Northawke zei:
Hmmm, ik steek m'n hand in het vuur, maar echt onaangenaam is het niet. Laat ik hem hier nog maar even hangen.
Een dier heeft geen hersennen die even ter plekke bedenken dat je je hand als proefje effe in het vuur hangt als wetenschappelijk onderzoek.... Precies juist daarom is er wetenschappelijk onderzoek hiertoe wel handig...
Denken te weten wat een dier bezig houdt, hebbie niets aan als je dit af gaat spiegellen tegenover het denken van mensen.
Omdat ik mijn hand uit het vuur terug trek, concludeer ik daaruit dat een dier pijn als stress ervaar....
Is hooguit een aanname, maar een aanname is even waardevol voor wetenschappelijk onderzoek, als Peter R de Vries is voor veiligheid in dit land. Niet bruikbaar ;o)
Het is net de visser die ruikt aan een potje geurstof, en heilig gelooft dat de vis het verschil zal
ruiken tussen een potje bananen, of aardbei.., terwijl de vis in de praktijk dit niet zal kunnen... hij ruikt namelijk niet, maar reageert op de oplosstoffen die vrijkomen in het water door middel van
smaak...
De verkoper slechts lacht zich rot met 500 verschillende geurtjes in de winkel, met maar 1 of twee verschillende soorten oplosmiddellen...
Probeer White Chocolate, die ruikt goed man....
Dit effe terzijde. Of het allemaal nuttig is weet ik niet.
Ik vertrouw er echter op dat zij die dit wel weten eerder werkzaam zijn op een universtiteit, en geen gebruiker van een drugsforum ;o)
Wel weer aardig voer voor de PvD.
Wel hoorde ik laatst een roddel, van het nogal serieuze aard, dat de PvD dezelfde Peter R de Vries wilde inschakkellen voor het afluisteren van de dieren in circussen. Ze hoopten op ontluisterrende uitspraken dat bijvoorbeeld de gevoerde bananen over de datum waren etc, en of daarin niet een link te leggen was naar de ontsnapte Bokito... foei....Hij bleek te duur te zijn....
tsja
Denk als mens, niet voor dier.
Groeten
IgNor