#1
Gepubliceerd op donderdag 19 oktober 2006
Tot de zomer van 2000 kwam een groot deel van de rookwaar uit Libanon. Het Israƫlische leger hield, sinds het begin van de jaren tachtig, het zuiden van dat land bezet. En het is geen geheim dat de Hezbollah-beweging, als lucratieve nevenactiviteit, zich in die regionen had toegelegd op het verbouwen van narcotica.
M., die we op het feestje in Jeruzalem tegenkomen, vertelt dat Israƫlische soldaten jarenlang ongehinderd met tassenvol grass de grens overstaken. Libanese wiet, zegt hij dromerig, 'was de beste.' Zes jaar geleden trok het Israƫlische leger zich terug uit Zuid-Libanon. De poort ging dicht, de grens werd afgesloten. Hezbollah echter, ging door met verbouwen. Drugs, zij het in minimale hoeveelheden, bleven Israƫl binnenkomen.
Bron:http://www.planet.nl/planet/show/id=420508/contentid=768866/sc=8350e1
Nou doe mij dan tog maar Nederwiet
Wat vinden jullie er van?