Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVS lovend maar kritisch over drugsaanpak Nederland

VS lovend maar kritisch over drugsaanpak Nederland

8 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#1
VS lovend maar kritisch over drugsaanpak Nederland
Gepubliceerd: gisteren 22:38
Update: gisteren 22:58

De Verenigde Staten roemen in hun jaarlijkse rapport over internationale drugshandel de samenwerking met Nederland op dit gebied. Tegelijkertijd benadrukken ze dat Rotterdam nog altijd één van de belangrijkste distributiepunten is voor illegale drugs en dat Nederland meer zou kunnen doen tegen internationale drugsbendes.

De samenwerking tussen de landen leidde onder meer tot een succesvol vijfjarenplan van 2001 tot 2006. Zo daalde het aantal xtc-tabletten dat in beslag werd genomen van 850 duizend in 2005 naar 5390 in 2006. Dit jaar treedt een nieuw bilateraal verdrag in werking. Deze heeft onder meer tot gevolg dat de VS drugsunits krijgt in Helmond en in Den Haag en toegang heeft tot bepaalde databases betreffende drugszaken.

Kritisch wordt het rapport waar het de tactiek van de Nederlandse justitie en politie betreft. Hoewel Nederland samenwerking met Amerikaanse collega's vaker accepteert, blijft het undercover-agenten weigeren, aldus het rapport. Ook verwijt de VS Nederland dat het niet alle middelen inzet om grote internationale drugsorganisaties op te sporen.

Vrijdag verscheen het jaarlijkse verslag INCSR van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken aan het Congres over de inspanningen van landen om alle aspecten van de internationale drugshandel te bestrijden.

http://www.depers.nl/binnenland/177646/ ... rland.html
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
wtf!? komen ze echt hierheen om zich er mee te bemoeien!?!?
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laat ze even lekker oprotten met hun gedoe. Undercover agenten. Tuurlijk, jongens. :rolleyes:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Enesteene zei:
De samenwerking tussen de landen leidde onder meer tot een succesvol vijfjarenplan van 2001 tot 2006. Zo daalde het aantal xtc-tabletten dat in beslag werd genomen van 850 duizend in 2005 naar 5390 in 2006.
Klik om te vergroten...


Eeeeeh?

Eerst namen ze 850.000 pillen in beslag.. 5 jaar later komen ze niet verder dan een dikke vijfduizend..

En dat noemen ze succesvol? :mrgreen:
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#5
dat de USA eens oprot. het is het slechte land ter wereld :openmouth:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lake zei:
Eerst namen ze 850.000 pillen in beslag.. 5 jaar later komen ze niet verder dan een dikke vijfduizend..

En dat noemen ze succesvol? :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Het is maar net hoe je het bekijkt. Misschien denken ze dat als er minder in beslag genomen wordt, dat er ook minder geproduceerd wordt :þ
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7


drugs? ik zie helemaal geen drugs!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
FUCK THE DEA .....

DEA ? GO FUCK YOURSELF !!
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
FUCK THE USA .......

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."