Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand ervaring met katalepsie-inductie?

Iemand ervaring met katalepsie-inductie?

0 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2 jaar allemaal nare lichamelijke klachten. Het begon toen ik een aanval kreeg waarvan ik toen dacht dat het een epileptische aanval was. Daarna kreeg last van mijn benen; gevoelloosheid, tintelingen, schokken en het gevoel alsof mijn spieren trillen. Naar de dokter gegaan en vanwege mijn vele diagnoses (borderline, c-ptss, angstoornis etc.) Kreeg ik te horen dat het daardoor kwam. De aanvallen die op epilepsie lijken zijn PNEA (psychogene niet epileptische aanvallen) ik krijg dan een wegraking val op de grond en maak schokkende bewegingen, ze kwamen steeds vaker en de klachten die in mijn benen begonnen zette door naar mijn armen en handen. Ik kreeg te horen zonder verder onderzoek dat het conversiestoornis (nieuwe naam: functioneel neurologische stoornis) is. Uiteindelijk kreeg ik ook moeite met slikken en spraakproblemen. En buiten de klachten die ik had in mijn armen en benen ook nog een pijn door heel mijn lichaam. Ben 1,5 jaar echt vaak bij de dokter geweest om te smeken om verder onderzoek. Nou heeft de GGZ na twee keer contact met de dokter, haar zover om mij toch verder te onderzoeken. Super fijn want de onzekerheid en angst dat het misschien toch wat anders is leverden mij alleen maar meer stress op (wat een uitlokkende factor is voor conversiestoornis).

De bedoeling was om bij de GGZ een trauma behandeling van 3 keer per week voor 9 maanden lang te starten maar de verwachting is dat als ik daarmee begin en ik wel conversiestoornis heb, dat de klachten vele malen erger kunnen worden.

Het is even afwachten op de verdere onderzoeken en wat daaruit komt. Als het conversiestoornis blijkt te zijn en er dus niks anders uitkomt dan zal ik dat accepteren (waar ik nu dus moeite mee heb doordat er niks anders is uitgesloten) in overleg met de ggz hebben we alvast gekeken naar behandelingen daarvoor zodat ik mijn trauma behandeling kan starten zonder extreme lichamelijke klachten.

Daarbij kwamen we uit bij een opname van 10 dagen bij HSK. Ik krijg dan katalepsie inductie. Een soort van hypnose. Ik kan hier vrij weinig over vinden en het is waarschijnlijk een kleine kans dat iemand ervaring hier mee heeft omdat het specifiek voor conversie stoornis is maar ik dacht ik probeer het gewoon.

Dus als er iemand is die mij hier meer over kan vertellen dan hoor ik het graag!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."