#1
In Durbuy zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag vijf jongeren verbrand geraakt bij een ontploffing die zich voordeed terwijl ze aanstekergas snoven.
Volgens de burgemeester van Durbuy, Philippe Bontemps, werd in de kamer van een van de jongeren een twintigtal aanstekervullingen gevonden. In een asbak lagen ook sigarettenpeuken. Mogelijk werd de ontploffing veroorzaakt door het aansteken van een sigaret.
De jongeren, van 13 tot 17 jaar oud, raakten door de ontploffing verbrand in hun aangezicht en borststreek. Een jongen en een meisje werden overgebracht naar het brandwondencentrum van Neder-over-Heembeek. De anderen liggen in een Luiks ziekenhuis.
Volgens het parket van Marche-en-Famenne verkeert geen van de gewonden in levensgevaar, maar zullen de brandwonden wel fysieke sporen nalaten.
Enkele dagen geleden hadden gemeentearbeiders al een grote hoeveelheid aanstekervullingen gevonden in een wijk in de buurt van waar de ontploffing plaatsvond. De politie was toen een onderzoek gestart.
Retards
Bron: http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/def ... DE97F811E1 (Gazet van Antwerpen)
No mercy for them losers