Dit is m'n eerste post op dit forum, dus neem het me alsjeblieft niet kwalijk als dit of niet de goede forum is of andersinds de regels schendt (ik heb ze wel gelezen, maar wat ik wil vragen kan denk ik wel).
Iemand die ik ken had namelijk een vraag over twee "medicijnen" gebruiken. Hij heeft een poosje in Amerika gewoond, en heeft daar een recept voor Adderall gekregen. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat wordt in Amerika tegen ADHD gebruikt, en wordt nogal snel voorgeschreven. In Nederland is het niet te verkrijgen, maar dit persoon heeft het meegebracht vanuit Amerika (met recept en alles) en heeft het nu hier.
Maar hier ligt de vraag: dit persoon moet nu ook chloroquine gebruiken (anti-malaria middel) en vroeg zich af of allebei tegelijkertijd gebruiken hele heftige consequenties heeft, of dat de gevolgen daarvan gering zijn? Chloroquine zou als bijwerkingen "griep-achtige" klachten hebben eigenlijk, en Adderall, nou, ik denk dat dat als een soort amphetamine wel redelijk duidelijk is hier.
Ook wil deze kennis weten of Adderall na een dag of 7 nog in de bloed terug te vinden is (niet urine)? Als er namelijk bloed afgenomen wordt en men komt erachter dat hij Adderall heeft gebruikt (wat dus in Nederland eigenlijk illegaal is) of hij daarvoor gestraft kan worden?
Met vriendelijke groet,
Alsjetlaat
#3
Ja, hij heeft een dokter, maar die is in Amerika, dus het is ook redelijk lastig om meteen contact op te nemen. Als hij hier naar een doktor zou gaan, zou de doktor dan iets zeggen over het Adderall gebruik? Hij wil natuurlijk niet in de problemen komen vanwege het "importeren" van drugs. Dat is natuurlijk strafbaar, en zover ik heb begrepen is een middel die in Nederland verboden is het land in brengen, op recept of niet, gewoon verboden.
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.