Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeld voor aanpak overlast softdrugs

Geld voor aanpak overlast softdrugs

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het kabinet trekt zes miljoen euro uit voor proeven van gemeenten om de overlast rond softdrugs aan te pakken. De ministers Ter Horst en Van der Laan willen met de proeven de criminaliteit verminderen. Daarnaast willen ze dat coffeeshops kleinschaliger worden.

Het kabinet stelt verder 150.000 euro beschikbaar voor de voorbereiding van een proef met onder meer toegangspasjes in Maastricht. Een deel van dat geld is bedoeld voor de wetenschappelijke begeleiding van de proef.

Midden volgende maand maakt het kabinet de hoofdlijnen bekend van het nieuwe drugsbeleid.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/08/art000001CA263431B2C914.html

Kom, laten we nog wat meer geld wegsmijten! Welke ambtenaar wil er een nieuwe auto?
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
zijn dat die pasjes waarmee bv een belg als hij/zij zo'n pasje heeft maar 3gr per dag kan kopen in nederland. En voor de rest nergens.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#3
LSDmathXtc zei:
zijn dat die pasjes waarmee bv een belg als hij/zij zo'n pasje heeft maar 3gr per dag kan kopen in nederland. En voor de rest nergens.
Klik om te vergroten...

Nee, dan kunnen alleen nog maar nederlanders die bij die coffeeshop ingeschreven staan wiet halen. :(
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
BlackRobBlunt zei:
LSDmathXtc zei:
zijn dat die pasjes waarmee bv een belg als hij/zij zo'n pasje heeft maar 3gr per dag kan kopen in nederland. En voor de rest nergens.
Klik om te vergroten...

Nee, dan kunnen alleen nog maar nederlanders die bij die coffeeshop ingeschreven staan wiet halen. :(
Klik om te vergroten...

Dat gaat nooit werken want ze verdiene nu teveel aan drugstoeristen. Dat geld gaan ze egt niet opgeven
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackRobBlunt zei:
LSDmathXtc zei:
zijn dat die pasjes waarmee bv een belg als hij/zij zo'n pasje heeft maar 3gr per dag kan kopen in nederland. En voor de rest nergens.
Klik om te vergroten...

Nee, dan kunnen alleen nog maar nederlanders die bij die coffeeshop ingeschreven staan wiet halen. :(
Klik om te vergroten...

Volgens mij gaan die pasjes voor heel limburg gelden, behalve venlo. En je mag idd ook dan maar 3 gram per dag kopen.

Iedere EU burger kan trouwens zo een pasje krijgen, Nederland mag namelijk van de EU wetgeving uit geen EU burgers de toegang tot coffeeshops verbieden. Het is alleen natuurlijk de vraag wie er gerigistreerd wil worden dat ie naar de coffeeshop gaat. En het zal minimaal 3 dagen duren voordat je zo een pasje hebt, hiermee maken ze het veel drugstoeristen lastiger.

Maarja ik vind nog altijd dat ik meer last ondervind van de Ikea toeristen uit duitsland wanneer ze daar weer eens een feestdag is. Dan heb je godverdommese file op de snelweg, maarja das geen overlast van buitenlanders :kots:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dus als ik het goed begrijp heb je binnekort een pasje nodig om in maastricht de shop binne te komen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."