Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPremier misbruikt macht voor censuur

Premier misbruikt macht voor censuur

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
Premier misbruikt macht voor censuur
donderdag 29 mei 2008 00:07

Premier Jan Peter Balkenende (CDA) voert systematisch campagne tegen de vrijheid van meningsuiting en de ministers uit zijn partij spelen met de staatsmacht om elk kritisch debat over de islam te onderdrukken.

Mond snoeren
‘Het CDA van Balkenende en de ministers Ernst Hirsch Ballin en Piet Hein Donner speelt met staatsmiddelen en de staatsmacht om mensen de mond te snoeren. Ze vinden dat de discussie over de islam niet gevoerd moet worden, hoogstens op hun manier: die van normen en waarden. Wat dat ook mag zijn,’ aldus Hirsi Ali.

Ze doelt hiermee onder meer op de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot en op het PvdA-gemeenteraadslid Ehsan Jami in Voorburg, die lang moest aandringen op beveiliging.

Systematisch
Volgens haar zijn CDA'ers als premier Balkenende, minister Hirsch Ballin van Justitie en de oud-minister van Justitie Donner bezig met een ‘systematische campagne tegen de vrijheid van meningsuiting'.

Ze is het op dat punt eens met VVD-leider Mark Rutte die dat vorige week ook betoogde.
Klik om te vergroten...
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is natuurlijk een kromme reactie. De normen en waarden in onze maatschappij staan het drugsgebruik niet toe en staan voor grote sociale controle en druk. Dus wie zou er op dat moment de bak in gaan? Juist.
En met normen en waarden bedoel ik dus niet wat wij opgelegd krijgen vanuit de regering, maar wat ons land historisch heeft opgebouwd.

Dat neemt uiteraard niet weg dat ons land meer lijkt op een politiestaat dan de VS. Zo ben ik ook tegen het verbod op nazi-symbolen.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pipoxyz, je doet ons steeds meer beseffen in wat voor een verneukte maatschappij we wel niet leven. Ik stel voor dat Balkenende, Donner en Ballin onmiddelijk worden gearresteerd en na een proces waarbij geen discussie gevoerd mag worden (hoogstens op mijn manier, die van normen en waarden) en ze onmiddelijk levenslang krijgen om eens na te denken over hun zonden.

Juist JP

ZONDEN.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#4
Just kiddin. :rolleyes:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh ik begreep je tweede gedeelte ook wel dat dat als grapje bedoelt was. Maar het eerste zinnetje bedoel je overduidelijk serieus.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
De politieke strijd voor maatschappelijk gladgestreken normen en waarden is een strijd tegen de individuele vrijheid van hen die zich buiten deze maatstaf begeven.
Te ver buiten deze maatstaf en we kunnen het allemaal over de maatschappelijke onwenselijkheid eens zijn, bijvoorbeeld zoals bij geweld of diefstal,
maar des te meer men afwijkt van deze uitersten, des te meer dit ook de bewegingsvrijheid van de maatschappelijk welwillende burger beperkt.
Normverlaging is een subjectief invulbaar begrip en betekent voor een Fundamentalistische christen heel iets anders dan voor bijvoorbeeld een gemotiveerd lid van Greenpeace.

Het volgende probleem is dat van (internationaal) politieke aansprakelijkheid.
Daar waar de politiek van origine slechts de meest prominente onwenselijkheden als delict definieert, definieert het nu als zodanig ook datgene waar het eventueel voor aansprakelijk gesteld zou kunnen worden. Het beste voorbeeld hiervan zijn natuurlijk de paddos, maar ook dingen als het verbod op b.v. Mein Kampf, of het sharen van diy explosieveninformatie.
Iedere wet die bedoeld is om enkele verondersteld aanwezige extremisten tegen te gaan, is een beperking voor het hele volk.

Dan hebben we nog de europese unie. De europese grondwet was unaniem afgewezen, de vervanging ervan, het verdrag van Lissabon, representeert echter precies dezelfde afgewezen grondwet en wordt desalniettemin succesvol onder hels internationaal protest door onze collectieve maag gesplitst. In Nederland was iets van 68% van de burgers tegen, van de Nederlandse politiek was iets van 85% voor. Behalve wederom een duidelijke demonstratie van de kloof tussen de visie van het volk en de politiek en van de politieke voorkeur ten behoeve van haar eigen wensen, representeert de aanname van dit verdrag op talloze fronten een intensieve beperking van de persoonlijke vrijheden die wij in Nederland gewend zijn en lief hebben.

En als laatste, een ietswat minder tastbare escalatie in politieke beweegredenen is de politiek toegeëigende verantwoordelijkheid op maatschappelijke productiviteit.
Als voorbeeld hiervan ben ik laatst b.v. een nieuwsbericht tegen gekomen met onderzoeksresultaten omtrent de geschatte financiële schade die de bedrijfswereld jaarlijks collectief lijdt door het genotsmiddelengebruik van personeel in het weekend. Dergelijke conclusies leiden tot verondersteld gepaste politieke bemoeienis en tot een enorme beperking van individuele vrijheden.

Het wordt steeds meer evident dat het niet langer het volk is, waarbij de politiek in dienst is, maar de bedrijfswereld en het buitenland.

dus ja..al met al kan ik mij prima begeven in de uiting dat wij in een verneukte maatschappij leven, ..en deadlock.. de politiek heeft zich in de Nederlandse geschiedenis zelden/nooit tot het huidige niveau van bewegingsvrijheid beperkende regulering verlaagd,..misschien tijd om even de slaap uit je ogen te wrijven of om uit ontkenning te komen.

maargoed, gelukkig is een maatschappij total immersive, vormt het je beleving en vormt het je referentiekader. Onze kleinkindertjes zullen daardoor niet dezelfde betekenis achter de woordjes 'individuele vrijheid' kennen als wij, noch zullen zij de invulling ervan missen.
BLIEB BLIEB, uiteindelijk is slechts het nastreven van maatschappelijke stroomlijning en productieve efficientie politiek verantwoord! :cry:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#7
deadlock zei:
Oh ik begreep je tweede gedeelte ook wel dat dat als grapje bedoelt was. Maar het eerste zinnetje bedoel je overduidelijk serieus.
Klik om te vergroten...

Ik vind censuur toepassen ook echt ronduit schandalig. Steeds meer en meer zie ik dit land afzakken naar een 1984 achtige situatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."