Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste rookvrije coffeeshop houdt hoofd boven water

Eerste rookvrije coffeeshop houdt hoofd boven water

3 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerste rookvrije coffeeshop houdt hoofd boven water
ANP
gepubliceerd op 29 februari 2008 08:23, bijgewerkt op 29 februari 2008 09:24

AMSTERDAM - Coffeeshop Boerejongens in Amsterdam doet het sinds de invoering van het rookverbod in de zaak begin februari nog prima. Dat zei eigenaar Martijn van Bennekom vrijdag. Hij besloot niet te wachten op het rookverbod voor de horeca, dat ingaat op 1 juli. Daarmee werd Boerejongens de eerste rookvrije koffieshop van Nederland.

De horecagelegenheid aan de Baarsjesweg verkoopt wel nog gewoon hasj en wiet. Voorheen waren mensen die marihuana kwamen kopen om die elders op te roken al goed voor 95 procent van de omzet, aldus Van Bennekom. ‘En het aantal klanten dat alleen komt halen, is hetzelfde gebleven.’

Wel geeft de ondernemer toe dat er minder personen in de koffieshop blijven hangen. ‘Het is wat leger. Maar de mensen die er eerst zaten, waren niet echt goede klanten. Ze dronken maar een of twee koffie per dag. Daar ben ik dus niet echt rouwig om.’

Volgens Van Bennekom is zijn omzet de afgelopen maand dan ook nagenoeg gelijk gebleven. Als hij zich binnenkort gaat specialiseren in koffie en gezonde sapjes, hoopt hij dat die zelfs gaat stijgen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga een spacebakkerszaakje beginnen. :grin: :grin:

afghaan muffins
pollem chocoladekoekjes
nepal pastei
white widow cream cheese bagels.


en een rookverbod binnen :wink:
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#3
vergeet de hasj thee niet
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
een rookverbod in coffeeshops is op korte termijn vanuit het perspectief van de coffeeshopmarkt voor wiet idd niet zo erg..

wel is het een aanval van de overheid op de vrijheden van haar burgers, aangezien dit middel niet langer in gezelschap mag worden genoten zoals andere bewustzijnsveranderende middelen zoals koffie, thee, drank, khat etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."