Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWindows voor INDIANEN

Windows voor INDIANEN

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
De nieuwe president van Bolivia is een groot man!

Eindelijk een indiaan die met succes op lijkt te komen voor zijn volk. Door gebruik te maken van democratie. Laten we hopen dat de Amerikanen niet rood zullen verven.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Windows XP beschikbaar in Inca-taal

Uitgegeven: 27 augustus 2006 19:26
AMSTERDAM - In Bolivia is Windows XP gelanceerd in de Indianentaal van de Inca's. Het betreft geen geheel nieuwe uitvoering van XP, maar een patch die alle tekens omzet in de Inca-taal. Dit meldt CNN.

Ongeveer een derde van de Bolivianen spreekt deze Indianentaal, waaronder de president Evo Morales. Hij heeft zich als ambassadeur opgeworpen van deze taal en probeert daarbij wat te doen aan de ontwikkeling van het Inca-volk.

Deze patch voor Inca's is niet geheel nieuw. In Peru werd deze patch in juni gelanceerd. Microsoft werkte bij de ontwikkeling samen met universiteiten in Peru. Inmiddels is hij vrij beschikbaar om te downloaden.

De afgelopen jaren waren taalkundigen bezig met het ontwikkelen van nieuwe termen voor de Inca-taal. Termen die nodig waren om in Windows gebruikt te kunnen worden. Woorden als Internet (Llika) en bestand (kipu) waren in het onderontwikkelde Indianenvolk niet bekend.

Andere exotische talen waarin Windows XP beschikbaar is zijn Kazak, Maori en Zoeloe.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
De nieuwe president van Bolivia is een groot man!

Eindelijk een indiaan die met succes op lijkt te komen voor zijn volk. Door gebruik te maken van democratie. Laten we hopen dat de Amerikanen niet rood zullen verven.
Klik om te vergroten...

De amerikanen zijn gewoon bang dat het cocaboertje gaat exporteren...
:wink: :wink: :mrgreen:
Indianenleider Evo Morales wint de verkiezingen. Morales, de cocaboer met niet meer dan lagere school, is de laatste jaren het symbool geworden van de roep om verandering in Bolivia. De winst van de verkiezingen kan wel eens leiden tot grote veranderingen in het land. Misschien dat er nu iets gaat veranderen aan de situatie van de arme, vaak Indiaanse bevolking. Vast staat in ieder geval dat het niet makkelijk gaat worden. De verwachtingen van de armen zijn hoog. En zij hebben weinig geduld. Morales is de enige presidentskandidaat die het vertrouwen van de arme bevolking geniet. Als er iemand is die de samenleving kan veranderen, is hij het. Hij geeft mensen een stem die vroeger door hun afkomst nooit hebben meegeteld.

De VS zijn niet blij met de verkiezing van Morales en zullen er alles aan doen het hem zo moeilijk mogelijk te maken. Bij de vorige verkiezingen in 2002 herinnerde de ambassadeur de Bolivianen eraan, dat de VS alle hulp aan Bolivia zou stoppen als zij een man tot president kiezen die de uitvoer van Boliviaanse cocaïne weer zou opvoeren.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#4
-----------------
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mr 187 zei:
zommes zei:
De nieuwe president van Bolivia is een groot man!

Eindelijk een indiaan

VS alle hulp aan Bolivia zou stoppen als zij een man tot president kiezen die de uitvoer van Boliviaanse cocaïne weer zou opvoeren.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


beter kiezen ze hem :grin:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mr 187 zei:
zommes zei:
De nieuwe president van Bolivia is een groot man!

Eindelijk een indiaan die met succes op lijkt te komen voor zijn volk. Door gebruik te maken van democratie. Laten we hopen dat de Amerikanen niet rood zullen verven.
Klik om te vergroten...

De amerikanen zijn gewoon bang dat het cocaboertje gaat exporteren...
:wink: :wink: :mrgreen:
Indianenleider Evo Morales wint de verkiezingen. Morales, de cocaboer met niet meer dan lagere school, is de laatste jaren het symbool geworden van de roep om verandering in Bolivia. De winst van de verkiezingen kan wel eens leiden tot grote veranderingen in het land. Misschien dat er nu iets gaat veranderen aan de situatie van de arme, vaak Indiaanse bevolking. Vast staat in ieder geval dat het niet makkelijk gaat worden. De verwachtingen van de armen zijn hoog. En zij hebben weinig geduld. Morales is de enige presidentskandidaat die het vertrouwen van de arme bevolking geniet. Als er iemand is die de samenleving kan veranderen, is hij het. Hij geeft mensen een stem die vroeger door hun afkomst nooit hebben meegeteld.

De VS zijn niet blij met de verkiezing van Morales en zullen er alles aan doen het hem zo moeilijk mogelijk te maken. Bij de vorige verkiezingen in 2002 herinnerde de ambassadeur de Bolivianen eraan, dat de VS alle hulp aan Bolivia zou stoppen als zij een man tot president kiezen die de uitvoer van Boliviaanse cocaïne weer zou opvoeren.
Klik om te vergroten...

Morales is indiaan en groot fan van de cocaplant, maar niet van het gebruik van cocaine.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt,daar kauwen ze de bladeren als sinds mensenheugenis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."