Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Nederland zou ook 'nee' zeggen tegen EU-verdrag'

'Nederland zou ook 'nee' zeggen tegen EU-verdrag'

3 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
'Nederland zou ook 'nee' zeggen tegen EU-verdrag'
Gepubliceerd: gisteren 22:01
Update: gisteren 22:22

Nederland zou net als Ierland 'nee' hebben gezegd tegen het Verdrag van Lissabon. Dat concludeert Maurice de Hond zaterdag uit een peiling onder twaalfhonderd Nederlanders. Het Europese Hervormingsverdrag dat vrijdag door de Ieren werd weggestemd, zou ook in Nederland slechts door een minderheid van 46 procent gesteund worden.

Het verdrag is een alternatief voor de Europese grondwet. Dit stuk werd in 2005 door 63 procent van de Nederlandse kiezers verworpen. Ook de Fransen zeiden destijds 'nee' tegen dit document, waarna een herziene versie moest worden opgesteld. Dat resulteerde in het Verdrag van Lissabon.

Ierland was ditmaal het enige land dat het risico nam het ingewikkelde werkstuk aan zijn bevolking voor te leggen. In Nederland bestond in de Tweede Kamer geen meerderheid voor een referendum en beslist het parlement over het verdrag. In achttien EU-landen is het parlement al akkoord gegaan.
Klik om te vergroten...
http://www.depers.nl/binnenland/212445/ ... eggen.html
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welk zijn de specifieke redenen om niet akkoord te gaan? just wondering..
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
de 10.000 euro vraag :wink:

en het feit alleen al dat jij hem stelt en ik er niet 123 een antwoord op weet is al een goede reden om niet accoord te gaan met het weggeven van je land alvorens je er de gevolgen van weet.

ik vind dat deze meneer enkele punten erg goed bewoord:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PNpTBm7Xrt4&hl=nl"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PNpTBm7Xrt4&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

http://www.no2lisbon.ie/media/Lisbon.mp4
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
1200 :')

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."