Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Nodigen ons je uit op de heruitgave'

'Nodigen ons je uit op de heruitgave'

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Belgen zijn dom. Franstaligen zelfs nog dommer.

,,Jij woont Saint-Gillis en jij heeft tussen 3 en 10 jaar.'' Nederlandstalige kinderen uit de Brusselse deelgemeente Sint-Gillis zullen hun wenkbrauwen hebben gefronst toen ze vorige maand de openingszin lazen van een brief van burgemeester Charles Picqué.

,,Nodigen ons je uit op de heruitgave van het feest van de Kinderen dat op zaterdag 27 maart 2010 op het thema van de dieren zal plaatsvinden!'' vervolgt het schrijven. ,,Bij deze gelegenheid zal het Stadhuis van gangmakers en acteurs binnengedrongen zijn om je erg de diensten te laten ontdekken die aan burgers worden aangeboden.''

Kinderen die de moed hadden verder te lezen, kwamen onder meer nog te weten dat ,,hij eveneens wordt je aanbevolen om te komen gepaard gegaan (e) met een verantwoordelijke volwassene.''

Schandalig

,,Hopend je te ontmoeten er, verzoek ik je om in de uitdrukking van mijn zeer bijzondere hoogachting te geloven'', zo nam de burgemeester vriendelijk afscheid.

Volgens een ambtenaar van het overwegend Franstalige Sint-Gilles is bij het versturen van de brief, die zaterdag in de Vlaamse krant De Morgen afgedrukt stond, een betreurenswaardig foutje gemaakt. ,,Wij laten onze Franstalige brieven vertalen door een vertaalprogramma op een computer en laten ze vervolgens corrigeren.'' Deze keer had iemand per ongeluk de verkeerde versie opgestuurd. De ambtenaar geeft toe dat het schandalig is dat kinderen zo'n onbegrijpelijke brief in de bus hebben gekregen.

Bron: http://www.depers.nl

Ondertussen blijkbaar al van de websites van DS, Het Nieuwsblad én DM gehaald. :tearsofjoy:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rare jongens die belgen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geniaal :grin:

Beanhead zei:
Belgen zijn dom. Franstalligen zelfs nog dommer.
Klik om te vergroten...

Was dit expres? :beer:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hoop het :P
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Te snel getypt, zelfs niet gezien.

:beer:

Maar zo zie je weer hoe tweetalig & verenigd het Belgenlandje wel niet is! Wat zal ik toch blij zijn als ik hier weg ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."