#1
Lieve mede vrouwelijke psychonauten, al mogen mannen natuurlijk ook hun duit in het zakje doen als ze willen
. Let wel op geachte lezers, deze dame is lang van stof en hoort zichzelf graag kwebbelen. Voor de eindconclusie en concrete vraag kun je naar het eind scrollen en de context waar de vraag uit is ontstaan overslaan ![:grimacing:]()
Gister tijdens een trip (4-aco-met) viel me iets opmerkelijks op, ofja vanmorgen besefte ik het pas eigenlijk. De trip ging erg lekker, alles was mooi, happy en de muziek in mijn koptelefoon klonk fantastisch. Dansend in de kamer en genietend van alle patronen en kleuren die ik zag met ogen open en dicht bleef er iets knagen. Alles wat mijn lieve man deed viel telkens licht verkeerd, vaak kon ik het dan vrij snel rationaliseren en verklaren maar toch bleef een soort van irritatie en frustratie mbt wat hij zei of deed zich opbouwen. Met als gevolg dat ik van de meest nutteloze dingen een discussie maakte en alles als kritiek of aanval op mezelf betrok. Let wel, in de tussentijd bleef mijn mindset eigenlijk prima en happy. Ik kon maar niet begrijpen dat mijn man maar niet luisterde naar wat ik zei en niet en snapte wat ik bedoelde!
De arme kerel wist zich op een gegeven moment geen raad meer met me......ik heb een openbaring riep hij ineens.....je luisterd gewoon niet!
Op dat moment werd ik daar best boos om, nu besef ik dat ik inderdaad een plaat voor mn kop had formaatje texas!
Want vanmorgen begon er een lampje te branden! Ik zit momenteel (i know TMI) in die tijd van de maand inclusief razende hormonsters door mijn lijf. Dus toen kwam de vraag, kwam de geïrriteerde rand van mijn trip daardoor. Konden mijn hormonen daadwerkelijk zo'n uitwerking hebben op een trip? Dus op naar mijn grote vriend Google, na een aantal ingewikkelde maar verhelderende medische verslagen en artikelen klinkt het best plausibel.
De werking van diverse psychedelica hecht zich aan dezelfde 5HT receptoren die ook van slag zijn tijdens die tijd van de maand.
Dus nu de vraag! (Jaja eindelijk
!)
Wie heeft deze ervaring ook ooit gehad? Dat je trip zowel negatief of positief werd beïnvloed door je hormoonhuishouding? Wat merkte je dan en hoe voegde zich dat in je trip?
En ik ben erg benieuwd naar de wetenschappelijke verklaring erachter! Iemand nog een toevoeging hierop of een link naar relevante informatie hierover?
Bedankt voor het lezen van mijn boekverslag![:sweatsmile:]()
Gister tijdens een trip (4-aco-met) viel me iets opmerkelijks op, ofja vanmorgen besefte ik het pas eigenlijk. De trip ging erg lekker, alles was mooi, happy en de muziek in mijn koptelefoon klonk fantastisch. Dansend in de kamer en genietend van alle patronen en kleuren die ik zag met ogen open en dicht bleef er iets knagen. Alles wat mijn lieve man deed viel telkens licht verkeerd, vaak kon ik het dan vrij snel rationaliseren en verklaren maar toch bleef een soort van irritatie en frustratie mbt wat hij zei of deed zich opbouwen. Met als gevolg dat ik van de meest nutteloze dingen een discussie maakte en alles als kritiek of aanval op mezelf betrok. Let wel, in de tussentijd bleef mijn mindset eigenlijk prima en happy. Ik kon maar niet begrijpen dat mijn man maar niet luisterde naar wat ik zei en niet en snapte wat ik bedoelde!
De arme kerel wist zich op een gegeven moment geen raad meer met me......ik heb een openbaring riep hij ineens.....je luisterd gewoon niet!
Op dat moment werd ik daar best boos om, nu besef ik dat ik inderdaad een plaat voor mn kop had formaatje texas!
Want vanmorgen begon er een lampje te branden! Ik zit momenteel (i know TMI) in die tijd van de maand inclusief razende hormonsters door mijn lijf. Dus toen kwam de vraag, kwam de geïrriteerde rand van mijn trip daardoor. Konden mijn hormonen daadwerkelijk zo'n uitwerking hebben op een trip? Dus op naar mijn grote vriend Google, na een aantal ingewikkelde maar verhelderende medische verslagen en artikelen klinkt het best plausibel.
De werking van diverse psychedelica hecht zich aan dezelfde 5HT receptoren die ook van slag zijn tijdens die tijd van de maand.
Dus nu de vraag! (Jaja eindelijk
Wie heeft deze ervaring ook ooit gehad? Dat je trip zowel negatief of positief werd beïnvloed door je hormoonhuishouding? Wat merkte je dan en hoe voegde zich dat in je trip?
En ik ben erg benieuwd naar de wetenschappelijke verklaring erachter! Iemand nog een toevoeging hierop of een link naar relevante informatie hierover?
Bedankt voor het lezen van mijn boekverslag