#1
Hoi hoi!
Ten eerste, hallo aan allen, ben nieuw hier.![:)]()
On to the topic!
Er is recent een transactie geweest met een wiet vendor uit het VK. Het gaat om <10gr.
Onlangs kwam er dus een mailtje aan dat dit pakket vast zit bij de douane en hier dus voor betaald moet worden - op zich normaal, dankzij Brexit. Dit zorgt natuurlijk voor een dilemma.
Wordt het bedrag wel betaald, dan is er het risico dat het pakket gecontroleerd wordt. De vendor zou nogal vaag zijn over zijn stealth methodes (begrijpelijk) maar zou naar blijkbaar een hoge landing rate hebben, zelfs wat betreft UK -> EU. Maar het is dus onduidelijk of het gaat om bvb een decoy of de wiet gewoon in een oude sok is opgerold, so to speak.
Wordt er niet betaald, gaat het pakket gewoon terug en kan men gewoon alles ontkennen als er iets van zou komen. Ten koste van een kleine som geld.
Dus, wat is jullie advies hierover? Er is reeds wat uitleg gevraagd bij de vendor maar tot nu toe is er nog geen antwoord gekomen.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Ten eerste, hallo aan allen, ben nieuw hier.
On to the topic!
Er is recent een transactie geweest met een wiet vendor uit het VK. Het gaat om <10gr.
Onlangs kwam er dus een mailtje aan dat dit pakket vast zit bij de douane en hier dus voor betaald moet worden - op zich normaal, dankzij Brexit. Dit zorgt natuurlijk voor een dilemma.
Wordt het bedrag wel betaald, dan is er het risico dat het pakket gecontroleerd wordt. De vendor zou nogal vaag zijn over zijn stealth methodes (begrijpelijk) maar zou naar blijkbaar een hoge landing rate hebben, zelfs wat betreft UK -> EU. Maar het is dus onduidelijk of het gaat om bvb een decoy of de wiet gewoon in een oude sok is opgerold, so to speak.
Wordt er niet betaald, gaat het pakket gewoon terug en kan men gewoon alles ontkennen als er iets van zou komen. Ten koste van een kleine som geld.
Dus, wat is jullie advies hierover? Er is reeds wat uitleg gevraagd bij de vendor maar tot nu toe is er nog geen antwoord gekomen.
Alvast bedankt voor jullie tijd.