisch.
In tegenstelling tot wat ik verwacht had, heb ik ergens eind van de avond toch nog een half frietje met op.
Kauwen duurde wat langer, maar het smaakte op zich nog prima en heb daarna ook geen maag/darmklachten gehad.

Uiteindelijk ongeveer 100 mg 3-FA op.
Vlak voordat we weg gingen nog 3 biertjes op en rond 00.45 vertrokken (ik reed uiteraard niet).
Tegen twee uur was ik thuis.
Heb tijdens het festival ongeveer 2/3de van een joint gerookt en dat maakte het gevoel telkens een tijdej wat heftiger (vooral de visuals).
Thuis aangekomen het laatste stukje van de joint gerookt en nog een biertje gedronken en toen naar bed.
Nog een half uurtje op mijn telefoon zitten kijken en toen een poging gedaan om in slaap te komen.
Ik geloof niet dat ik ergens heel diep geslapen heb, heb elke 2 uur wel voorbij zien komen op de wekker, maar tussendoor gelukkig redelijk wat dutjes gemaakt.
Ik voelde een hele lichte hoofdpijn, die na een aantal uren ineens weer weg was.

In totaal een uurtje of 10 in bed gelegen en toen toch redelijk uitgerust opgestaan.
Eerste half uurtje nog een beetje wankel, maar nadat ik een koffie en een licht ontbijtje op had, ging het wel weer prima.
Nu inmiddels weer een aantal uren verder en ik voel me prima.
Gezond gegeten en zojuist nog een paar biertjes en een klein jointje gerookt.
Dadelijk lekker slapen.
Ik verwacht dat ik morgen weer vrijwel zoals normaal ben en functioneer.

Samenvattend vond ik 4-FMA wel leuk, maar had ik er meer van verwacht.
De 3-FA vond ik echter prachtig. Of dit kwam door de werking samen met 4-FMA weet ik natuurlijk niet.
Daarom zal ik de volgende keer alleen 3-FA te pakken en dan in een iets lagere dosering (60 tot 80 mg), met de hoop dat ik dan wat beter kan slapen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."