Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcoholpercentage extra toevoegen

Alcoholpercentage extra toevoegen

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar als antwoord op je vraag 7 ml is te weinig als je dat zou willen 7ml is 1% op 700ml dus voegt leterlijk +/- 1% toe je zou dus eigenlijk op 70ml uitkomen voor ongeveer 33a34%
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Poeh rekenen was niet mijn sterkste kant.
Ik wilde een fles dropshot in alcohol percentage verhogen.
Maar kom denk ik niet uit hoeveel pure alcohol ik in ml moet bijvoegen.

Zo af en toe koop ik een "Hot n' Sweet" fles. Momenteel ben ik iets minder mobiel om deze fles ergens anders te halen.

Bij een drankenwinkel is een dropshot fles 70 ml 24%. Ik heb zelf consumenten alcohol van 1000 ml met 96%. De dropshot moet een alcohol 35% worden. Hoeveel pure alcohol moet ik bij de dropshot fles bijgieten. Natuurlijk schenk ik eerst de kleinere fles i een grotere fles over.

Ik heb diverse kruisschema's gebruikt ik kom er niet uit.:)

700 * 96 / 1000 = 67,2
11 * 67,2 / 96 = 7,7

Is het antwoord 7,7 ml?

Hmm 7,7 lijkt mij toch wel veel :)

.
M
MausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom moet het persee 35% worden?
M
MausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk dat je fles 70 cl is dat is 700 ml
M
MausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je het exact wilt weten dan kun je een pb sturen kan ik het ook exact uitleggen hoe je dit evt zou kunnen berekenen

(sorry voor alle losse posts)
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik moet al kotsen als ik dropshot hoor
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#7
GoldenGrow zei:
ik moet al kotsen als ik dropshot hoor
Klik om te vergroten...
Die Hot N Sweet is echt lekker. Is niet die zoete meuk die je bij de supermarkt kan halen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."