Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums45.000 hennep planten gevonden

45.000 hennep planten gevonden

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
ROGGEL - De politie heeft sinds vrijdag tijdens controles in Midden- en Noord-Limburg 45.000 hennepplanten gevonden in maïsvelden. Dat zei de coördinator van het project 'het Groene Goud' donderdag in Roggel. Bij de controles werd een helikopter ingezet. De hennepplanten vertegenwoordigen volgens de politie een straatwaarde van 10 miljoen euro.

De politie heeft donderdagochtend in de regio Venray twee boeren van hun bed gelicht. In hun maïsvelden stonden wietplanten. De politie vond de hennepplanten in zeven grote en 87 kleinere plantages verspreid over 94 maïsvelden. De grootste hennepplantages stonden in Maria-Hoop (twaalfduizend planten) en Ysselsteyn (15.000).

Volgens chef basiseenheid politie Heythuysen Jack Philipse wordt vooral in Limburg veel hennep gevonden, omdat daar veel maïsvelden staan. In de rest van Nederland wordt nauwelijks wiet gevonden op de koude grond.

Bij de start van het project het Groene Goud in 2005 vond de politie in Noord-Limburg 34.000 planten. De jaren daarna zakte de jaarlijkse „oogst” in tot 1500 planten vorig jaar. Dit jaar werden de controles vanuit de lucht op verzoek van veel boeren uitgebreid naar Midden-Limburg.

Mogelijk als gevolg van de economische crisis bezwijken veel boeren voor de druk van criminelen, zeiden burgemeester Jos Waals van Venray en de Limburgse gedeputeerde Noel Lebens in Roggel, van waaruit met de politiehelikopter controlevluchten zijn uitgevoerd. Tegelijkertijd is er sprake van professionalisering van de illegale hennepteelt. Daarmee zijn grote geldbedragen gemoeid.

Als de boer ermee wil stoppen, wordt het gezin gechanteerd en bedreigd met fysiek geweld, aldus Waals. „Er heerst grote angst”, zei Waals. Gemeenten, provincie Limburg en boerenorganisatie LLTB gaan aan de hand van de laatste groene oogst samen bekijken hoe een halt kan worden toegeroepen aan de criminalisering van het platteland, zei Waals.
Klik om te vergroten...

Wow das nogal wat :openmouth:
Wat is jou mening over boeren (maisvelden) en criminaliteit?
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je moet je plantjes ook niet in een mais veld zetten, mais word eerder geoogst dan je wietje klaar is om te oogsten. De perfecte plek voor een geslaagde guerrilla kweek zijn van die eilandjes in een natuur gebied, of een afgelegen braakliggend terrein.

Maar dat die boeren gedwongen worden vind ik een ernstige zaak. Die boeren moeten gewoon 100% geholpen en beschermt worden door de politie als ze toe zeggen die criminelen aan te geven. De wiet teelt moet uit handen van de criminele organisaties. De staat moet gewoon gecontroleerd kweken toestaan en de belasting die ze daarmee vangen gebruiken voor een speciaal team om alsnog die criminele kweek te stoppen. Want de meeste wiet is toch wel voor het buitenland, dus ook al word het hier legaal blijven die mensen toch kweken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Scenemeisjeedana!!!!
Ysselsteyn.

Awh my god.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of het nu zielig is voor die boeren betwijfel ik ..... ze zullen het vast en zeker wel weten :wink:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet eens wat vaker door maisvelden lopen, misschien vind ik de planten wel eerder dan de politie. hehe
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Erg kut voor die boeren die bedreigd worden en geforceerd worden om een stukje maïsgrond op moeten offeren voor wietplanten. Grote overwinning voor de politie natuurlijk, maar de echte oplossing blijft natuurlijk de achterdeur van coffeeshops legaliseren. Want grote illegale kwekerijen zullen wel weer ergens anders op andere plekken ontstaan.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoe komen die coffeeshops nu eigenlijk aan hun wiet? :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."