#1
Ik heb net een peukje gerookt en kan eigenlijk wel meer vertellen hoe ik, dus jij kan het gerust op een andere manier doen(!), naar de persoon die ik nu ben gekomen.
Probeer een bepaald persoon van jezelf te maken en straal het uit. De manier hoe ik aan vrienden ben gekomen is door dure shirts van de video games die ik toen speelde te kopen. Die droeg ik dan overal. Mensen spraken me erop aan en zo krijg je een praatje. Ik werd gevraagd of ik met ze wou hangen op Skype en mee ging gamen, Zo kwam ik bij hen terecht in een vriendengroep. Zo kwam ik met hen ook in real life te hangen. Zo ging ik ook naar feestjes. En op feestjes en chillings ontmoet je weer meer mensen, etcetera.
Omdat ik meer mensen in mijn leven wou dan hen probeerde ik het ook op andere manieren op te lossen. Er is een levensles die ik iedereen wel zou willen aanraden, dat het niet erg is om alleen ergens naartoe te gaan of een activiteit te doen! Zo kan je gerust in je eentje uitgaan, een drankje doen of naar de bioscoop gaan. Als je een bekend persoon ergens wordt spreken mensen je vanzelf aan en krijg je de positieve domino effect die ik hierboven heb beschreven. Iets met de bioscoop wat ik doe is dat ik een bioscoop abonnement heb. Hier heb ik mezelf met heel veel strijd, een strijd die nog steeds gaande is, om de fobie die ik heb te doorbreken van een volle bioscoopzaal en een film te kunnen kijken. Echter met autisme heb je ook het probleem met overprikkeling en die dien je ook te accepteren. Dus ik heb heeeel vaak kaartjes gereserveerd en last minute afgezegd omdat ik het toch niet aankon. Maar als je wel bent gegaan ben je wel iemand die over de nieuwste films kan praten! Dus je kan op internet lekker los gaan met vreemden over de nieuwste films, ik zit op review sites waar ik met gelijkgestemden praat over nieuwe films en als je goed je best doet zie je dat er een community bestaat van mensen die elke week wel naar de film gaat. Ik heb ze bij toeval tegengekomen maar ook dat er groepsapps bestaan van mensen die elke week samen een film kijken. Als je net begint met een fobie met elke week in zo'n groep zitten is een grote stap. Maar als je jezelf heel veel traint, accepteert en ook een klein grensje durft te stappen kan je dat wel bereiken.
Uiteindelijk als je in zo'n groepje zit kan je twee dingen doen, die je tegelijkertijd kan doen. Dan heb je hobbies waar je heel begaand mee bent. In de communities kan je leuke vrouwen tegenkomen en het is mij gelukt om 1-op-1 een leuke activiteit met ze te doen. Daar kan uiteindelijk daten terecht van komen. Ook ben je iemand die een Tinder proof profiel dan heeft opgebouwd. Dus als je lekker concerten gaat, bioscopen of andere leuke activiteiten dan ben je al voor een groot gedeelte binnen!![:)]()
Doe het vooral op je eigen manier! Tegenwoordig als je een gamer bent kan je mede gamers zoeken via Discord en apps als Kippo. Je kan een instrument leren en spelen en via lessen of in een band mensen ontmoeten! Als je creatief bent kan je ook zo mensen ontmoeten! En ga zo maar door!![:grin:]()
Probeer een bepaald persoon van jezelf te maken en straal het uit. De manier hoe ik aan vrienden ben gekomen is door dure shirts van de video games die ik toen speelde te kopen. Die droeg ik dan overal. Mensen spraken me erop aan en zo krijg je een praatje. Ik werd gevraagd of ik met ze wou hangen op Skype en mee ging gamen, Zo kwam ik bij hen terecht in een vriendengroep. Zo kwam ik met hen ook in real life te hangen. Zo ging ik ook naar feestjes. En op feestjes en chillings ontmoet je weer meer mensen, etcetera.
Omdat ik meer mensen in mijn leven wou dan hen probeerde ik het ook op andere manieren op te lossen. Er is een levensles die ik iedereen wel zou willen aanraden, dat het niet erg is om alleen ergens naartoe te gaan of een activiteit te doen! Zo kan je gerust in je eentje uitgaan, een drankje doen of naar de bioscoop gaan. Als je een bekend persoon ergens wordt spreken mensen je vanzelf aan en krijg je de positieve domino effect die ik hierboven heb beschreven. Iets met de bioscoop wat ik doe is dat ik een bioscoop abonnement heb. Hier heb ik mezelf met heel veel strijd, een strijd die nog steeds gaande is, om de fobie die ik heb te doorbreken van een volle bioscoopzaal en een film te kunnen kijken. Echter met autisme heb je ook het probleem met overprikkeling en die dien je ook te accepteren. Dus ik heb heeeel vaak kaartjes gereserveerd en last minute afgezegd omdat ik het toch niet aankon. Maar als je wel bent gegaan ben je wel iemand die over de nieuwste films kan praten! Dus je kan op internet lekker los gaan met vreemden over de nieuwste films, ik zit op review sites waar ik met gelijkgestemden praat over nieuwe films en als je goed je best doet zie je dat er een community bestaat van mensen die elke week wel naar de film gaat. Ik heb ze bij toeval tegengekomen maar ook dat er groepsapps bestaan van mensen die elke week samen een film kijken. Als je net begint met een fobie met elke week in zo'n groep zitten is een grote stap. Maar als je jezelf heel veel traint, accepteert en ook een klein grensje durft te stappen kan je dat wel bereiken.
Uiteindelijk als je in zo'n groepje zit kan je twee dingen doen, die je tegelijkertijd kan doen. Dan heb je hobbies waar je heel begaand mee bent. In de communities kan je leuke vrouwen tegenkomen en het is mij gelukt om 1-op-1 een leuke activiteit met ze te doen. Daar kan uiteindelijk daten terecht van komen. Ook ben je iemand die een Tinder proof profiel dan heeft opgebouwd. Dus als je lekker concerten gaat, bioscopen of andere leuke activiteiten dan ben je al voor een groot gedeelte binnen!
Doe het vooral op je eigen manier! Tegenwoordig als je een gamer bent kan je mede gamers zoeken via Discord en apps als Kippo. Je kan een instrument leren en spelen en via lessen of in een band mensen ontmoeten! Als je creatief bent kan je ook zo mensen ontmoeten! En ga zo maar door!