Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZending bij douane - betalen om vrij te geven of toch niet?

Zending bij douane - betalen om vrij te geven of toch niet?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AverageDissoEnjoyerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi hoi!

Ten eerste, hallo aan allen, ben nieuw hier. :)

On to the topic!

Er is recent een transactie geweest met een wiet vendor uit het VK. Het gaat om <10gr.

Onlangs kwam er dus een mailtje aan dat dit pakket vast zit bij de douane en hier dus voor betaald moet worden - op zich normaal, dankzij Brexit. Dit zorgt natuurlijk voor een dilemma.

Wordt het bedrag wel betaald, dan is er het risico dat het pakket gecontroleerd wordt. De vendor zou nogal vaag zijn over zijn stealth methodes (begrijpelijk) maar zou naar blijkbaar een hoge landing rate hebben, zelfs wat betreft UK -> EU. Maar het is dus onduidelijk of het gaat om bvb een decoy of de wiet gewoon in een oude sok is opgerold, so to speak.

Wordt er niet betaald, gaat het pakket gewoon terug en kan men gewoon alles ontkennen als er iets van zou komen. Ten koste van een kleine som geld.

Dus, wat is jullie advies hierover? Er is reeds wat uitleg gevraagd bij de vendor maar tot nu toe is er nog geen antwoord gekomen.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is gewoon betalen
Waarschijnlijk heeft je vendor een bepaalde waarde aan de Inhoud van je pakket gegeven.
Daar moet je belasting over betalen.
En wat voor tax Dan ook.
By the way
Jij hoeft nergens bang voor te zijn
Nederlandse wet stelt jou niet aansprakelijk. Alleen de verzender


Mvg ricorieks
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou gewoon betalen, je loopt als ontvanger geen risico mits je je sporen goed uitgewist hebt.

Waarom zou je eigenlijk wiet uit VK bestellen? (Just interested)
A
AverageDissoEnjoyerLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Zou gewoon betalen, je loopt als ontvanger geen risico mits je je sporen goed uitgewist hebt.

Waarom zou je eigenlijk wiet uit VK bestellen? (Just interested)
Klik om te vergroten...

Omdat ik in BE woon, en niet NL, en na een klein beetje rekenwerk blijkt dat het financiëel beter uitkomt als de aankoop via een DNM gaat. Nederlandse vendors zijn in deze tijd helaas wat duurder en ik ging echt *modknip* betalen voor wat Northern Lights :tearsofjoy:
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#5
je mag geen prijzen noemen
moet je effe verwijderen ...
scheelt je een waarschuwing ....

lees deze effe door regel 1

Voorwaarden en regels

Je dient akkoord te gaan met deze voorwaarden en regels voordat je de site gebruikt.
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
AverageDissoEnjoyer zei:
Omdat ik in BE woon, en niet NL, en na een klein beetje rekenwerk blijkt dat het financiëel beter uitkomt als de aankoop via een DNM gaat. Nederlandse vendors zijn in deze tijd helaas wat duurder en ik ging echt *modknip* betalen voor wat Northern Lights :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Prijzen noemen is niet toegestaan. Voor deze keer een waarschuwing, maar lees de forumregels nog even door, voordat je een permanente ban te pakken hebt.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
je mag geen prijzen noemen
moet je effe verwijderen ...
scheelt je een waarschuwing ....

lees deze effe door regel 1

Voorwaarden en regels

Je dient akkoord te gaan met deze voorwaarden en regels voordat je de site gebruikt.
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...
Te laat!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#8
AverageDissoEnjoyer zei:
Omdat ik in BE woon, en niet NL, en na een klein beetje rekenwerk blijkt dat het financiëel beter uitkomt als de aankoop via een DNM gaat. Nederlandse vendors zijn in deze tijd helaas wat duurder en ik ging echt *modknip* betalen voor wat Northern Lights :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
is het niet beter om gewoon met de trein naar nl te komen?
gewoon naar de coffeeshops ?
heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een belg in de VK wiet besteld

AverageDissoEnjoyer zei:
na een klein beetje rekenwerk blijkt dat het financiëel beter uitkomt als de aankoop via een DNM gaat
Klik om te vergroten...
op 10 gr?
A
AverageDissoEnjoyerLid
01-01-2024, 00:00
#9
My bad, het was ook niet meteen een echte prijs maar eerder om aan te tonen dat Nederlandse vendors vaak echt wel doorvragen. :) Zal er op letten in de toekomst!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."