Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsreismoe

reismoe

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hola Mooie mensen!

Dit is een beetje off topic maar toch. Ik ben een tijdje offline geweest van dit forum omdat ik al effe aan het reizen ben. Zit nu op een breek punt en zoek graag steun hier..

Momenteel zit ik in melbourne Australie. Ik ben iets te laat Australie in gegaan om zonder stress een baan te kunnen vinden. Ik had een baan maar ben volledig door mijn rug heen gegaan en kan nu niet meer zwaar tillen, denk dat het 1-2 weken nodig heeft om te herstellen. Alleen weet ik niet hoe lang ik het ga redden zonder baan, het is bijzonder moeilijk een baan te vinden als backpacker. Ik gooi gemiddeld 5 sollicitaties er uit per dag en je krijgt soms dagen niets te horen of helemaal niets.

Ondanks dat ik veel behoefte heb aan contact met andere mensen zoek ik het ook niet op. Ben liever op mn bed niks aan het doen dan in de social area te gaan zitten van mn hostel. Ook is het nu kut gegaan met een meisje waar ik mee aan het reizen was. Ik weet dat mensen komen en gaan maar beide hebben we gevoelens voor elkaar ontwikkeld alleen ging het gewoon niet.

Het zijn nu gewoon allemaal dingen die op elkaar stapelen en ik weet het gewoon even niet meer. Zijn er dingen die jullie deden om jezelf op te vrolijken tijdens het reizen of een andere manier weten om aan een baan te komen?

Thanks
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga The Beach kijken en haal daar je verdere inspiratie uit.

8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Op zich logisch dat je moeite hebt om een baan te vinden, want met een toeristenvisum mag je dacht ik niet werken in Australie. En als illegaal arbeider is het lastig concureren met hordes aziaten die voor een appel en een ei werken.

Anyway, succes met het vinden van werk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Op zich logisch dat je moeite hebt om een baan te vinden, want met een toeristenvisum mag je dacht ik niet werken in Australie. En als illegaal arbeider is het lastig concureren met hordes aziaten die voor een appel en een ei werken.
Klik om te vergroten...
In Australië heb je een speciaal working holiday visum voor backpackers, dus informeer je even voordat je iets roept.

Toen ik in Australië reisde, inmiddels alweer 13 of 14 jaar geleden, had ik na 3 uitzendbureau's bezocht te hebben werk op een farm. Maar het aantal backpackers is flink gegroeid in die jaren natuurlijk. Bovendien begreep ik van een vriend van mij die er nu zit dat iedereen nog voor de feestdagen werk zoekt, dus wellicht heb je niet de beste tijd van het jaar uitgekozen.

Verder hoort afscheid nemen helaas bij reizen. Je leert super leuke mensen kennen, maar uiteindelijk is het allemaal vluchtig en gaat iedereen weer zijn eigen kant op. Na heel wat jaren reizen kan ik zeggen, dat ik slechts met een paar mensen nog wel eens contact heb. Uiteindelijk is lang weg zijn bij periodes ook gewoon enorm eenzaam.

Je zult er even doorheen moeten en beter blijf je toch contact zoeken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Psychedelibee
Ik kijk wel eens Border Security, de Australische variant van douanebeslommeringen op het plaatselijke vliegveld, en daar zeggen ze altijd dat je met een toeristenvisum niet mag werken. Over een speciaal working holiday visum heb ik ze nog nooit iets horen zeggen dus vandaar.

edit;
Je hebt gelijk hoor, leert google me. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."