#1
donderdag 5 februari 2009 08:22
De achterban van de Evangelische Omroep (EO) bestormt de publieke omroep met boze telefoontjes en mails, omdat presentator Andries Knevel op televisie heeft verklaard geen creationist meer te zijn.
Andries Knevel deed afstand van het scheppingsverhaal, tot verbazing van creationisten Andries Knevel deed afstand van het scheppingsverhaal, tot verbazing van creationisten
Sprookjes
'Met het oprukken van religies in de samenleving lijkt soms de weerstand tegen Darwin idee zelfs te groeien, of wordt evolutie in één adem genoemd met het scheppingsverhaal en andere creationistische sprookjes.'
Lees de weblogs van Simon Rozendaal Welkom in de gewone wereld, Andries Knevel en Leve Darwin, weg met het creationisme van Victor Spoormaker.
En bekijk de video van Simon Rozendaal Hoe kon Darwin zo politiek incorrect zijn?
In het programma 't Zal je maar gebeuren' zei Knevel spijt te hebben dat hij zijn kijkers en kinderen altijd heeft voorgehouden dat de wereld in zes dagen is geschapen.
Knevel ondertekende ook een verklaring hierover.
Darwin
Creationisten geloven niet in de evolutietheorie van Charles Darwin, maar in het scheppingsverhaal uit de bijbel. Uit een onderzoek van de EO uit 2007 blijkt dat 61 procent van de achterban gelooft in de schepping van de wereld door God.
Oud-EO-directeur Bert Dorenbos noemt de actie van Knevel in Trouw een 'daad van agressie'.
Debat
De Eo stelt, na dertig jaar uitzendingen te hebben gemaakt vanuit het standpunt dat God de wereld schiep, dat 'schepping en evolutie elkaar niet uit hoeven sluiten'. Dat zegt een EO-woordvoerder in De Telegraaf. In 2007 schrapte de EO nog delen uit een BBC-documentaire waarin de evolutietherie werd behandeld.
De EO wil met Knevels verklaring 'graag het debat aangaan' en stelt dat zij met hun programma's de evolutietheorie tekort hebben gedaan. Hij zei overigens wel ’van harte’ te geloven in God de Schepper en in Jezus Christus als Redder.
Door Maartje Willems
http://www.elsevier.nl/web/10222433/Nie ... rhaal.htm#
De achterban van de Evangelische Omroep (EO) bestormt de publieke omroep met boze telefoontjes en mails, omdat presentator Andries Knevel op televisie heeft verklaard geen creationist meer te zijn.
Andries Knevel deed afstand van het scheppingsverhaal, tot verbazing van creationisten Andries Knevel deed afstand van het scheppingsverhaal, tot verbazing van creationisten
Sprookjes
'Met het oprukken van religies in de samenleving lijkt soms de weerstand tegen Darwin idee zelfs te groeien, of wordt evolutie in één adem genoemd met het scheppingsverhaal en andere creationistische sprookjes.'
Lees de weblogs van Simon Rozendaal Welkom in de gewone wereld, Andries Knevel en Leve Darwin, weg met het creationisme van Victor Spoormaker.
En bekijk de video van Simon Rozendaal Hoe kon Darwin zo politiek incorrect zijn?
In het programma 't Zal je maar gebeuren' zei Knevel spijt te hebben dat hij zijn kijkers en kinderen altijd heeft voorgehouden dat de wereld in zes dagen is geschapen.
Knevel ondertekende ook een verklaring hierover.
Darwin
Creationisten geloven niet in de evolutietheorie van Charles Darwin, maar in het scheppingsverhaal uit de bijbel. Uit een onderzoek van de EO uit 2007 blijkt dat 61 procent van de achterban gelooft in de schepping van de wereld door God.
Oud-EO-directeur Bert Dorenbos noemt de actie van Knevel in Trouw een 'daad van agressie'.
Debat
De Eo stelt, na dertig jaar uitzendingen te hebben gemaakt vanuit het standpunt dat God de wereld schiep, dat 'schepping en evolutie elkaar niet uit hoeven sluiten'. Dat zegt een EO-woordvoerder in De Telegraaf. In 2007 schrapte de EO nog delen uit een BBC-documentaire waarin de evolutietherie werd behandeld.
De EO wil met Knevels verklaring 'graag het debat aangaan' en stelt dat zij met hun programma's de evolutietheorie tekort hebben gedaan. Hij zei overigens wel ’van harte’ te geloven in God de Schepper en in Jezus Christus als Redder.
Door Maartje Willems
http://www.elsevier.nl/web/10222433/Nie ... rhaal.htm#